Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 11 ja ruskea vuoto!

Vierailija
21.06.2019 |

Apua! :(

On tullut läpi raskauden enemmän ja vähemmän ruskeaa tuhrua, sellaista tosi haalean vaalean ruskeaa valkovuotoa, enkä ole ollut siitä kovin huolissani. Rv 6+7 ultrassa kaikki ok, pieni hematooma näkyi. Viikko sitten ultrassa kaikki ok, ei hematoomaa.

Nyt kuitenkin alkoi paljon selkeämpi tuhruvuoto joka on ihan kunnolla ruskeaa. Voi itku. Mitähän tämä tarkoittaa? Dopplerilla löysin kyllä tyypin sydänäänet vielä, ehkä tavallista hiljaisimpina (tai sitten kuvittelen). Paniikki on nyt kyllä päällä, sillä tää on selkeämpää vuotoa kun aiemmin josta en niinkään oo ollut huolissani. Apua! :(

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkio oli ultrissa mennyt ihan oikeaa tahtia, onneksi.

Ei oo vuoto ainakaan pahentunut, mutta edelleen rusehtavaa valkovuotoa tulee. Sydänäänet löysin taas aamulla, onneksi vahvoina ja selkeinä. Koitettava olla nyt sitten rauhassa..

Yhdyntä (tai orgasmit) ei oo kipua kyllä aiheuttanut, mutta jokuhan siellä nyt sitten vuotaa. Vaan mikä, jos se hematoomakin on jo hävinnyt? Ei voi ymmärtää.

Vierailija
22/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistiä, pentu jo valmiiks ruosteessa.

Vierailija
24/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistiä, pentu jo valmiiks ruosteessa.

Just :D

Vierailija
25/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä kun muutakaan tekemistä en juhannuksena keksi kun tämän asian stressaamisen.

Vierailija
26/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli vuotoa rv 6 ja rv 9 ja siinä välillä. RV 6 vuotoa oli ihan kunnolla ja vuoto oli kirkasta. Olin varma että oli mennyt kesken. Varsinaista syytä ei löytynyt, lääkäri epäili tulehdusta emättimessä ja antoi jonkun kuurin. (kävin yksityisellä tarkastamassa tilanteen.) Raskaus on jatkunut normaalisti, nyt rv 26 :) Mutta muistan kyllä sen huolen ja epätietoisuuden noina vuotopäivinä!

Vierailija
27/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yhden raskauden aikana noilla raskausviikoilla todella runsasta, kirkasta veristä vuotoa. Keskenmeno, mutta lääkäri valitellessaan tätä katsoi vielä ultralla. Sydän sykki.

Koko raskaus oli vuotoaikaa, välillä rauhoittui. Sain terveen täysiaikaisen lapsen, joka on nyt jo opiskelemassa.

Istukka voi jollain tihkuttaa koko raskauden ajan.

Korostan vielä, että rv12 sairaalaan mennessä oli vuoto runsaampaa kuin missään kuukautisissa ikinä.

Toivon sydämestäni, että mun kokemus rauhoittaa sinua vähän. Hyvin voi käydä! ❤️

Vierailija
28/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottavaa kuulla että tätä tosiaan sattuu! Mulla ei onneksi ole ainakaan vielä tullut täysin kirkasta verta, ainoastaan tätä rusehtavaa vanhaa. Mutta jostainhan sekin vuotaa :(

Kiitos <3 sykkeet kuuntelin taas juuri ja kovasti jumputtaa.

Vierailija
29/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa tuosta normaalista vuodosta raskauden aikana, kun tselläni ei ole onnistuneissa raskauksissa mitään vuotoja ollut. Sain kuitenkin nuorempana keskenmenon varhaisilla viikoilla (5 tai 6) muutama päivä positiivisen testin jälkeen ja vuoto oli saman tien kirkkaanpunaista, joka vain runsastui kunnes alkio tuli hyytyminä ulos. 

Jos vain pystyt, kannattaa varmaan ottaa rauhallisesti ja välttää ylimääräisiä fyysisiä ponnisteluja ja stressaamista! Kun vielä löysit sydänäänet, niin akuuttia hätää ei vaikuttaisi olevan. :) Soittele maanantaina neuvolaan ja kerro tilanne, osaavat siellä varmaankin auttaa paremmin. 

Tsemppiä!

Vierailija
30/35 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää nyt sitten koittaa ottaa mahdollisimman rauhallisesti, vaikka tänäänkin pitkä päivä töissä edessä, 9 tuntia jalkojen päällä :(

Kävellessä tosiaan vähän kohtua jomottaa mutta ainakin vielä valkovuoto on taas normaalia..

Vierailija
31/35 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli esikoista odottaessa veristä vuotoa vajaan viikon verran ja raskaus eteni normaalisti. Nyt toista odottaessa taas. Ensin tuli n. pari viikkoa ruskeaa niukkaa vuotoa ja eilen yhdellä wc-käynnillä pyyhkiessä ihan tummaa verta. Nyt taas ei mitään. Saa nähdä mikä tuomio on tällä kertaa. Ensi viikolla on onneksi ultra.

