Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienet kaupat halveksii työntekijöitä

Vierailija
19.06.2019 |

Ei minkäänlaista arvostusta. Menin yhteen tuollaiseen kesätöihin. Esim. lauantaina jäät yksin 15.30 etkä senjälkeen pääse tauolle!
Sama sunnutainakin. Arki-iltoina jäät yksin 17.00. En ymmärrä, miten nuo vakkarit suostuu tuollaiseen.
Oikeestaan tämä on niiden syytä, kun eivät ole puoliaan pitäneet.
Mä en enää mene juhannuksen jälkeen tuonne töihin. Pidänkin lomaa, kun syksyllä opiskelut jatkuu.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin asti kauppa on auki?

Vierailija
2/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin asti kauppa on auki?

21.00 suljetaan.

Vierailija
4/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä pienessä kaupassa. Aamulla ollaan yksin 7-10, päivällä on 14-16 välillä ja iltavuoro jää yksin 17.30-22.

Mikä tässä on ongelma? Meillä on ainakin savuton paikka, kassan vieressä on taukohuone niin asiakkaita harvemmin on niin paljon että ei ehtisi jotain välissä syömään.

Vierailija
5/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä pienessä kaupassa. Aamulla ollaan yksin 7-10, päivällä on 14-16 välillä ja iltavuoro jää yksin 17.30-22.

Mikä tässä on ongelma? Meillä on ainakin savuton paikka, kassan vieressä on taukohuone niin asiakkaita harvemmin on niin paljon että ei ehtisi jotain välissä syömään.

Niin ja sunnuntaisin on 15min yhteistä aikaa, muuten ollaan aamulla 9-15.15 ja illalla 15.30-22 yksinään

Vierailija
6/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oletkin hölmö vakkari😂

Vierailija
7/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette taatusti K-marketin orjia!

Vierailija
8/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikkukaupassa riitä työtä kahdelle, eikä 4h lyhyempiä vuoroja saa teettää. Mikä on ratkaisusi? Ei kioskeissakaan myyjät kahdestaan työskentele kuin korkeintaan ruuhka-aikaan.

Vierailija
9/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu työnkuvaan.

Laitat lapun luukulle ja suljet ovet pissatauon ajaksi.

Vierailija
10/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä parasta on olla töissä yksin. Työkaverin kanssa aika tuhraantuu juoruiluun.

Vierailija
11/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauko on lakisääteinen!

Vierailija
12/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oletkin hölmö vakkari😂

Saatan olla, mutta mulla on kokoaikainen työ 2000 asukkaan pikkupaikkakunnalla 2 km päässä kodista. Monet täällä asuvista joutuvat käymään yli 40km suuntaansa olevassa isommassa kaupungissa töissä. Pidän itseäni onnekkaana.

Mutta on meillekin tullut vuosien saatossa väkeä töihin joista näkee että tarvitsevat sen työkaverin henkisen tuen että kykenisivät hoitamaan hommansa kunnialla.

Vierailija
13/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihan kylmästi suljen oven ja olen 12minuuttia tauolla.

Lopputililläkin on uhkailtu...ei ole tullut.

Sitä odotellessa🤣

Vierailija
14/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tauko on lakisääteinen!

Meillä pidetään tauot 10-14 ja 16-17.30 välillä. Sunnuntai on liiton edustajan mukaan sovittu ettei silloin tarvitse pitää taukoja.

Vierailija
15/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista.

Vierailija
16/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanko kauppa kiinni jos ainoa työssä oleva henkilö käy puolen tunnin paskalla? Onko liitto kustantanut potan siihen kassan alle että voi palvella asiakkaita paskomisenkin ajan?

Vierailija
17/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai tuo nyt niin kauheaa ole. Itsekin voisin, ainoa nyt saattaisi olla se, ettei pääse tupakalle, mutta kyllä senkin kestää.

Työntekijämäärässä täytyy ottaa huomioon se, että eivät kaupat ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia vaan yrityksiä, joiden pyörittäminen tarvitsee voittoa.

Vierailija
18/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan yleistä pienissä putiikeissa ja pakollistakin, valitettavasti. Eikä se muutu, vaikka kuinka asiasta valittaisi. Pienillä yrityksillä ei vaan ole varaa pitää toista henkilöä pelkästään tauotuksen vuoksi. Työ sen sijaan saattaa olla mukavampaa kuin jossain marketin kassalla, joten usein se on sen arvoista.

Vierailija
19/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin posliinipenkit kassatuoleiksi.

t: kauppias

Vierailija
20/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tauko on lakisääteinen!

Muistaakseni kaupan tes sanoo jotain siihen suuntaan, että tauko on xx minuuttia, jos se on mahdollista pitää. Monesti vaan pitää ruokailla työn ohessa ja ruokailu kuuluu näin työaikaan. Ei voi mitään. Ei kaikki voi valita työtään, vaikka ylimielisestä opiskelijasta voi vielä siltä tuntuakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi