Ilman provosatuja: ihan vaan ketju missä ihmiset kertoo mitä meinaavat juhannuksena tehdä.
Aloitan.
Meitä on meidän mökillä kaksi pariskuntaa, iät 50 - 60 v. , ystäviä pitkältä ajalta. Mökki on järven rannalla, sähköt, kantovesi, ulkovessa, loistava sauna. Suunnitelmissa on grillailla, tehdä ehkä yhdessä vähän jotain mökkitöitä (puiden karsimista, terassin ikkunoiden pesua, saunan pesua) ja töitä, pelata pihapelejä (krokettia ja mölkkyä, petanqueta, frisbeegolfia). Saunotaan (miehet ja naiset erikseen), soitellaan kitaraa ja lauletaan ehkä vanhoja lauluja. Kaljan ja lonkeron kittailua ja juhannusaamun skumppa kuuluvat asiaan. Ohjelmaa riittää ihan kyllä juttelussakin: näiden kanssa riittää aina sekä läppää että vakavaa asiaa...
Meidän kummankin pariskunnan lapsia saattaa piipahdella mökillä juhannusaattona tai -päivänä.
Ruoat on torstaina perunasalaattia ja grillattuja jotakin (makkaroita, ribsejä, herkkusieniä, maissia yms. mitä kukin haluaa), perjantaina pitkä brunssi, sitten savustettua haukea, uusia perunoita, savulohitartar, salaatteja, illalla muurinpohjalettuja lisukkeineen, yögrillattavat, lauantaina aamupalan jälkeen vielä lounaaksi uusia perunoita ja varmaan askarrellaan jotain vartaita... ja syödään mitä on jäänyt.
Juhannussunnuntaina ollaan menossa (mies ja minä) mun äidille käymään.
Varmaan myös aikuisten lasten ja kavereiden kanssa sometteluja, instakuvia yms. juhannustervehdyksiä.
Jonkun mielestä ehkä tylsää, meistä kivaa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen päivä muiden joukossa, mies on töissä. Riippuu säästä mitä teen, samoin lapset on ulkona jos on hyvä sää, sisällä jos sataa. En ole koskaan ymmärtänyt mitä erikoista juhlimista juhannuksessa on, silloin on keskikesä joo, mutta ei esim. kevätpäiväntasauksenakaan kukaan ryyppää ja mene mökille ärsyttävien sukulaisten kanssa ja huku kännissä järveen koska sitä nyt vaan pitää juhlia. Joulu on kuitenkin erikoinen juhla, samoin uusi vuosi, sillä on joku merkitys, samoin itsenäisyyspäivällä, ehkä pääsiäiselläkin, kaikki muut on ihan turhia. Synttärit, hääpäivät, kastejuhlat, rippijuhlat, häät ja hautajaiset on niitä oikeita juhlia joilla on merkitystä.
Sinulla saa olla näin, muilla voi olla sitten toisin, kukin tavallaan.
Vakavasti sairastuneen lapsen kanssa sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti sairastuneen lapsen kanssa sairaalassa.
Halaus ja paranemisia lapselle!
Puoliso menee Nummirockiin ja itse en rahan takia pääse. Koetin houkutella kavereita tai sukulaisia johonkin, mutta kaikilla omat menot. Yksin ei huvita mennä, niin linnoittaudun varmaan koko juhannukseksi kerrostalokämppäämme, syön liikaa, liikun liian vähän ja koetan unohtaa, että on ihana juhannus.
N41
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva myös tietää minkä tyyppisiä töitä tekevät he, jotka ovat juhannuksena töissä.
Itse olen yksi noista mökkeilijöistä, mutta nuorempana paljonkin juhannuksena töissä. Aikanaan ensin hoitajan sijaisena, sittemmin lääkärinä päivystelyjä.
Sosiaalipuoli. Tarkemmin en halua sanoa. 5 yövuoroa.
t. tuo, joka on hyvillään, kun ei tarvitse keksiä syitä, miksi ei halua lähteä kenenkään mökille kepillä palloja pyörittelemään ulkopelien kera ja grillailemaan ja vesiä kantelemaan.
Joskus aikoinaan oli festareita, paintballsotia, mökkijuhannuksia, kokkoja ja bileitä. Neljä päivää kestävää menoa ja meininkiä.
Nykyisellään ollaan kotona perheen kanssa, syödään hyvin ja ollaan yhdessä rauhaksiin. Alkoa ei oteta edes sitä yhtä lasillista ruoan kanssa eikä saunaoluttakaan.
Käydään puistossa ja lenkillä.
Puhelimet kiinni, ei nettiä, ei somea, ei digiä. Ei vieraita, sukulaisia eikä touhottamista.
Näin olemme tehneet jo vuosia.
Tulee olemaan ihan paras juhannus, taas kerran.
Lapset mummolassa, joten tarkoituksena ystävän kanssa humaltua sopivasti liikaa. Kai siinä jotain oheistoimintaakin on.
Poikaystävän kanssa käydään kokolla. Pihalla käydään sotaa nerfin aseilla. Vallataan kaukaisimmat salit Pokemon go'ssa. Grillataan ja käydään pihasaunassa.
Alkoholi ei kuulu kummankaan elämään.
Meitä on viisi pariskuntaa ja muutama sinkku, muutamia lapsia. Mennään yhden meistä mökille to-su. Samalla porukalla ollaan oltu liikkeellä jo viitisentoista vuotta. Käydään veneilemässä, kokkaillaan yhdessä, lueskennellaan, saunotaan ja uidaan. Iltaisin pelaillaan lautapelejä kynttilänvalossa ja jutellaan. Nuorempina juotiin enemmän, nykyään lähinnä ruokaviinit ja saunakaljat. Kivaa, kiireetöntä hengailua kaukana kaupungista.
Kotona ollaan. Grillailua, ehkä vähän pihapelejä, kokkoa mennään katsomaan. Rauhallista oloa ja nauttimista vapaista :)
Mökille lasten ja miehen kanssa. Grillataan, saunotaan, pelataan pihapelejä, ehkä käydään kalassa tai uimassa.
Vierailija kirjoitti:
Kotosalla menee. Taidan ostaa irtokarkkeja. Huomasin kaipaavani telkkariin Prisman kassahihnaa, mutta sitä ei taida tulla. Näin villisti juhlii viisikymppinen.
Hei viisikymppinen,
Prisman hihnalive tulee juhannusaattona 🤩 ja Kummelit selostaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva myös tietää minkä tyyppisiä töitä tekevät he, jotka ovat juhannuksena töissä.
Itse olen yksi noista mökkeilijöistä, mutta nuorempana paljonkin juhannuksena töissä. Aikanaan ensin hoitajan sijaisena, sittemmin lääkärinä päivystelyjä.
Sosiaalipuoli. Tarkemmin en halua sanoa. 5 yövuoroa.
t. tuo, joka on hyvillään, kun ei tarvitse keksiä syitä, miksi ei halua lähteä kenenkään mökille kepillä palloja pyörittelemään ulkopelien kera ja grillailemaan ja vesiä kantelemaan.
Täällä toinen juhannustyöläinen 👋🏻 Olen sairaanhoitaja, töissä ison kaupungin isossa päivystyksessä. Toivottavasti töissä on rauhallinen juhannus 🤞🏻
Kotona. Päivisin laitetaan pihaa, iltaisin saunotaan.