Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat pakottaa lestadiolaisuuteen

Vierailija
23.06.2019 |

Tein jo aikaisemmin ketjun, jossa kerroin olevani lestadiolaisesta perheestä. Kerroin myös, etten usko eivätkä vanhempani sitä tiedä. Sain kehotuksia kertomaan vanhemmilleni ja tein niin. Keskustelin äitini kanssa, mutta hän vain jauhoi joka välissä Jumalasta ja haluaa nyt rajoittaa elämääni entistä enemmän. Äitini sanoo, että koska olen vasta alaikäinen, niin minun pitää kunnioittaa perheen arvoja eli käymään sunnuntaisin seuroissa ja niin ikään. Olen yrittänyt kuukkeloida jotain, mutta en ole kauheasti apua saanut. Uskonnonvapauslaissa sanotaan, että vanhemmat päättävät yhdessä lapsen kuulumista johonkin uskontokuntaan. Lapsen oikeuksissa lukee sen sijaan, että lapsi saa itse päättää, mihin uskontokuntaan kuuluu, eikä lasta saa pakottaa mihinkää uskontokuntaan.

Auttakaa! Tää tuhoo mut henkisesti, jos joudun joka sunnuntai ahdistumaan seuroissa ja kaikessa tuollaisessa. Jo Jumalan puhumisesta minulle tulee ahdistunut olo.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lady itsestäsi

Vierailija
2/5 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kerroit? Ei pidä uskoa sitä,mitä täällä kirjoitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat että olet niin vanha, että voit muuttaa pois kotoa, lähde vaikka lukioon toiselle paikkakunnalle. Näin saat etäisyyttä perheestäsi ja sinun on helpompi jättää heidät ja uskonto, sillä näin yleensä vaan käy, että uskonsa hylännyt ei ole enää perhettä.

Vierailija
4/5 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei saa pakottaa, eikä uhkailla. Pidä pintasi nuori ihminen ja jatka itsenäistä ajattelua.

Vierailija
5/5 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Jos kyse on vanhemmille tärkeästä asiasta he varmaan haluaa että sinulla olisi asiat samalla tavalla kuin heillä. Kannattaa keskustella edelleen ja sanoa vanhemmille että tosiaan olet sitä mieltä kuin olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi