Olen ystäväpiirin organisaattori, löin hanskat tiskiin
Järjestän ystäväpiirissäni viime kädessä kaikki yhteiset retket, teatterikäynnit yms. Mankumalla saan joskus jonkun ottamaan osavastuuta jostain, mutta käytännössä minä teen kaiken metatyön (aikataulujen yhteensovittamisen, selvittämisen, hintavertailun jne). Hankalimpia on ne jotka ilmoittaa vasta viime hetkellä, tulevatko mukaan vai ei, ja heitä on useampi.
Nyt lomat lähestyy ja huomasin että taas se alkaa. Päätin että tänä kesänä en järkkää mitään. Miten käy? Yksinäinen kesä edessä?
Kommentit (6)
Sain itse asiassa jo viestin että mun pitäis ruveta organisoimaan aikatauluja kun jollekin oli tullut idea päiväretkikohteesta. Ilmoitin etten ehdi mutta tulen mukaan jos joku toinen järjestää ja aika sopii itselleni.
Otan nyt riskin että jään paljosta ulos koska en jaksa enää olla niin turhautunut kuin viime aikoina olen ollut.
Pidä vaan pintasi. Aika äyttää, reipastuvatko muut.
Jos kukaan muu ei suostu suunnittelutyöhön, kuulostaa että heille kelpaisi pelkkä ohjelmaton yhdessäolo, mikä on paljon helpompaa järjestää.
Mikä on pohjimmainen motiivisi? Onko sinulla tarve saada hyväksyntää järjestäjäroolin kautta? Miksi haluat päteä? Vai maksaako ne sulle ylimääräistä?
Jos tunnet olosi käytetyksi sinun on vaihdettava ystäväpiiriä tai jopa lähdettävä yksinään matkalle. Se on paras lahja mitä ihminen voi itselleen antaa että lähtee yksin. Voi itsenäistyä, todistaa itselleen ettei ole avuton eikä myöskään tarvi muiden hyväksyntää vaan pärjää.
Voihan se idean saanut toteuttaakin sen itse. Toisaalta, jos sä haluut tehdä jotain teet ja ilmoitat ajan milloin meet ja teet. Muut voi hilautua mukaan, jos heille sopii. Et tee varauksia tai maksa muuta kuin itsellesi. Kaikki hoitakoot oman osuutensa itse.
Odota mielenkiinnolla, kuka kavereistasi ottaa asian ensimmäisenä esille. Sitten voit sanoa esim. että jos joku järkkää jotain, olet mukana. Toisaalta, siinä voi käydä niinkin, että jos joku alkaakin järjestämään jotain, sinä et maltakaan pitää näppejäsi erossa niistä järjestelyistä. Joten sinun pitää olla tiukkana siinä, että et tee muuta kuin maksat oman osuutesi, ja lähdet mukaan.
Siinä voi tietenkin käydä myös niin, että saat ystäviesi vihat niskoillesi, kun et järkkää mitään.