Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 11 ja ruskea vuoto!

Vierailija
21.06.2019 |

Apua! :(

On tullut läpi raskauden enemmän ja vähemmän ruskeaa tuhrua, sellaista tosi haalean vaalean ruskeaa valkovuotoa, enkä ole ollut siitä kovin huolissani. Rv 6+7 ultrassa kaikki ok, pieni hematooma näkyi. Viikko sitten ultrassa kaikki ok, ei hematoomaa.

Nyt kuitenkin alkoi paljon selkeämpi tuhruvuoto joka on ihan kunnolla ruskeaa. Voi itku. Mitähän tämä tarkoittaa? Dopplerilla löysin kyllä tyypin sydänäänet vielä, ehkä tavallista hiljaisimpina (tai sitten kuvittelen). Paniikki on nyt kyllä päällä, sillä tää on selkeämpää vuotoa kun aiemmin josta en niinkään oo ollut huolissani. Apua! :(

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekassa raskaudessa sellaista ruskeaa vuotoa. Siitä synnytysvastaanotossa sanottiin, että se on vanhaa verta eikä vaarallista. Mutta valitettavasti kukaan ei voi kenenkään toisen tilanteesta sanoa mitään varmaa.

Vierailija
2/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä mitään. Jos menee kesken niin menee. Jos ei, niin ei. Kukaan ei voi sen kummemmin nyt auttaa. Itseäsi voit auttaa olemalla panikoimatta. Ihan normaalia, että raskaudet menevät aikaisilla viikoilla joskus kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuotoa ensimmäiset 2kk ja pelkäsin keskenmenoa, mutta kaikki meni hyvin. Ultrassa näkyi syke. Ja nyt on terve 8-vuotias tyttö.

Jos olet huolissasi, soita äitiyspolille tai neuvolaan maanantaina. Nyt et oikein voi muuta kuin odotella ja seurailla.

Vierailija
4/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tässä kai ”rauhoittelevia” kokemuksia tosiaan kaipaa. Vaikka tekisikin mieli paukata saman tien päivystykseen ja ultraan tsekkaamaan tilanne. Joo ainakin sydän vielä tyypillä lyö, mutta ihan pelästyin miten tää vuoto nyt yhtäkkiä on sellasta kunnollista tuhrua :(

Vierailija
5/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut molemmissa raskauksissa ruskeata vuotoa. Ekassa se johtui kuulemma istukan kehittymisestä ja tokassa istukka olikin kehittynyt kohdunsuun päälle. Silti vauvoilla kaikki aina hyvin ,joten yritä olla stressaamatta liikaa.

Vierailija
6/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tässä kai ”rauhoittelevia” kokemuksia tosiaan kaipaa. Vaikka tekisikin mieli paukata saman tien päivystykseen ja ultraan tsekkaamaan tilanne. Joo ainakin sydän vielä tyypillä lyö, mutta ihan pelästyin miten tää vuoto nyt yhtäkkiä on sellasta kunnollista tuhrua :(

Joillakin naisillahan on raskauden aikana kausittaista vuotoa, jota he ovat luulleet kuukautisiksi, eivätkä siten ole tajunneet pitkään aikaan edes olevansa raskaana. Jostain muistan myös lukeneeni, että silloin kun normaaliin aikaan tulisi kuukautiset, voi tulla jotain vuotoa. Ehkei ole tuon kummoisemmasta kyse.

Vierailija
7/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen että yhdynnän jälkeen on kerran tullut vähän enemmän rusehtavaa vuotoa, mutta tää oli jo ihan kunnollista.. muuta en keksi, kun parina päivänä itse hankitun orgasmin. Voikohan se vaikuttaa vuotoon...

Vierailija
8/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan..

Vierailija
9/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ei ole kokemusta. Itsellä ei ole tullut vuotoa raskauden aikana. Olen kuullut kyllä, että joillakin on tullut ja kaikki oli silti hyvin. Panikointi ei auta. Jos se menee kesken, niin se menee. Et voi asialle yhtään mitään. Sinuna en kuitenkaan tekisi mitään kovaa fyysistä rasitusta nyt ainakaan, kun ei tiedä, mistä on kysymys. Kysy asiantuntijoilta apua, kun on mahdollisuus. Et menetä siinä mitään- päinvastoin .

Vierailija
10/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa mieleen että yhdynnän jälkeen on kerran tullut vähän enemmän rusehtavaa vuotoa, mutta tää oli jo ihan kunnollista.. muuta en keksi, kun parina päivänä itse hankitun orgasmin. Voikohan se vaikuttaa vuotoon...

Mulla ei ole tullut verenvuotoa, mutta on tullut itse hankitun orgasmin jälkeen alavatsaan paine ja kipu. Lähti pois muutaman minuutin jälkeen tästä. Kaikki hyvin ja raskaus suht pitkällä. Olen kuitenkin ollut varovainen tuon suhteen. Mutta.. en tosiaan tiedä, onko tämäkään normaalia. Sitähän ainakin sanotaan, että ei kannata tehdä mikään, mikä ei tunnu hyvältä .

Vierailija
11/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäänhän asialle ei voi tehdä jos raskaus on menossa kesken. Mahdotonta tietää, voi olla, että kaikki on ihan hyvin. Toki jos sulla on tulehduksen oireita (vuoto haisee pahalta tms.), niin kannattaa käydä lääkärissä. Joka tapauksessa ei ole päivystysasia.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole tullut verenvuotoa, mutta on tullut itse hankitun orgasmin jälkeen alavatsaan paine ja kipu. Lähti pois muutaman minuutin jälkeen tästä. Kaikki hyvin ja raskaus suht pitkällä. Olen kuitenkin ollut varovainen tuon suhteen. Mutta.. en tosiaan tiedä, onko tämäkään normaalia. Sitähän ainakin sanotaan, että ei kannata tehdä mikään, mikä ei tunnu hyvältä .

Mulla oli sama juttu kerran alkuraskauden aikana. Terve lapsi syntyi minullekin, mutta ilmeisesti orgasmi sai kohdun supistelemaan kipeästi hetken ajan.

Vierailija
12/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaipasit rauhoittavia kokemuksia:

Mulla tuli 12-13 viikolla esikoisesta ihan kunnolla kirkasta vuotoa mille en saanut oikein ikinä järkevää selitystä. Istukka oli hyvin takaseinässä jne. Mikälie hematooma se oli.

Terve tyttö syntyi 40+5.

Vierailija
13/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusehtavasta verestä ei kannata huolestua isommin.

Vierailija
14/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäänhän asialle ei voi tehdä jos raskaus on menossa kesken. Mahdotonta tietää, voi olla, että kaikki on ihan hyvin. Toki jos sulla on tulehduksen oireita (vuoto haisee pahalta tms.), niin kannattaa käydä lääkärissä. Joka tapauksessa ei ole päivystysasia.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama juttu kerran alkuraskauden aikana. Terve lapsi syntyi minullekin, mutta ilmeisesti orgasmi sai kohdun supistelemaan kipeästi hetken ajan.

Joo, juurikin kipeältä supistelulta tuntui mullakin.

Vierailija
15/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei samaa pähkäilen tässä juhannuksena! Rv 8 meneillään ja eilen yhdyntä illalla. Tänään aamusta haaleanruskeaa valkovuotoa, loppui päivällä. Nyt taas runsaampana ruskeaa vuotoa, mutta siis edelleen tosi niukkaa. Ei kipuja. Edellisissä raskausissa ei mitään vuotoja. Ultrassa kävin viikko sit ja kaikki oli kunnossa. Ei tässä muuten mitään, mutta maanantaina pitäisi ulkomaille lähteä. :/ Kiva jos siellä alkaakin kunnon vuoto.

Vierailija
16/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kolmessa raskaudessa tullut ruskeaa/tuoretta veristä vuotoa rv 11-rv 18. Yleensä vuoti päivän pari peräkkäin sitten oli muutamasta päivästä pariin viikkoon taukoa ja vuoti taas useampana päivänä.Ensimmäisellä kerralla hematooma, joka vuoti, kunnes hävisi ja toisella ja kolmannella kerralla istukka oli sellaisessa paikassa, että vuoti. Vuodot lakkasivat kohdun kasvaessa ja istukan siirtyessä. Ei mennyt kesken. Kaikki lapset syntyneet terveinä 2-3 viikkoa ennen laskettua aikaa.

Vierailija
17/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt saat ana ainakaan antako niille miehillenne!

Vierailija
18/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen, terveyskeskukseen, sairaalaan, terveysneuvontaan... mikä ikinä nyt onkaan se taho, joka vastaa sun terveydenhoidosta sun paikkakunnalla. Ne osaa siellä parhaiten antaa apua ja neuvoja!

Vierailija
19/35 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasiko alkio ultrassa viikkoja? Jos alkio oli pienempi kuin olisi pitänyt, keskenmeno on todennäköisempi. Nyt ei voi valitettavasti muuta kuin seurata tilannetta.

Vierailija
20/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä tilanne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme