Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia aggressiivisen esimiehen kanssa?

Vierailija
19.06.2019 |

Aloitin uudessa työpaikassa ja ihmettelen esimiehen käytöstä. Hän on usein uhkaava alaisiaan kohtaan ja
kritisoi tehdystä virheestä kaikkien muiden kuullen, mitä ihmettelen.
Istun hänen lähellään maisemakonttorissa ja hänen käytöksensä on yllättävää. Ensin hän hymyilee, nauraa ja juttelee ja seuraavaksi hän on ilkeä ja töykeä. Positiivisen palautteen saaminen on harvinaista, mutta negatiivista palautetta riittää.
Miten toimia, jotta työnteko olisi helpompaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaako yhdyssanat erikseen?

Vierailija
2/13 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaako yhdyssanat erikseen?

En tiedä. Pahoittelen, jos minä kirjoitin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on vielä koeaikaa jäljellä, niin lopeta saman tien. Muussakin tapauksessa ala etsiä parempaa työpaikkaa. Ei tuollaisten kanssa kannata elämäänsä tuhlata.

Vierailija
4/13 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on vielä koeaikaa jäljellä, niin lopeta saman tien. Muussakin tapauksessa ala etsiä parempaa työpaikkaa. Ei tuollaisten kanssa kannata elämäänsä tuhlata.

Kiitos hyvästä neuvosta. Lopettaisin, jos voisin. Olin pitkään kotona vakavan sairauden vuoksi, joten uutta työtä oli hankalaa löytää.

Olen hakenut muualle. 

En oikesti ymmärrä, miksi hän käyttäytyy tuolla tavalla. 

Vierailija
5/13 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esimiehesi alkaa huutamaan niin kerro hänelle, että hänellä on loistava tulevaisuus rock tähtenä.

Vierailija
6/13 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä kuin ohimennen että tietääkö se miltä tuntuu kun hampaat lyödään tuhannen pillun päreiksi.

Vierailija
7/13 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo(30v) eka työpaikkansa ja pomo.

Meetingeissä tulee vain negatiivista palautetta, yleisesti ja henkilökohtaisestikin.

Pelkään hänen kommenttejaan ja äksyilyään.

Työparina heinäkuussa, saas nähdä selviydynkö.

Irtisanomiskaavakkeen olen jo tulostanut pukukaappiin, päivämäärä ja allekirjoitus puuttuu.

Todella dominoiva ja käskyttävä pomo. Voimakas luonne.

Kaikki teemme työt mukisematta ja parhaamme mukaan, mikään ei riitä.

Vierailija
8/13 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään ideoita, mitä tehdä aina valittavan negatiivisen esimiehen kanssa, jos työpaikan vaihto ei ole mahdollista? Antaa vain negatiivista palautetta, mikään määrä töitä ei riitä, viilaa pieniä yksityiskohtia ja paisuttelee virheitä. Irtisanonut tiimistä jo kaksi työntekijää, joten aika liipasinherkkä tyyppi. Ei kuuntele, kääntää asiat aina haluamallaan tavalla muiden virheiksi. Mielipide asioista vaihtuu jatkuvasti, mutta selittää niitä kuin ne olisivat aina olleet juuri aina niin. Paljon siis näitä narsistisia piirteitä, mutta aika tyypillinen suomalaiseksi esimieheksi, koska näitä juuri työpsykologit valitsevat.

Vierailija
9/13 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään ideoita, mitä tehdä aina valittavan negatiivisen esimiehen kanssa, jos työpaikan vaihto ei ole mahdollista? Antaa vain negatiivista palautetta, mikään määrä töitä ei riitä, viilaa pieniä yksityiskohtia ja paisuttelee virheitä. Irtisanonut tiimistä jo kaksi työntekijää, joten aika liipasinherkkä tyyppi. Ei kuuntele, kääntää asiat aina haluamallaan tavalla muiden virheiksi. Mielipide asioista vaihtuu jatkuvasti, mutta selittää niitä kuin ne olisivat aina olleet juuri aina niin. Paljon siis näitä narsistisia piirteitä, mutta aika tyypillinen suomalaiseksi esimieheksi, koska näitä juuri työpsykologit valitsevat.

