Sokerointimestareita paikalla?
Tilasin siis Easysweet vartalosokeria kun kotitekoiset sokerointivahat ei tuntuneet onnistuvan ja muutenkin sotkuista puuhaa.
Lämmitin purkin ja venyttelin massan ohjeiden mukaan. Alkuun massa tuntui tosi hyvältä sormissa ja karvoja lähti, mutta ei tarttunut ihoon. Sitten ihan yhtäkkiä massa muuttuu venyväksi liisteriksi, joka ei irtoa iholta enää mihinkään. Yritin vielä toisen kerran niin että en lisännyt vettä ja sama lopputulos.
Mitä teen väärin?
Kommentit (14)
Mulla on niin kuumat kädet, että helposti käy noin. Yritän pitää sokerista kiinni vain sormenpäillä, aivan kärjillä. Vaatii hieman opettelua. Nyt on niin kuumaa sisälläkin, että iho (kädet, kohde) muutenkin lämpimänä niin hankalampaa.
Hyviä vinkkejä otan minäkin vastaan.
Iho kannattaa talkita ennen sokerointia, ettei hikoileva iho pilaa sokeria.
Jos on jo hetken sokeroinut ja massa on täynnä karvaa, niin kyllä se muuttuu liisteriksi. Ota uusi sokeri ja jatka sillä. Pese kädet välissä.
Tuo liika lämpeneminen/kostuminen kävisi järkeen.. Haen talkkia huomenna ja kokeilen vielä sillä, jos ei sittenkään onnistu niin en enää tiedä jaksanko yrittää.
Kerkesin sokeroida siis ehkä minuutin ennenkuin massa tarttui ihoon, joten liikaa karvoja siinä tuskin on ja paketin mukaan koko vartaloon pitäisi riittää 40grammaa eli melko pieni nokare. Se liisteröityminen tapahtuu niin nopeasti etten ehdi edes reagoida ennenkuin sokeri on jalassa kiinni ja käyttökelvoton.
Vierailija kirjoitti:
Olisko tää kuuma ilma syynä?
Onko sokeroinnille siis joku suositeltu lämpötila missä sitä tehdä? (tämäkin ap kuin myös viesti 5)
Ap tulee päivittämään tilannetta, sokerointifarssi sai positiivisen käänteen.
Hain talkkia kaupasta ja kokeilin sen kanssa, ja massa pysyi paljon pidempään käsiteltävänä. Toki lämpötilalla voi olla myös vaikutusta, nyt on vähän viileämpää. Jokatapauksessa sokerointi alkaa sujua pikkuhiljaa, vähän tosin epäilen että saisinko tuosta pienestä purkista 5 kertaa sokeroitua koko vartalon niinkuin mainoksissa luvattiin, mutta sekin on tietysti yksilökohtaista että miten pitkälle riittää...
Pientä harjoittelua ja talkkia se siis vaatii mutta aion ehdottomasti jatkaa sokerointia! Kiitos vastauksista kaikille.
Sokerointi on tosi hyvä keino. Vedän sillä kainalotkin siistiksi. Se ei juuri sattunut ekan kerran jälkeen. Minulla ei onnistu kuumalla ilmalla tuo, kun asunnossa liian lämmin. Mössöksi menee.
Täytyy tuohon joku konsti olla, koska kuumissa maissa ei muuta tehdäkään kuin sokeroidaan kotikeittoisilla tuotteilla.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tuohon joku konsti olla, koska kuumissa maissa ei muuta tehdäkään kuin sokeroidaan kotikeittoisilla tuotteilla.
Ilmastointi? :)
Vierailija kirjoitti:
Sokerointi on tosi hyvä keino. Vedän sillä kainalotkin siistiksi. Se ei juuri sattunut ekan kerran jälkeen. Minulla ei onnistu kuumalla ilmalla tuo, kun asunnossa liian lämmin. Mössöksi menee.
Joo, meinaan kokeilla kainaloita kunhan sänki on riittävä. Sokerointi ei tosiaankaan satu ja minulla vielä aika matala kipukynnys, varpaiden päältä kun otti niin vähän nipisteli mutta tuo sokeroinnin kipu on sellaista hyvää kipua. Oikeastaan aika terapeuttista :D
Vaikka alkuun tuntui että ei meinaa onnistua ja tulee vaan sotkua niin on tuo parempi kun sheivailu, sitä kutinan ja näppylöiden määrää ja saisi joka päivä sheivata jos haluaisi oikeasti pitää jalat sileinä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Mietin tätä myös, kun sokerointi on kuitenkin ilmeisesti alkujaan egyptiläinen keksintö, niin tuota noin ei siellä ainakaan viileämpää ole... -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, meinaan kokeilla kainaloita kunhan sänki on riittävä. Sokerointi ei tosiaankaan satu ja minulla vielä aika matala kipukynnys, varpaiden päältä kun otti niin vähän nipisteli mutta tuo sokeroinnin kipu on sellaista hyvää kipua. Oikeastaan aika terapeuttista :D
Vaikka alkuun tuntui että ei meinaa onnistua ja tulee vaan sotkua niin on tuo parempi kun sheivailu, sitä kutinan ja näppylöiden määrää ja saisi joka päivä sheivata jos haluaisi oikeasti pitää jalat sileinä. -ap
Se on niin siistiä, kun karvat juurineen törröttää siinä sokeriköntissä.
Oliskohan se lämmennyt liikaa. Muistelen että silloin sen piti antaa jäähtyä = kovettua hetki ilman klähmimistä. Aikani jaksoin tota sotkua ja siirryin takaisin vahaukseen