Pienet kaupat halveksii työntekijöitä
Ei minkäänlaista arvostusta. Menin yhteen tuollaiseen kesätöihin. Esim. lauantaina jäät yksin 15.30 etkä senjälkeen pääse tauolle!
Sama sunnutainakin. Arki-iltoina jäät yksin 17.00. En ymmärrä, miten nuo vakkarit suostuu tuollaiseen.
Oikeestaan tämä on niiden syytä, kun eivät ole puoliaan pitäneet.
Mä en enää mene juhannuksen jälkeen tuonne töihin. Pidänkin lomaa, kun syksyllä opiskelut jatkuu.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Hommasin posliinipenkit kassatuoleiksi.
t: kauppias
Meillä kuuluu Tenat työsuhde-etuihin.
T. Toinen kauppias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä pienessä kaupassa. Aamulla ollaan yksin 7-10, päivällä on 14-16 välillä ja iltavuoro jää yksin 17.30-22.
Mikä tässä on ongelma? Meillä on ainakin savuton paikka, kassan vieressä on taukohuone niin asiakkaita harvemmin on niin paljon että ei ehtisi jotain välissä syömään.
Niin ja sunnuntaisin on 15min yhteistä aikaa, muuten ollaan aamulla 9-15.15 ja illalla 15.30-22 yksinään
Meinaatko, että työpaikan perusoikeuksiin kuuluu seura muista ihmisistä?
Vierailija kirjoitti:
Itsekkään en suostunut noihin vuoroihin kun tein tuurauksia opiskelijana. On ihan ok olla yksin vaikka viimeinen tunti, mutta useampaa tuntia en halunnut olla. Se on sellaista että kun toinen asiakas kysyy neuvoa että mistä löytyisi joku tuote, niin toinen tunkee taskut täyteen tupakka-askeja.
Äläpä nyt liioittele 😂 Tupakat on olleet piilossa jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkään en suostunut noihin vuoroihin kun tein tuurauksia opiskelijana. On ihan ok olla yksin vaikka viimeinen tunti, mutta useampaa tuntia en halunnut olla. Se on sellaista että kun toinen asiakas kysyy neuvoa että mistä löytyisi joku tuote, niin toinen tunkee taskut täyteen tupakka-askeja.
Sellaistahan se on, mutta ei sillä kannata päätään vaivata. Hävikki ei ole palkasta pois ja jos on yksin niin on mahdotonta valvoa jokaista asiakasta.
Mieluummin kuitenkin teen töitä ja saan rahaa, kuin istun himassa ja mietin että olipa hyvä kun en mennyt siihen työvuoroon kun ois yksin pitäny olla.
t. erikoisliikkeen myyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä nyt liioittele 😂 Tupakat on olleet piilossa jo pitkään.
No siihen aikaan ne oli siinä kassan päällä avoimessa kaapissa. Ja vietiin sieltä muutakin. Yksi raahasi kassan ohi täyden kaljakorin. Jäänyt mieleen. Meillä oli joka päivä näpistyksiä. Tiesivät että ollaan helppo kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaistahan se on, mutta ei sillä kannata päätään vaivata. Hävikki ei ole palkasta pois ja jos on yksin niin on mahdotonta valvoa jokaista asiakasta.
Mieluummin kuitenkin teen töitä ja saan rahaa, kuin istun himassa ja mietin että olipa hyvä kun en mennyt siihen työvuoroon kun ois yksin pitäny olla.
t. erikoisliikkeen myyjä
Ketjussa sai valita minne kauppaan menee tuuraajaksi, joten luonnollisesti menin niihin missä ei tarvinnut olla yksin.
Aloittaja vaikuttaa kokemattomalta ja joustamattomalta työntekijältä.
Jos olet ainoa työntekijä kaupassa, otat eväät mukaan ja syöt ne silloin kun on vähemmän asiakkaita tai ei asiakkaita ollenkaan. Mikä tässä nyt on ongelma.
Olen joskun pyörittänyt vaatekauppaa yksin. Kun piti mennä vessaan, laitoin lapun ovelle, että palaan 5 min kuluttua.
2 työntekijää olidi ollut liikaa vaatekaupadda. Ei olisi ollut toiselle mitään tekemistä.
Ei kauppiaat huolehdi työntekijän turvallisuudesta pätkääkään.
Ahneet, itsekeskeiset pas..kiaiset!!!
Juuri eilen mietin tätä asiaa, että minkähän takia vakkareiden mielestä tällaiset työolot on ok. Meillä siis vuorot joka päivä 6-15 ja 10-19, eli 10-15 ollaan kahdestaan toisen työntekijän kanssa ja loppuaika yksin. Tämä näyttää kaikille muille työntekijöille olevan ihan fine. Minulle ei, ja onneksi enää pari viikkoa niin pääsen pois.. Itsekin olen opiskelija.
Ja tosiaan, meillä ei ainakaan ole aina ollut näin että ollaan yksin asiakkaiden armoilla mutta työolot ovat muuttuneet aina vaan huonommiksi vuosien saatossa. Huvittavaa juurikin, että vakkarityöntekijät nielevät mukisematta kaiken (jos on kiire et mene edes vessaan) ja heille sopii kyllä se, että nykyään hoidetaan kolmen ihmisen hommat yhden ihmisen palkalla. Sanomattakin varmasti selvää, että palkka ei tietystikään nouse vaikka hommat lisääntyvät ja työolot huonontuvat.
Kyse on siitä, että teen silloin ilmaista työtä, vaikka mulle kuuluu tauko.
Ymmärrättekö!
En ihan ymmärrä että jätät kesäduunin tuommoisen asian vuoksi. Muista nuo työolot kun opiskelu ottaa päähän. Kaupan ala on mun silmissäni juuri opiskeluaikojen hommaa.
PAM taisi olla etujen valvoja tässä?
Vierailija kirjoitti:
Tauko on lakisääteinen!
Missä laissa tuo lukee?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö!
Sä pidät taukoa, kun kaupassa ei ole asiakkaita. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö!
Lue kaupan alan työehtosopimus.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö!
Niin ja sinä haluat pitää tauon ehdottomasti silloin kun on työtä?
Älkää menkö sinne kauppaan iltaisin ja pyhisin jos ette halua että myyjä on yksin töissä. Ei se kauppa turhaan ole auki yksinäisen myyjän kiusaksi.