Meillä on tämmönen johtaja. Aivan saakelin rasittava.

Meillä on "vitsikin" siitä miten asiat tehdään vähintään kahteen kertaan kun a) aluksi ohjeet on ihan paskat b) joku tärkeä tarkennus tulee vasta kun olet kertaalleen homman tehnyt c) ohjeet on muuttuneet matkalla, mutta tää valopää ei ole niitä muutoksia kertonut.

Luonnollisesti tää ihminen on AINA oikeassa. Myös asioissa mistä se ei tiedä yhtään mitään.

Koskaan ei tule hyvää palautetta, mutta huonoa keksitään mistä vaan.

Ei siinä auta kun oppia laskemaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Missään nimessä ei saa ottaa henkilökohtaisesti (ei ole aina helppoa...). Palautteesta ei kannata edes välittää. Valitettavasti sellanen hieman hälläväliä-asenne on ainoo mikä toimii, jos tollasen kanssa on pakko tehdä duunia.

Itsekin toivoisin uutta työpaikkaa, mutta ei tärppää :(

Vierailija
10/13 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

haa haa

Vierailija
11/13 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työntekijät lähtisivät porukalla kävelemään tai valittaisivat esimiehestä porukalla työsuojeluun, oisko siitä mitään apua? Tietty voisi lähestyä myös firman ylempää johtoa ja koota tarpeeksi pitkän listan työntekijöiden nimiä. Tai sitten kirjoittaa anonyymina, jos pelkää työnsä puolesta.

Itse etsin mieluummin uuden duunin kuin katselen kenenkään paskaa käytöstä. Pitäköön tunkkinsa.

Vierailija
12/13 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kokenut pitkän linjan johtaja, joka on lempeä ja kiltti mutta toki suoritteita vaativa.

Epäilen että esimiehesi on nuori ja uran alkuvaiheessa ja hän tekee tyypillisen nuoren esimiehen virheen eli yrittää ”ostaa” kunnioitusta ja arvostusta olemalla tiukka, aggressiivinen, ehkä vähän pelottava ja liian omanarvontuntoinen. Tämä on tyypillinen virhe kun ei vielä ymmärretä että kunnioitus tulee ihan muista asioista.

Syy esimiehen käytökseen on pelko ja epävarmuus, jota hän ylikompensoi tuolla käytöksellä. Jos et voi vaihtaa työpaikkaa tai lähteä koeaikana, voit tehdä elämän miellyttäväksi vähän ”huijaamalla”. Eli silloin tällöine kehut esimiestä tai kiität häntä hyvin tehdystä työstä (vaikka oikeassa elämässä se olisi toki esimiehen tehtävä kehua ja kiittää sinua). Kun esimies saa varmuutta ja luottamusta omaan osaamiseen, tuo käytös yleensä lievenee.

Aniharva pomo tajuaa että johtajan homma on PALVELUammatti. Johtajan tulee tehdä kaikkensa jotta työntekijöillä on hyvä olla ja fasiliteetit kunnossa, he tekevät sen tulolsen, ei pomo. Minä olen johtajana käynyt ostamassa välillä vessapaperiakin jos se on ollut loppu, vaikka organisaatiossa olisi ollut sata alaista sen tehtävän suorittamiseen. Se on myös yksi tyypillinen virhe että pomo on ”liian hieno” tekemään joitain asioita, ja tuuppasee ne alaisten tehtäviksi. Toki työt delegoin, mutta olen ihan tyynesti siivonnut alaisen olsennuksetkin lattialta enkä soittanut sitä varten siivoojaa viiden kilometrin päästä.

Ylsikköni tekee loistavaa tulosta ja olen sitä mieltä että pomottava ja ylimielinen johtajuus ei tuo samoja tuloksia. Harmi vaan että monissa firmoissa pomoksi päätyy väärän tyyppiset ihmiset, juurikin aggressiiviset ja ylemmyydentuntoiset.

Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
13/13 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja pomoja on suomi pullollaan, hyvä on harvinaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi