Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se kirkkovihkiminen on niin tärkeä, varsinkin jos on ateisti?

Vierailija
23.06.2019 |

Siis näille tietyille pareille. En tiedä saako sanaa kirjoittaa. Eli tietyille vähemmistöille. Suuri osa ei edes kuulu kirkkoon ja ovat fanaattisia ateisteja, silti heille on tosi tärkeää että saisivat sen kirkkovihkimyksen.

Miksi se on niin tärkeää? Eihän se edes vaikuta mihinkään juridisiin seikkoihin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveellä metakalla pitää saada JUST SE kirkko JUST sillon...sitten vuoden päästä jaetaan lusikoita

Vierailija
2/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ateisti kuulu kirkkoon, eikä halua kirkkovihkimistä, miksi haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sinun hanuariasi kutittaa?

Mikä siinä on niin tärkeää että pitää sekaantua toisten asioihin?

Hanki oma elämä ja elä sitä.

Vierailija
4/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän itsekin ihmettelen. Tunnen tällaisen henkilön. On liittymässä kirkkoon vain tämän takia.

Vierailija
5/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ateisti kuulu kirkkoon, eikä halua kirkkovihkimistä, miksi haluaisi.

Ateisteja on aina kuulunut kirkkoon ja kuuluu edelleen. Luultavasti vieläkin on enemmän kirkkoon kuuluvia ateisteja kuin kirkkoon kuulumattomia ateisteja.

Vierailija
6/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän itsekin ihmettelen. Tunnen tällaisen henkilön. On liittymässä kirkkoon vain tämän takia.

Eikä hän osaa edes itsekään selittää asiaa.

Vierailija
7/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän aikoinaan erosi siitä ap:n tyyppisten ihmisten takia?

Lahkot pitävät kovaa ääntä, vaikka ovat ev.lut. kirkon vähemmistöä.

Vierailija
8/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän aikoinaan erosi siitä ap:n tyyppisten ihmisten takia?

Lahkot pitävät kovaa ääntä, vaikka ovat ev.lut. kirkon vähemmistöä.

Joopa joo. On ollut kirkon ulkopuolella syntymästään asti.

Ja voisitko jo vastata kysymykseen kun tämä selvästi on sinulle niin fanaattinen asia?

Vierailija
9/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Kirkkorakennukset ovat usein kauniita, ja juhlavia puitteita vihkiseremonialle.

b) Suvun perinteet

c) Taikausko. Vaikka ei uskoisikaan jumalaan, saattaa uskoa vaikka magiaan, ja pitää kirkkorakennusta maagisilta ominaisuuksiltaan suotuisana paikkana vihkiseremonian järjestämiseen. Saattaa myös ajatella, että pappishenkilöllä on jotain suotuisia maagisia ominaisuuksia.

Vierailija
10/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se järjetöntä. Sama kuin turkistarhauksen vastustaja haluaisi ehdottomasti pukeutua minkkiturkkiin.

Miksi haluta jotain mitä lähtökohtaisesti vastustaa? Sehän on aivan hullua.

Vierailija
11/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suurin osa kirkkoonkuuluvista taitaa olla tapakristittyjä, jotka eivät usko Jumalaan mutta käyvät rippikoulun ja haluavat kirkkohäät koska niin on tapana. Ymmärrän kyllä senkin, että kirkko on vihkimisessä ylivoimaisesti juhlallisin miljöö urkuineen päivineen, luultavasti sekin vaikuttaa. Keskustelin kerran erään kaverin kanssa, joka sanoi että ei haluaisi uskonnollista vihkimistä, mutta maistraattivihkiminen on vaan masentavan koruton ja ankea. Jos haluaisi vihkijän virka-ajan ulkopuolelle juhlallisiin tiloihin, se maksaa ylimääräistä. Mutta toisaalta kirkkoon kuuluva maksaa moninkertaisesti kirkollisveron muodossa saadakseen sen komean ja tunnelmallisen vihkimisen.

Itse olen ateisti, en kuulu kirkkoon ja olin ihan tyytyväinen maistraattivihkimiseen lähimpien ollessa todistajina. Mutta ymmärrän kyllä että jollekin toiselle voi olla tärkeää, että vihkitilaisuus on juhlallisempi ja siinä paikalla on kaikki häävieraat. Mutta jos haluaa kirkkohäät, niin sitten hyväksyy sen että se maksaa veron muodossa ja tulee uskonnoliseen pakettiin käärittynä.

Vierailija
12/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. Tekisivät oman kirkon ja uskonnon. Tollasille kieltoa vaan.

Vierailija
13/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Vihkisanoissa vilahtelee Jumala, Jeesus, on uskontunnustusta, siunausta ym, eikä edes uskota sitä, eikä olla mitenkään sitouduttu niihin oppeihin. Ja tämä siis ihan riippumatta seks. suuntauksesta, vaan ihan kaikista puhun.

Vierailija
14/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin ryhmään ap viittaa, mutta lienevät kirkollisia seremonioita kaipaavat ateistit olla todella harvassa. En siis todellakaan osaa vastata, kun en yhtään tuollaista tunne enkä ole koskaan kuullut ilmiöstä. Jos joku haluaa uskonnollisen juhlan, ei hän kyllä ole silloin ateisti.

Vierailija
15/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erosin kirkosta ihan kirkollisveron ja suvun sisäisten asioiden takia.

Mutta kyllä minä kirkossa naimisiin haluan.

Vierailija
16/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä erosin kirkosta ihan kirkollisveron ja suvun sisäisten asioiden takia.

Mutta kyllä minä kirkossa naimisiin haluan.

Naurettavaa että nypitään rusinat pullasta. Toivottavasti sentään maksat siitä.

Vierailija
17/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa viitata ei heteroihin. Mut itse en tunne yhtäkään eiheteroa joka tahtoisi kirkkovihkimisen ellei jumalaan oikeasti usko. Mutta eräs prinsessa kävi riparin,otti kasteen yms vain jotta sais kirkkohäät. Ripillepääsyn jälkeen tokas ihan suoraan ettei siihen usko. Jotenkin korni olo kirkos ku vaimo vannoo ikuista valaa instituutin edessä johon ei edes usko.

Vierailija
18/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa kuin Ap. Mulla on useampi korkeasti koulutettu kaveri, jotka lähtökohtaisesti pitävät kaikkia uskontoja humpuukina ja taantumuksellisena. Mutta kirkkohäät on kuitenkin pitänyt saada ja tietenkin mahdollisimman näyttävässä kirkossa. Pappia on ohjeistettu olemaan puhumutta Jumalasta /Jeesuksesta yms uskonnollisista jutuista, tai ainakin pitämään uskontopuheet niin minimissä kuin mahdollista. Olen itsekin uskonnoton, enkä voi ymmärtää kaverieni logiikkaa. En myöskään ymmärrä kirkon nössöilyä: miksi papeilla ei ole pokkaa sanoa, että jos ei uskontopuheet häissä yhtään kiinnosta, niin ei pitäisi kirkkomiljöönkään kiinnostaa.

Vierailija
19/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain ihmisiä niin kovin rassaa toisten tekemiset, ajatukset ja valinnat.

Vierailija
20/24 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitain ihmisiä niin kovin rassaa toisten tekemiset, ajatukset ja valinnat.

Kuten niitä ateisteja, jotka eivät voi sallia muille erilaisia mielipiteitä ja sitten pitää vielä änkeä määräilemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi