Mun suku taitaa todella vihata minua ja perhettäni! No olkaa sitten juhannus keskenänne!
Ollaan aina vietetty juhannus suvun mökillä Saimaalla. Yhdessä menty ja ostettu sekä laitettu ruuat. Veneilty, uitu ja saunottu. Ihania muistoja sieltä 25 vuodelta. Mutta....
Mutta, mutta, mutta...
Viime kesänä emme olleet mökillä, koska meidän kuopus oli vasta pari kuukautta. Odotin mökkijuhannusta vielä enemmän, nyt oltaisiin koko perhe, minä, mies ja lapset yhdessä mun lapsuuden mökkimaisemissa. Oltaisiin jääty viikoksi. Mutta ei.
Pari viikkoa sitten alkoi käydä selväksi, ettei me olla tervetulleita. Kysyin iskältä, päästäänkö heidän kanssa autolla. Niin isä sanoi, ettei autoon mahdu, kun mukaan tulee jo isomummi ja hänen sisko. Mutta jos tullaan Savonlinnan kautta junalla, niin iskä voi tulla hakemaan.
Ymmärtääkö ne yhtään, millaista on matkustaa junalla Hgistä ensin Parikkalaan ja sieltä Savonlinnaan kahden pienen ja kaikkien kimpsujen ja kampsujen kanssa? Ei onnistu!
Ehdotin et mummit tulis junalla mutta ei kuulemma käynyt heille kun oli jotain liikuntaesteitä ym häikkää.
Rakastan isomummia yli kaiken mut tarviiko tulla mökille, jos ei pysty kävellä edes junaan?
Mun pikkuveli sanoi, että päästään hänen autossa mutta hän on töissä vielä aattona klo 18:aan. Ja sitten hän ajaisi Tuusulasta hakemaan meitä Punavuoresta ja sitten lähdettäisiin mökille eli klo olisi jotain puolyö kun oltaisiin perillä. Ja se puhui vielä jotain bensarahoista. Oikeesti, kuka maksaa vielä et pääsee juhannusaattoillaksi istumaan johonkin vanhasn, kälyseen, saastuttavaan Fordiin kahden pienen kanssa.
Paras oli kun mun äiti vielä soitti toissapäivänä, että jos tulette, niin tuokaa omat ruuat mitä haluatte, hän ei osta erikseen luomus ja reilun kaupan tuotteita ja muuta (mieheni on vegaani ja mäkin n. 90%:sti).
Aika paha mieli tuli tästä. Jäädään sitten tänne kaupunkiin, kivempi täällä kun ei mökille haluta meitä.
Kommentit (14)
Huoh, niin läpinäkyvä provo. Tai sit oot vain kamala kermaper*e.
Ensi kerralla jätä pois nuo "mummot voisi jäädä kotiin" ja että veljen kyyti on liian myöhään ja erikoisruokavaliot. Olisi voinut olla ihan uskottava silloin.
Hankkikaa oma auto ituhipit niin pääsette kummasti kulkemaan. Ostakaa farmari niin mahtuu suurempikin määrä soijaa mukaan.
Punavuoren autottomat vegaanit pysykööt lestissään. Kun on valinnut elämäntapansa niin ei siitä toisten tartte olla vastuussa.
No kyllä on mulukukka sukulaisia! Isäsi on ihan äääliö.
Onnibussilla pääsee Savonlinnaan halvemmalla kuin junalla.
Hahhah :D provo tai ei, toivottavasti ette ikinä pääse juhannusta viettää mökille! Rasittavan kuuloinen oot ja perhees myös :D anna suvun viettää normaali juhannus rauhassa
Voi kurja! I feel for you sis! Mun porukat halus grillaa eläimestä tehtyä lihaa ja makkaraa. Jäin tänne Kallion baariin juhannuxex.
Niin sen on oltava, ovat kehittäneet porukalla ihan hirveän vihan sinua ja perhettäsi kohtaan.
Ymmärrän sukuasi...