Onko ketään kuka saanut verenpainelääkkeet alle 35v
Itselläni paineet 140/90 varmaan pitäisi lääkettä hakea. Ikää on 30v.
Kommentit (65)
Sain n.35 vee arvoilla 154/100. Sukurasitteet hirmuiset. En tule koskaan pääsemään lääkkeistä eroon. Lääkityksen ansiosta paineet noin 130/85. Eli alemmaksi ei tällä lääkityksellä mene mutta lääkärin mielestä lääkettä ei tarvitse vaihtaa tai annostusta nostaa. Turha kärvistellä liian kovien arvojen kanssa koska kuormittaa sydäntä ja aivojen suonistoa.
Kaikilla heti selitys takataskussa.. että sukurasite vai :D lol
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla, mutta monella ketjuun vastanneesta.
Minuakin kuitenkin hoidettu jo vuosia tämän verenpainetaudin takia, ekat 20 vuotta seurailtiin mutta sitten aloitettiin lääkitys.
Ja kyllä, on kokeiltu ne Atkinsit eikä vaikuttanut paineisiin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sun selitys on vttuilulle?🤕
Mullakin oli lukemat luokkaa: 130/120 lopulta. Meni vuosia hirvittävän korkeilla verenpainelukemilla ennen kuin sain lääkkeet, kai koska olen aina ollut reipas ilmestys lääkäriin mennessäni.
Olen himoliikkuja, en tykkää suolaisesta tai maustetusta ruoasta, syön terveellisesti, en tupakoi, en juo, minulle ei ole ylipainoa.
Sain yhtäkkiä aivoverenkiertohäiriön ja samantien alkoi lääkitys, kertalaakista. Näin on parempi, kuin lääkkeetön vaihtoehto ja hengen menetys.
Ainoa mikä vaivaa, on se että kiinostaisi tietää miksi minulla on vain se alapaine koholl ja miksi niin paljon kun elämäni ensimmäiset n 30 vuotta olen todellakin kärsinyt matalasta verenpaineesta, jopa raskauaikoina. Mutta tuollaisiin kysymyksiin ei ole lääkäreillä aikaa,
Vierailija kirjoitti:
Minä sain kolmikymppisenä. Äitini ja mummoni vielä nuorempana. Ei auttanut laihduttaminen, ei tupakoinnin lopettaminen, ei liikunta joten lääkkeet vaan käyttöön.
Kai olet muistanut itsekkin tehdä lapsia, että tulee uusi sukupolvi sairaita ihmisiä lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suuri riski on saada verenpainetauti, jos joutuu käyttämään jatkuvasti suosituksia enemmän suolaa ruokavaliossa?
Sähän voit ihan itse testata mittaamalla verenpainettasi. Ei ole vaikeaa.
Olen kyllä mitannut verenpainetta, mutta en ole sillä saanuty vastausta kysymykseeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain kolmikymppisenä. Äitini ja mummoni vielä nuorempana. Ei auttanut laihduttaminen, ei tupakoinnin lopettaminen, ei liikunta joten lääkkeet vaan käyttöön.
Kai olet muistanut itsekkin tehdä lapsia, että tulee uusi sukupolvi sairaita ihmisiä lisää?
Siellä huutelee lapsettomuudesta kärsivä todella kyyninen ihminen. Surullista nähdä että sinulla on noin huono olla. Hae apua pahaan mieleesi että et vaivu kokonaan synkkyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä huutelee lapsettomuudesta kärsivä todella kyyninen ihminen. Surullista nähdä että sinulla on noin huono olla. Hae apua pahaan mieleesi että et vaivu kokonaan synkkyyteen.
Onhan se jo tiedossa, että lisääntyminen usein on itsekkyyden multihuipentuma, mutta onhan tuollainen jo ääritapaus, että kolmatta sukupolvea kannetaan perinnöllistä sairautta joka johtaa verenpainelääkitykseen alle 30 vuotiaana, mutta ei, kun vieläkin pitää lisääntyä. On kyllä täysin tämän mahdollisen äidin vika jos lapsikin sairastuu samaan tautiin, siinä vaiheessa voi äitykkä katsoa peiliin ja toivoa että se lapsi on viisampi kuin itse oli.
Vierailija kirjoitti:
Te munuaistapaukset!
Onko krea ollut normaali verikokeissa?
Ja muut munuaisarvot (glomerus jne).
Minulla on munuaisten vajaatoiminnan takia krea koholla ja gfr jotain päälle 40. Myös jossain muissa veri- ja virtsakokeissa on arvoissa häikkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se jo tiedossa, että lisääntyminen usein on itsekkyyden multihuipentuma, mutta onhan tuollainen jo ääritapaus, että kolmatta sukupolvea kannetaan perinnöllistä sairautta joka johtaa verenpainelääkitykseen alle 30 vuotiaana, mutta ei, kun vieläkin pitää lisääntyä. On kyllä täysin tämän mahdollisen äidin vika jos lapsikin sairastuu samaan tautiin, siinä vaiheessa voi äitykkä katsoa peiliin ja toivoa että se lapsi on viisampi kuin itse oli.
Näin se Hitlerkin ajatteli puhtaista roduista. 🤡
Jotkut suvussani saaneet verenpainelääkityksen jo 20-vuotiaana. Pitääkin itse taas seurailla missä mennään... Olen kyllä kasvissyöjä, pääosin vegaanista ruokaa, syön rehuja vähintään puoli kiloa, en lisää suolaa ruokaan jne. Mutta piilosuolaa tulee paljon ihan vaan jo ruisleivästä. Ei ole vyötärölihavuutta, en ole ylipainoinen, harrastan liikuntaa noin 5 kertaa viikossa ja arkiliikuntaa tulee päivittäin. En ole koskaan tupakoinut enkä syö e-pillereitä. Lakritsan ja salmiakin olen jättänyt kokonaan enkä myöskään käytä teetä jossa lakritsijuurta tms. Nukun kroonisesti aika huonosti ja minulla on krooniseen perussairauteen lääkitys joka voi nostaa verenpainetta. Muuta järjellistä syytä ei löydy siihen että alapaine jatkuvasti koholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te munuaistapaukset!
Ja muut munuaisarvot (glomerus jne).Minulla on munuaisten vajaatoiminnan takia krea koholla ja gfr jotain päälle 40. Myös jossain muissa veri- ja virtsakokeissa on arvoissa häikkää.
Kiitos todella paljon vastauksesta.
Itselläni tuo salapoliisityö menossa ja tiedän, etteivät helposti tutki syytä. (osa tutkimuksista on sairaalatasoa, ehkä siksi vaikea päästä).
Minullakin esim kolesterolit hyvät ja tällaista kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma? Jos lääkityksellä hoidettavissa. Vai tarkoitatko, että kenenkään sellaisen, jolla on jokin perityvä taipumus sairauteen, ei pitäisi jatkaa sukua? Diabeetikot, sydän- ja verisuonitautiset, korkeasta verenpaineesta kärsivät, migreeni potilaat, allergiset, keliaakikot jne, jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän olet lie perinnyt tuon tunnekylmyyden.🤔
Vierailija kirjoitti:
Jotkut suvussani saaneet verenpainelääkityksen jo 20-vuotiaana. Pitääkin itse taas seurailla missä mennään... Olen kyllä kasvissyöjä, pääosin vegaanista ruokaa, syön rehuja vähintään puoli kiloa, en lisää suolaa ruokaan jne. Mutta piilosuolaa tulee paljon ihan vaan jo ruisleivästä. Ei ole vyötärölihavuutta, en ole ylipainoinen, harrastan liikuntaa noin 5 kertaa viikossa ja arkiliikuntaa tulee päivittäin. En ole koskaan tupakoinut enkä syö e-pillereitä. Lakritsan ja salmiakin olen jättänyt kokonaan enkä myöskään käytä teetä jossa lakritsijuurta tms. Nukun kroonisesti aika huonosti ja minulla on krooniseen perussairauteen lääkitys joka voi nostaa verenpainetta. Muuta järjellistä syytä ei löydy siihen että alapaine jatkuvasti koholla.
Onhan kasvissyönti järjellinen syy.
Olin 22-vuotiaana työterveydessä terveystarkastuksessa, verenpaineet luokkaa 130/90. Lääkäri sanoi paineiden olevan ihan liian korkeat. Kerroin syöväni e-pillereitä ( ei siis itse kysynyt, että syönkö...) ja hän katsoi Pharmaca Fennicasta, et ei nää nosta verenpaineita. Tässä resepti verenpainelääkkeisiin.
No en hakenut lääkkeitä. Jätin ko.pillerit pois ja paineet normalisoitui heti!
Nyt 20 v myöhemminkin paineet hyvät 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te munuaistapaukset!
Ja muut munuaisarvot (glomerus jne).Minulla on munuaisten vajaatoiminnan takia krea koholla ja gfr jotain päälle 40. Myös jossain muissa veri- ja virtsakokeissa on arvoissa häikkää.
Kiitos todella paljon vastauksesta.
Itselläni tuo salapoliisityö menossa ja tiedän, etteivät helposti tutki syytä. (osa tutkimuksista on sairaalatasoa, ehkä siksi vaikea päästä).
Minullakin esim kolesterolit hyvät ja tällaista kaikkea.
Toivottavasti pääset tutkimuksiin ja syy löytyy. On ikävää olla epätietoisuudessa. Onko sinulla krea koholla? Itsellänikin on kolesterolit ja esim. maksa-arvot hyviä.
Hohhoijjaa, eiköhän sen päätä lääkäri; ei niitä lääkkeitä niin vain "haeta". Ja "lääketeollisuus kiittää", hohhoijjaa. Juo enemmän kaljaa ja syö rasvaa; elintarviketeollisuus kiittää.
Ja sinä et osaa vastata kun kysytään että millainen sen ruokavalion pitäisi sinun mielestäsi olla että verenpainetauti paranee ilman lääkitystä.
Ohis