Onko ihan normaalia mun miesystävän käytös? Säännöstelee tyttärensä terveyssiteitä
Olen ollut nyt 6 kk yhdessä uuden miesystävän kanssa. Hän erosi 1,5 vuotta sitten vaimostaan ja heidän 15-v tyttö asuu täällä meidän kanssa. Mies on rahasta aika tarkka ja antaa tytölleen kuukautisten ajaksi 4 sidettä/päivä. Tyttö saa isältään rahaa, kun perustelee mihin sitä aikoo käyttää. Kuitit pitää tuoda isälleen. Tietysti ruuat jne. saa kotona ihan normaalisti. Mun mielestä on kyllä outoa tuollainen säännöstely ja rahankäytön seuraaminen. Mies on sanonut, että haluaa opettaa tytölleen tarkkaavaista rahankäyttöä, eikä halua rahaa tuhlattavan älyttömyyksiin. Siteitä ei kuulemma voi mennä enempää, ja mies ostaa ne käydessään kaupassa.
Kommentit (27)
No mieti vähän nyt. Mieskö sen tietää paljonko niitä siteitä voi mennä kuukautisten aikana? Älytöntä tuo on ja vaikea uskoa todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Porvoossa tuollainen käytös on normaalia. Sille on siellä nimikin, mutta en nyt muista sitä. Osaisko joku auttaa?
Porvomania?
Siteitä pitää olla tarpeeksi. Nuo ei riitä.
Mies ehkä ajattelee vain taloutta, mutta tytölle saattaa jäädä ikuinen trauma tuollaisesta siteiden kyttäämisestä. Kyseessä kun on hyvin intiimi ja henkilökohtainen, muutenkin hieman hävettävä asia, eikä vuodon määrälle voi itse mitään. Todella ahdistavaa, jos tytön pitää olla päivä likaisissa vaatteissa pihin isukin vuoksi. Ei varmasti muistele hyvällä.
Eikö ihan vastaava aloitus ollut ihan hetki sitten?
Tätä samaa paskaa olet ennenkin kirjoitellut täällä. Oikeasti miehet ei halua millään tavalalla sekaantua naisten kuukautisjuttuihin 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Porvoossa tuollainen käytös on normaalia. Sille on siellä nimikin, mutta en nyt muista sitä. Osaisko joku auttaa?
Porvomania?
Ei, ei se se ollut... Vitsi kun en muista! Mulla on nyt sellainen hämärä mielikuva, että se olisi ällöttävä provoilu insestuaalisella tvistillä. Osaako kukaan Porvoon-tuntija auttaa?
Vielä ehtii jättää sen. Kuukautissiteet ei ole älyttömyys, niitä käytetään vuodon mukaan juuri niin monta kuin tarvitsee. Tietysti jos hänestä kaikki naisten tarpeet on älyttömyyksiä niin kertoohan se mikä narsisti ukko on. Ennen kuin lähdet niin muista sanoa miehelle että hän on idiootti.
Kuulostaa ehkä provolta, mutta myös minun vanhempani olivat tuollaisia ja jäi kyllä traumoja siitä kun ihan kaikkea säännösteltiin. Edes vettä ei saanut ottaa hanasta lasiin pisaraakaa enempää kuin mitä joi.
Hyi helvetti mikä "mies". Voi tyttöparkaa. Sinuna antaisin tytölle kerran kuussa tamponi- ja sidepaketin. Saa mies ihan rauhassa ihmetellä ja mansplainata kuukautisia tyttärelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ehkä provolta, mutta myös minun vanhempani olivat tuollaisia ja jäi kyllä traumoja siitä kun ihan kaikkea säännösteltiin. Edes vettä ei saanut ottaa hanasta lasiin pisaraakaa enempää kuin mitä joi.
No, jos on totta, niin neuvo sitten siihenkin vaihtoehtoon: yhteys lastensuojeluviranomaisiin. Isän yksityiskohtainen kiinnostus tyttären kuukautisia kohtaan on omiaan vaurioittamaan nuoren psyykkistä kehitystä.
Jos ne maksaa 50e/paketti niin aika normaalia ja ovat loppu aina joka perjantai. Ois kannattanu olla huijaamatta miestä paljonko ne maksaa.
Osta sää sille tytölle paketti tai pari siteitä, älkääkä puhu ukolle mitään. Sääliksi kävisi jos tää olis totta.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti mikä "mies". Voi tyttöparkaa. Sinuna antaisin tytölle kerran kuussa tamponi- ja sidepaketin. Saa mies ihan rauhassa ihmetellä ja mansplainata kuukautisia tyttärelleen.
Olin tulossa kirjoittamaan samaa. Auta sitä tyttörukkaa. Ei ole isosta summasta kyse.
Porvoosta päivää. Jos ei olisikaan, sitten kipin kapin lastensuojeluilmoitusta tekemään...
On tapoja ja tapoja opettaa asioita. Tuo kuulostaa oikeasti jo aika sairaalta. Tai no, liiallisuuksiin menevältä.
Eräs läheiseni asuu avoliitossa tuollaisen kasvatuksen tuloksen kanssa, ja hankalaa on välillä. Kun se pihiys menee älyttömyyksiin, siitä kärsii kaikki.
Ai taas tämä sama aloitus? Odota nyt jonkin aikaa ennen kuin pistät saman provon uudelleen kiertoon.
Jos tuollainen mies oikeasti on olemassa, niin voisi olla syytä valistaa häntä hieman naisen kehon toiminnasta ja kuukautiskierrosta. Ei tunnu ihan tajunneen kaikkia siihen liittyviä faktoja.