Paljonko maksat pankkimaksuja / kk? Nordeassa mulla 7,50 ja huomasin että S-Pankki olisi 0 euroa,
täytyy ruveta miettimään jos vaihtaisi kokonaan kun tonne jotain bonuksia on jo mennytkin mistä en tiedä summaakaan.
Kommentit (44)
Nordea, 0, johtuu lainasta.
Meillä menee kaikki toistuvat laskut suoraveloituksena ja ainoastaan asuntolainaan saa tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä kerran kk.
Joka kerta, kun sieltä tulee yhteydenotto, haluavat sen maksulliseksi.
Aina, kerran vuodessa, otan yhteyttä ja sanon tämän vuoksi me tultiin teille, kun tämä oli ehdoton vaatimus. Lyhennnykset ovat 20 - 250 e ja tuntuisi hölmöltä maksaa 80 e per kerta siitä heille palvelumaksuja.
Meillä on oma pankkivirkailija ja vuosi sitten keväällä sanoin jos teet tämän vielä kerran, me vaihdetaan pankkia. Ja tänä vuonna tuli sama juttu, korotus tähän. Ilmoitin pankkiin aloitan kilpailukierroksen.
Sain paremman tarjouksen kilpailijalta ja kysyin Nordealta mitä tehdään. N
He suostuivat samaan. Eli kun haluavat nostaa maksuja, joutuivatkin antamaan paremman lainan,
Jörkeä ?
S-Pankin palvelut ovat maksuttomia, mikäli olet osuuskaupan jäsen.
S-Pankin luottokortista menee tilinhoitomaksu 2€/kk, mikäli sinulla on käytössä olevaa luottoa laskutuskauden päättyessä. Mikäli maksat luottokortilla ja maksat tuon velan samantien takaisin, ei kuluja aiheudu. Teen itse kaikki nettiostot, matkat, isommat hankinnat aina luottokortilla, koska se on turvallisempaa kuin käteinen tai tilimaksu. Jos tavara jää saamatta, yritys menee konkursiin tms. saat omasi pois. How simple is that?
Itse vaihdoin Nordeasta pois, koska palvelut kuukaudessa muuttuivat maksullisiksi. Kaikesta jouduit maksamaan, tilistä, kortista ja verkkopankkitunnareista. Minulla oli heidän mobiilipankki käytössä, mutta koin se huonommaksi kuin S-Pankilla.
S-Pankin mobiilisovellus on toki tökkinyt välillä, mutta koskaan ei ole ostokset jääneet kassalle tai laskut jääneet maksamatta.
Pankkien hinnastot ovat ihan julkista tietoa, jotka kannattaa käydä läpi ja sen lisäksi tarkastella, pitääkö sinun olla joku "etu-asiakas", että saat edullisempia palveluita. Jos et halua olla osuuskaupan jäsen, niin sitten voit aina valita sen toisen pankin, missä palvelut ovat edullisempia.
Joku mainitsi kommenteissa, että tietyt pankit keskittyvät "rikkaisiin" ja toiset "köyhiin" asiakkaisiin. Hyvä niin, jokaisella on siis varaa valita ja jokaisella on oikeus myös pitää rahansa ihan juuri siellä missä parhaimmalta tuntuu. Se, onko tilillä 10€ vai 100 000€, ei tee ihmisestä parempaa tai huonompaa. Hienoa, jos jollain on sukan varressa enemmän, ehkä elämäsi on helpompaa kuin muilla, vaikea sanoa.
Nyt kun olen maksanut asuntolainan pois, en ole enää Nordealle lypsylehmä ja maksan kkmaksut kalleimman mukaan.
Minä käyn lähes päivittäin kaupassa, joinakin päivinä useammissa. Teen kaikki perheen ostokset ruuasta kenkiin ja lomamatkoihin ja maksan myös taloutemme laskut. Maksan torilla, jäätelöautossa, myyjäisissä, kirpparilla, pienyrittäjien liikkeissä. Näiden maksut eivät näy suoraan saldossa tai tilillä, vaan näitä pitää joskus odottaa parikin viikkoa. Viikonloppujen ostokset näkyvät vasta seuraavalla viikolla. En muista millään kaikkia menoja, joita tililtä on vielä odotettavissa, jos ne viivästyvät päivätolkulla. Siksi käytän mahdollisuuksien mukaan käteistä - eikä kaikissa paikoissa edes pysty maksamaan kortilla yhä edelleenkään.