Onko ketään kuka saanut verenpainelääkkeet alle 35v
Itselläni paineet 140/90 varmaan pitäisi lääkettä hakea. Ikää on 30v.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko eräs syy kohonneeseen verenpaineeseen olla kilpirauhasen toimintahäiriö?
Miksi miinustus? Vaikuttavathan kilpirauhashormonit sydämensykkeeseenkin, joten miksipä ei näin ollen verenpaineeseenkin?
Mulla löytyi 30-veenä, kun odotin ensimmäistä lastani ja paino sen myötä nousi. Mutta lääkäri arveli hiljan, että olen sairastanut sitä jo ennen esikoista, koska kuvailin oireitani ja minulla oli aina mittauksissa alle kolmekymppisenä koholla oleva verenpaine, jota arveltiin vain valkotakki-ilmiöksi. Aloin syödä lääkettä lasta odottaessa ja sen jälkeen on pitänyt syödä koko ajan.
Ylipainoa ei ole, liikun pitkiä lenkkejä koiran kanssa ja varon suolaa. Varsinkin alapaine pyrkii mulla nousemaan.
Seuraa sitä painettasi, pidä kirjaa ja käy lääkärissä.
N49 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain kolmikymppisenä. Äitini ja mummoni vielä nuorempana. Ei auttanut laihduttaminen, ei tupakoinnin lopettaminen, ei liikunta joten lääkkeet vaan käyttöön.
Kai olet muistanut itsekkin tehdä lapsia, että tulee uusi sukupolvi sairaita ihmisiä lisää?
Siellä huutelee lapsettomuudesta kärsivä todella kyyninen ihminen. Surullista nähdä että sinulla on noin huono olla. Hae apua pahaan mieleesi että et vaivu kokonaan synkkyyteen.
Onhan se jo tiedossa, että lisääntyminen usein on itsekkyyden multihuipentuma, mutta onhan tuollainen jo ääritapaus, että kolmatta sukupolvea kannetaan perinnöllistä sairautta joka johtaa verenpainelääkitykseen alle 30 vuotiaana, mutta ei, kun vieläkin pitää lisääntyä. On kyllä täysin tämän mahdollisen äidin vika jos lapsikin sairastuu samaan tautiin, siinä vaiheessa voi äitykkä katsoa peiliin ja toivoa että se lapsi on viisampi kuin itse oli.
Mistäköhän olet lie perinnyt tuon tunnekylmyyden.🤔
Lienet perinyt. Lienee on olla-verbin muoto eikä kahta olla-verbiä tarvita.
Mittasin 115 / 92. Alipainoa. Mistähän tämä kertoisi?
Voisiko eräs syy kohonneeseen verenpaineeseen olla kilpirauhasen toimintahäiriö?