Vierailija
32/35 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hematooma ei aina näy ultratessa varsinkaan jos on pieni ja kovin takana. Tietenkin noilla viikoilla kaikki on vielä aika pientä. Voi olla, että istukan reunasta vielä vähän vuotaa, istukka on niin verekäs elin, että kun se vähänkin alkuraskaudessa siirtyy niin se kyllä vuotaa. Koska ultrassa hematoomaa ei enää näkynyt, ei se ainakaan ole pahimmassa mahdollisessa paikassa/istukan alla niin, että istukka olisi isommassa vaarassa irrota. Kuulet sydänäänet eikä sinulla ole kipuja, joten rauhoitu.

Yhdessä raskaudessani (yritän pysyä anonyyminä niin en ole kovin tarkka, heh) näkyi hematooma rv 12 paikkeilla ultrassa. Kaikki oli kuitenkin muuten ok ja sanottiin, että mustelma vuotaa pois tai sitten ei. Voi kasvaa tai sitten ei. No, monta viikkoa meni ja ajattelin, että toivottavasti se sitten hävisi itsekseen. Pari päivää ennen rakenneultraa heräsin kun sänky oli aivan märkä lähes mustasta, osin verestävästä vuodosta. Mitään kipuja ei ollut, se haisi tosiaan aivan viemäriltä se viikkoja vanha veri. Kiiruhdin päivystykseen todella peloissani, että mitä nyt. Hematooma oli vähän kasvanut, muttei edelleenkään mitään todellista vaaraa istukan irtoamiselle. Vuodin sen pari päivää todella paljon (sinullahan voi tulla eri tahtia se hematooma pois) ja ultrassa sitä ei enää sitten löytynytkään. Ja raskaus eteni niinkuin muutkin raskaudet, vauva oli aivan himpun pienempi kuin muut lapset. En ole varma johtuiko se hematoomasta, kaikki lääkärit ovat kyllä olleet sitä mieltä, että stressistä. Ja kyllähän minä tosiaan stressasin, vuoto ei ole kivaa raskausaikana. Mutta terveen lapsen saimme.

Teidän vauva on kasvanut normaalisti, istukan virtaukset on todennäköisesti olleet hyvät ultrassa, hematoomaa ei näy, sinulla ei ole kipuja ja vauvan sykkeet löytyvät. Minä ainakin uskon, että kaikki on hyvin. Sinulle asia on tietenkin maailman tärkein ja siksi pienikin pelko, että joku olisi vialla, on sietämätön. Jos pelkäät niin käy vain päivystyksessä. Siellä nähdään voiko vauva hyvin. Ja jos ja kun todennäköisesti voi niin saat siitä mielenrauhan ainakin toistaiseksi. Ja toivotaan, että vuoto lakkaa pian niin se huoli unohtuu.

Vierailija
33/35 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin viestin nro 16.

Mulla alkoi ruskea vuoto pe, la runsastui ja muuttui veriseksi, ei kipuja. Soitin päivystykseen ja pyydettiin näytille, mulle sanottiin et ultrataan niin tiedetään missä mennään. Menin sit eilen sinne, otettiin labroja. Hcg ei ollut parissa viikossa juuri noussut. :( Ei ultrattu, mies lääkäri ei ollut yhtään kartalla asian suhteen ja sanoi et hcg on ihan hyvä. Tänään aamulla kipuja selässä ja hyytymiä vuodon mukana. Mulla nyt valitettavasti kyllä kesken meni. Huomenna yksityiselle ultraan aika, jos nyt varmistuksen asiaan saisi.

Tsemiä ap, sulle onnea matkaan!

Vierailija
34/35 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla molemmissa raskauksissa oli sekä ruskeaa vuotoa pitkään että ihan kunnolla tuli verta, monta kertaa. Luultiin monesti että keskenmeno on alkanut, mutta ei. Kaksi tervettä lasta on meillä! Toinen lapsista syntyi ennenaikaisesti, mutta eipä liittynyt mitenkään noihin vuotoihin. Rauha vaan siis ja ultraan, jotta saat mielenrauhan! <3

Vierailija
35/35 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin viestin nro 16.

Mulla alkoi ruskea vuoto pe, la runsastui ja muuttui veriseksi, ei kipuja. Soitin päivystykseen ja pyydettiin näytille, mulle sanottiin et ultrataan niin tiedetään missä mennään. Menin sit eilen sinne, otettiin labroja. Hcg ei ollut parissa viikossa juuri noussut. :( Ei ultrattu, mies lääkäri ei ollut yhtään kartalla asian suhteen ja sanoi et hcg on ihan hyvä. Tänään aamulla kipuja selässä ja hyytymiä vuodon mukana. Mulla nyt valitettavasti kyllä kesken meni. Huomenna yksityiselle ultraan aika, jos nyt varmistuksen asiaan saisi.

Tsemiä ap, sulle onnea matkaan!

Voi itku, ompa harmi!!

Mulla oli pari vuotamatonta päivää, taas tulee vaalean rusehtavaa valkovuotoa. Alle viikko ultraan, sydänäänet kuuluu kyllä edelleen. Toivottavasti sieltä saisi sitten vastauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän