Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Facebookiin tekee sivun yritykselle, onko pakko olla siellä myös itse?

Vierailija
20.06.2019 |

Jos henkilö nimeltä Harja Talonen tekee yritykselleen Harjatyöt Oy Facebook-sivun, niin rekisteröitymistä varten pitää olla oma nimi. Se on ihan ok, mutta tuleeko silloin Facebookiin myös löydettäväksi henkilö Harja Talonen? En haluaisi olla Facebookissa yksityishenkilönä, vaan tehdä vain sen sivun.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on facebookissa sellainen sivu, josta voi tykätä. Siitä ei käy mun nimi ilmi millään tavalla. Kun olen sillä sivulla, kommentoin sen sivun nimellä, en omalla fb-profiililla.

Vierailija
2/9 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on facebookissa sellainen sivu, josta voi tykätä. Siitä ei käy mun nimi ilmi millään tavalla. Kun olen sillä sivulla, kommentoin sen sivun nimellä, en omalla fb-profiililla.

Mutta rekisteröityähän pitää kuitenkin omalla nimellä varustettuna. Onko kuitenkin niin, että se ei luo sellaista henkilösivua, jos sitä ei halua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ennen tarvinut. Mulla kans firmalla sivut vaikken itse ollut facessa.

Vierailija
4/9 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut tekemään oman tunnuksen Facebookiin ensin, jotta voit luoda yrityssivut. Tai sitten joku tuttu tai käyttämäsi digitoimisto tekee sen omilla tunnuksillaan. Missään haussa tms tämä henkilön tunnus ei yhdisty yrityssivun tunnukseen. 

Vierailija
5/9 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudut tekemään oman tunnuksen Facebookiin ensin, jotta voit luoda yrityssivut. Tai sitten joku tuttu tai käyttämäsi digitoimisto tekee sen omilla tunnuksillaan. Missään haussa tms tämä henkilön tunnus ei yhdisty yrityssivun tunnukseen. 

Saako henkilön profiilin piilotettua niin, että se ei löydy haussa? Tai että tuttuni ei ala saada mitään kaveripyyntöehdotuksia jonkun facen nerokkaan algoritmin ansiosta?

Vierailija
6/9 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä yrityksessä? Ei ole pakko. FB sivut yritykselle voi tehdä ulkopuolinenkin ihminen.

Vierailija
7/9 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/9 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uup

Vierailija
9/9 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin feikkinimellä ja tätä varten tehdyllä uudella sähköpostilla tunnuksen, jolla sitten tekisin yrityssivun. On tärkeää ettei esim.rekisteröitymisessä käytetty email ole se mitä käytät muussa elämässä, tai muuten ne algoritmit yhdistää sinun profiilin tuttuihisi. Älä myöskään anna puh.nro. sen voi vain ohittaa jos kysyy. Muista että feikkinimi pitää kuulostaa oikealta, muuten tunnus hyllytetään. Esim. Mail.com saa helposti sähköpostin. Parempi erillinen googlesta, ettei sekoitu android käyttiksessäsi tunnukset eli ei gmailia. Ei tuota varten kannata millekään mainosfirmalle maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi