Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi elämänohjeeni itselleni jotta elinikäinen odottelu sujuu siedettävämmin

Vierailija
20.06.2019 |

Ensimmäistä kertaa koskaan minulla on itselleni elämänohje, kai sitä voi myös sloganiksi kutsua: "Ihan vain tee olosi mukavaksi".
Teen oloni aina mukavaksi ja mitään muuta en sitten teekään. Olen huomannut että on aivan turha tehdä yhtään mitään, aivan turha opiskella / työskennellä / harrastaa / matkustella / kokeilla tms yhtään mitään, koska ei siitä tekemisestä kuitenkaan saa minkäänlaista hyvää oloa, iloa, nautintoa, merkityksentunnetta, mielenkiintoa tai syytä elää tai mitään muutakaan kokemisen arvoista, mitään mikä saisi elämän tuntumaan elämisen arvoiselta. Yksikään kokemus elämäni aikana ei ole tuntunut kokemisen arvoiselta, kaikki on tuntunut pelkältä tyhjältä, arvottomalta. Elämä on silkkaa tyhjää, ei yhtään mitään.
Joten turha tehdä mitään. Tekemisillä vain turhaan rasittaa itseään. Ainoa mitä tässä elämässä voi tehdä on odottaa kuolemaa. Aivan järkyttävän pitkä aika mitä täytyy odotella joten odottelu käy helposti sietämättömäksi, raskaaksi, hermoja raastavaksi, turhauttavaksi. Joten odottelu sujuu parhaiten kun tekee olonsa mukavaksi, rentoutuu, ei huolehdi yhtään mistään. Siinä se, mitään muuta ei kannata tehdä koska mitä enemmän tekee sitä enemmän vain häiritsee itseään ja vaikeuttaa odottelua.
Mulla on vielä 50 vuotta iisisti ottamista edessä. Sitä ei kannata ajatella, siis älyttömän pitkää vielä edessä olevaa odotusaikaa ei kannata ajatella. Iisisti ottaminen sisältää sen että ei ajattele tulevaa, tekee olonsa mukavaksi vain juuri nyt ja ei pohdi muuta.
Mitään muuta mä en tämän elämän aikana olekaan oppinut, muuta tämä elämä ei pidä sisällään, muuta tästä elämässä ei ole löydettävissä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan hakenut masennukseesi hoitoa?

Vierailija
2/7 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava asento ja nautintojen maksimointi. Niillä pärjää sen mitä elämässä tarvii pärjätä. Kumminkin lopuksi kuollaan kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdiskelin että miten kääntäisin tuon sloganin englanniksi. Ehkä näin: "Just make yourself comfortable".

Mutta ei tuo täydellinen käännös ole, koska tuo "just" ei tarkoita yhtä paljon kuin "ihan vain". Tuo "ihan vain" korostaa sitä että olo kannattaa tehdä mukavaksi ja siinä se, muuta ei kannata tehdä, muun voi unohtaa. Tuon sanan "just" kanssa jos tuota slogania noudattaa niin saattaa seuraavaksi ihmetellä tähän tapaan: "okei, tein jo oloni mukavaksi, mitä teen seuraavaksi?"

Mutta ei ole mitään seuraavaksi. Ihan vain rentoudu ja se on siinä.

"Tee olosi mukavaksi ja älä tee mitään muuta, unohda kaikki muu". Kenties tuon pitäisi olla mun slogan, se sisältää informaation perusteellisemmin, mutta valitettavasti kuulostaa ehkä typerän tököltä. Ehkä mun täytyy vielä työstää tuota mun slogania. Jotenkin täytyy osata lisätä siihen informaatiota vähentämättä sen huolettomuutta, tekemättä siitä turhan kiemuraista.

Joskus ehkä työstän, onhan tässä elämässä aikaa.

Nikellä on hyvä slogan: "Just do it". Tuo on hyvä ja helppo slogan, sisältää kaiken tarpeellisen jos meinaa tehdä jotain. Mutta valitettavasti rentoutuminen on paljon vaikeampaa kuin tekeminen. Ei todellakaan riitä jos mun slogan on "vain rentoudu" tai "just relax", ainakaan minulla rentoutuminen ja iisisti ottaminen ei todellakaan onnistu vain tuon ohjeen perusteella, todellakin tarvitsen muutakin, tuosta sloganista mulle jää todella kireä hermostuttava ajattelu päälle "okei, rentoudun, mutta mitä muuta teen? mitä muuta teen?". Huh, ihan liian rankkaa.

Tekeminen on helppoa, tapahtuu automaattisesti. Rentoutuminen on vaikeaa, se täytyy opetella.

Vierailija
4/7 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit kirjoittaa tuosta 300 sivuisen elämänohjeoppaan ja tulla miljonääriksi. Joku tuotesarja vielä kylkeen niin a vot. Ja kursseja kans.

Vierailija
5/7 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan hakenut masennukseesi hoitoa?

Joo, 12 vuoden ajan. Se on yksi niistä miljoonista turhista asioista joita nuorempana tein, joista en mitään hyvää oloa tai iloa tai merkityksentunnetta tai muutakaan saanut.

Turhaa vaivaa. Kyllä tässäkin pätee se vanha sanonta: "tyhmä liikaa töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä".

Viisas tajuaa sen että laiskottelemalla saa sen saman mitä työskentelemälläkin - eli ei yhtään mitään.

6/7 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. kirjoitti: "Olen huomannut että on aivan turha tehdä yhtään mitään, aivan turha opiskella / työskennellä / harrastaa / matkustella / kokeilla tms yhtään mitään, koska ei siitä tekemisestä kuitenkaan saa minkäänlaista hyvää oloa, iloa, nautintoa, merkityksentunnetta, mielenkiintoa tai syytä elää tai mitään muutakaan kokemisen arvoista, mitään mikä saisi elämän tuntumaan elämisen arvoiselta. Yksikään kokemus elämäni aikana ei ole tuntunut kokemisen arvoiselta, kaikki on tuntunut pelkältä tyhjältä, arvottomalta."

Hyödyllisen työn tekeminen, olipa se sitten ansio- tai vapaaehtoista työtä, on merkityksellistä, vaikkei se tuntuisi merkitykselliseltä.

Kannattaa pohtia näiden kahden eroa, eli jonkin teon / vaivannäön objektiivista vaikutusta ja sen tunnevaikutusta tai tunnevaikutuksen puuttumista.

Sama pätee elämän arvoon ja toisaalta tunteeseen siitä, onko elämä arvokasta.

Omat tunteet tulee noteerata ja tunnustaa sekä niiden syitä tutkiskella ja oppia niistä, mutta väitän, että elämän ohjenuorana ne pitää kyseenalaistaa tietoisesti.

Mukavuuden tavoitteleminen on luonnollista ja hyvä asia, mutta ei se ole tärkein asia elämässä.

Vierailija
7/7 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistutko siinä? Pystytkö tekemään olosi mukavaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi