Mitä viedä mökille tuliaisiksi?
Mikä olisi mielestäsi paras mökkituliainen sen lisäksi, että osallistut tietenkin ruoka- ja juomaostoksiin?
Kommentit (31)
Saunaan uudet löylynheittovehkeet.
Miksi sinne pitää viedä jotain muuta kuin ruokaa ja vessapaperia?
Tuntuu suorittavalta uhriseremonialta, kun uskaltaa astua jonkun pyhäkköön.
Riippunee mökistä ja sen asukeista :)
Omalla kohdalla paras on ollut Thermacellin hyttyskarkotin joku vuosi takaperin. Sukulaispari toi ja en ollut vielä kuullutkaan siitä. Käytössä edelleen ja huippu vehje!
Kivoja tuliaisia on aina myös ne, kun tuodaan jotain lapsille lähinnä eikä turhaa krääsää, kukkia tms. Lapsille vaikka värikynät ja puuhakirja sadepäivien varalle oli aina hitti. Meille aikuisille paras ”tuliainen” kun vieras vilpittömästi haluaa osallistua ja autella eikä vain makaa ja odottele palvelua ☺️
Mielellään ei mitään ns. säilyvää.
Eli ruokaa, vessapaperia, tms. Vierasvarakeksipaketti on aina kiva, sen kun voi syödä itsekin.
kahvipaketti ja joku uistin, räsänen tai vastaava
Riippunee vähän mökin varustelutasosta ja mistä omistajaväki tykkää.
Sytykeruusut tai -sipsit sopisivat hyvin jos on takka, puusauna tai puuhella. Tulisijattomassa ja kaasugrillillä varustellussa mökissä ovat aika turhia. Lähtisin kuitenkin itse viemään jotain itse tehtyä, syötävää tai vaikka jonkin monivuotisen kasvin. Miksei vaikka amppelimansikka? Koivuvihdat? Jos perheellä on lapsia niin heille jotain kivaa puuhaa, vesipyssyt, saippuakuplat, tehtävävihot? Vanhemmatkin tyytyväisiä kun lapset ovat hetken hiljaa ja tyytyväisiä :D.
Keväänkorvalla tein kuusenkerkkäsiirappia sillä ajatuksella, että on kiva kesävieminen. Pihalla kasvaa rutkasti mansikkaa ja metsämansikkaa, niistä saa koristeltuihin ruukkuihin laitettua helpot ja halvatkin viemiset.
Noh, noi olisivat jollekin varmasti aivan kamala tuliainen saada. Meille mieluisimmat olisivat mikä vain pois kuluva (vaikka palasaippua ja -shampoo) ja josta jää vain vähän roskaa (mökillämme ei ole roskista).
Edellä mainittu mansikka-amppeli olisi mieluinen minulle.
Krokettivälineet jos on sellaista maastoa missä voi pelata. Betanque-peli myös kiva.
Vierailija kirjoitti:
Halkoja
No joo, mökkejä on erilaisia, mutta enpä oo koskaan ollut mökillä, mihin pitäisi halkoja rahdata. Ehkä johonkin muutama motti kerrallaan, jos omaa puustoa ei ole, mutta montako halkoa ajattelit, että oikein tuliaisiksi veis? 😂
Riippuu kauanko olet tai olette, myös missä mökki on ja mikä varustelu.
Itse aikanaan miehen saarimökillä toivoin, että jokainen tuo omat vetensä ( kaikki juomavedet piti tuoda mantereelta). Myös omat makuupussit ja lakanat on suoltavat, jos meinaa leiriytyä mökille yöksi.
Kertakäyttölautasia, talouspaperia tai lautasliinoja, viiniä, skumppaa, miksei vessapaperiakin.
Hyttyssavuja, kahvipaketti, vessapaperia, mansikoita heti kun saa kotimaisia. Joku ehdotti vihtaa, mitä hittoa?
Juhla Mokkapaketilla voi helposti lokkeilla juhannuksen, jos pokka riittää.
Minusta ei tarvitse viedä muuta. Pullo kuohuvaa on tietysti aina kiva, voi nostaa tervetuliaismaljat heti alkuun.