Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä suomalaisia vaivaa: juhannuskirkkohäiden suosio ihan alamaissa --- suuri HÄPEÄ

Vierailija
21.06.2019 |

Ennen oli KUNNIA-ASIA mennä häihin juhannuksena, keskikesän juhlana. Nuori morsian niin hehkeänä valkoisessa mekossaan juhannushäissä. Sulhanen niin itsevarmoin ottein vie morsiamen ulos juhannushäiden lämpöön, riisisateeseen. Kaikilla on hyvä mieli, koska on juhannus, keskikesän juhla.

Te itsekkäät naimisiin menijät. Miksi olette tuhonneet juhannushäiden taian? Eikö teillä ole mitään arvoja?

Mummi, 62

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurraa, kirkkohäiden suosio laskussa! Toivotaan, että laskee lisää, päästään purkamaan kirkon asemaa ja ottamaan askeleita kohti sekulaarisempaa Suomea!

Ps. Jumalanpilkka pois rikoslaista.

Vierailija
2/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka muka kehtaisi pilata muiden juhannuksen häillä :)Voisi olla aika hiljaista :)Me olemme mökillä joka juhannus ja piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ IHMEEN KUNNIA-ASIA,KAIKKI TAHTOO MENNÄ OMIA MENOJAAN EIKÄ PAKKOHÄIHIN HEVONKUUSEEN! ja RIISIÄKÄÄN EI SAA ENÄÄ HEITTÄÄ,LINNUT KUOLEE KUN RIISI TURPOAA MAHASSA.

sE NIISTÄ BILEISTÄ.

Vierailija
4/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juhannuksena häitä, kiitos. Ei halua ajaa autolla satoja kilometrejä sukulaisen häihin parhaimpaan kesäaikaan ja olla parhaimmat päällä. Juhannushäät kiellettävä. Kuten myös häät heinäkuussa,loma-aikaan.

Vierailija
5/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin eilen samaa. Juhannushäät on kaunis perinne.

Vierailija
6/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreä hippi kirjoitti:

Siis kuka muka kehtaisi pilata muiden juhannuksen häillä :)Voisi olla aika hiljaista :)Me olemme mökillä joka juhannus ja piste.

Me. Tosin ketään ei pakotettu yhtään tulemaan. Jostain syystä kukaa ei valinnut mökkeilyä, jota voi tehdä joka juhannus noin muuten.

Kiva asenne hipillä!

Vierailija
7/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juhannuksena häitä, kiitos. Ei halua ajaa autolla satoja kilometrejä sukulaisen häihin parhaimpaan kesäaikaan ja olla parhaimmat päällä. Juhannushäät kiellettävä. Kuten myös häät heinäkuussa,loma-aikaan.

Juu, eikä häitä saa pitää elokuussa, kun mulla on silloin lomaa eikä syyskuussa, koska silloin syysloma ja jouluna ei tietenkään.

Minä, minä ja minä.

Vierailija
8/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaavaista ajatella oman onnen lisäksi myös vieraiden juhannussuunnitelmia. Monet viettävät keskikesän juhlaa mieluummin mukavasti mökkeillen kuin häissä pönöttäen. Lisäksi monet juhlahuoneistot ovat suljettuina ja julkiset kulkuneuvot poikkeusaikatauluilla.

Vierailija
9/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaavaista ajatella oman onnen lisäksi myös vieraiden juhannussuunnitelmia. Monet viettävät keskikesän juhlaa mieluummin mukavasti mökkeillen kuin häissä pönöttäen. Lisäksi monet juhlahuoneistot ovat suljettuina ja julkiset kulkuneuvot poikkeusaikatauluilla.

Sitten ne mökkeilijät menevät mökille eikä tule häihin. Mikä ongelma? Eihän häihin ole mikään pakko tulla. Todennäköisesti pois jäävät ovat muutenkin niitä, joille kaikki on ongelmaa eikä mikään ole koskaan hyvin. Win-win kaikille.

Vierailija
10/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra avatkoon

Vierailija
11/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
12/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, että on lopetettu ihmisten juhannusten pilaaminen kaiken maailman pönötyshääkutsuilla.

Vierailija
13/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt menemättä 2 kertaa juhannushäihin. Ja juuri ajankohdan takia. Juhannus on minulle kesän tärkein viikonloppu, aloitan silloin loman meidän Saarenmaalla olevalla mökillä.

Enkä usko,että kukaan on kaivannut.

Vierailija
14/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempien häät oli juhannuksena.

Oliis todella loukkaavaa olla menemättä vedoten johonkin mökkeilyyn. Hääkutsut tulevat yleensä hyvissä ajoin.

Mulla oli konfirmaatio juhannuksen jälkeisenä sunnuntaina. Toinen setäni puolisoineen ei vaivautunut tulemaan, kun olivat mökillä. Lähettivät mäntin serkkuni muka "edustamaan" itseään. Sain lahjaksi nykyrahassa noin 1 euron ruman ja käyttöönsä sopimattoman esineen. Suututtaa vieläkin. Olen säästänyt esineen muistuttamassa tapauksesta. (onneksi ei vie paljon tilaa. En viitsi kestoa tarkemmin, ettei tunnista)

Vierailija
15/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhempien häät oli juhannuksena.

Oliis todella loukkaavaa olla menemättä vedoten johonkin mökkeilyyn. Hääkutsut tulevat yleensä hyvissä ajoin.

Mulla oli konfirmaatio juhannuksen jälkeisenä sunnuntaina. Toinen setäni puolisoineen ei vaivautunut tulemaan, kun olivat mökillä. Lähettivät mäntin serkkuni muka "edustamaan" itseään. Sain lahjaksi nykyrahassa noin 1 euron ruman ja käyttöönsä sopimattoman esineen. Suututtaa vieläkin. Olen säästänyt esineen muistuttamassa tapauksesta. (onneksi ei vie paljon tilaa. En viitsi kestoa tarkemmin, ettei tunnista)

Lisään vielä, että setäni oli erittäin hyvin tienaava.

Vierailija
16/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisin heittämisen perinne ei voi olla kovin vanha.

Suomessa kun ei kasva riisiä, eikä sitä vanhoina aikoina ole tänne tuotu.

Harvinaista, kallista ruoka-ainetta ei todellakaan olla viskottu kenenkään päälle eikä maahan tallottavaksi.

Juhannushäiden taustalla on todennäköisesti joku pakanaperinne hedelmällisyystaikoineen. Aurinko kun on ollut hyvin tärkeä koko Euroopassa ja varsinkin täällä pohjoisessa.

Vierailija
17/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa jussina jotain ankeaa hautajaistunnelmaa ja tönkkösuolattua ohjelmaa.

Suomalaiset häät on kuin hautajaiset.

Vierailija
18/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä.

Vierailija
19/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksena kuuluu rentoutua ja nauttia kesästä eikä pönöttää jossain häissä.

Vierailija
20/24 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi voi mennä rauhassa dementoitumaan vanhainkotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän