Mä jaksan olla maksimissaan 10v aviossa
No viimeksi meni kitkutellen 13v mutta jotenkin pitkät liitot ei ole mun juttu.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka ette ymmärrä pitkiä liittoja, ette vain tiedä niiden etua. Yksikään hyvä liitto ei vedä vertoja pitkälle hyvälle liitolle.
Tähän haluaisin suomennoksen.
Ihmissuhde kasvaa. Siis aina. Pitkä liitto on potenssiin kymmenen verrattuna lyhyeen. Sen syvyydellä mitattuna.
Tietty, jos ihminen ei kaipaa elämäänsä syvällisyyttä, niin sellainen ei sitä arvosta. Eikä sellainen, joka on rakastunut rakastumiseen.
Tuo on yleistys. Pitkä ihmissuhde voi kasvaa moneen suuntaan, hyvään ja huonoon suuntaan.
Suhteen pituus ei takaa mitään.
Sanoinkin että hyvä pitkä suhde on eksopotentiaalisesti parempi kuin hyvä lyhyt suhde.
Jos keskusteluyhteys ja toisen kunnioittaminen säilyy, niin uskallan väittää, että suhde on aika syvällinen pitkässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tunnistanut itsessäni kauhean luonteenpiirteen, eli kyllästyn ihmisiin.
En voi seurustella, saati mennä naimisiin, sillä jossain vaiheessa en enää löydä mitään uutta keskusteltavaa, ja kiinnostus lopahtaa siihen.
Ei tuo ole mikään syy olla menemättä naimisiin.
Miksi pitäisi yrittää jotain hautaussuhdetta?
Mitä tarkoittaa hautaussuhde?
Eikö se ole aika selvää? Semmoinen suhde, missä toinen hautaa toisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi seurustella, saati mennä naimisiin, sillä jossain vaiheessa en enää löydä mitään uutta keskusteltavaa, ja kiinnostus lopahtaa siihen.
Siis ennen hautaamista- suhde? Esihautaus- suhde?
Melko hyytävä ilmaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka ette ymmärrä pitkiä liittoja, ette vain tiedä niiden etua. Yksikään hyvä liitto ei vedä vertoja pitkälle hyvälle liitolle.
Ihmissuhde kasvaa. Siis aina. Pitkä liitto on potenssiin kymmenen verrattuna lyhyeen. Sen syvyydellä mitattuna.
Tietty, jos ihminen ei kaipaa elämäänsä syvällisyyttä, niin sellainen ei sitä arvosta. Eikä sellainen, joka on rakastunut rakastumiseen.
Jotenkin outo ajatus, että omaan kumppaniin tutustuminen ja yhteen hitsautuminen vuosikausien ajan olisi ainoa tai oleellisin tapa saada syvällisiä kokemuksia elämässä. Ainakin itselläni kaikkein syvällisimmät jutut ovat tapahtuneet soolona. En usko, että ikänsä sinkut esimerkiksi elävät elämää, josta puuttuu syvällisyys ja merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin outo ajatus, että omaan kumppaniin tutustuminen ja yhteen hitsautuminen vuosikausien ajan olisi ainoa tai oleellisin tapa saada syvällisiä kokemuksia elämässä. Ainakin itselläni kaikkein syvällisimmät jutut ovat tapahtuneet soolona. En usko, että ikänsä sinkut esimerkiksi elävät elämää, josta puuttuu syvällisyys ja merkitys.
En tuotakaan sanonut.
Minulla on ystävä, johon olen 7-vuotiaana. Olemme tunteneet toisemme 44 vuotta, ja näemme viikottain. Yksikään toinen ihmissuhde ei yllä samalle tasolle, vaikka minulla on muutama muukin hyvä ystävä.
Ei parisuhde ole ainoa tapa saada elämäänsä syvällisyyttä, mutta koska siitä tässä ketjussa puhuttiin, niin siitä kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkään aviossa olleet tekevät liitostaan mystisen kokemuksen. Mutta toinen puolisko ei välttämättä koe asiaa samalla tavalla. Se on aina yhden ihmisen näkökulma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko hyytävä ilmaisu.
No haluaisitko jatkaa suhdetta hautaamisen jälkeen? Se vasta hyytävää olisi.
Mutta totuushan on, että ellei suhde pääty kun molemmat ovat elossa, se päättyy kun toinen kuolee. Ja se joka ei kuole ensin, hautaa sen toisen. Ei varmaan herkkua sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko hyytävä ilmaisu.
No haluaisitko jatkaa suhdetta hautaamisen jälkeen? Se vasta hyytävää olisi.
Mutta totuushan on, että ellei suhde pääty kun molemmat ovat elossa, se päättyy kun toinen kuolee. Ja se joka ei kuole ensin, hautaa sen toisen. Ei varmaan herkkua sekään.
Rautalankamalli ei muuta asiaa: hautaussuhde ei ole kovin romanttinen ilmaisu, vaan tuollainen kuuluisi jonnekin hautaustoimiston katalogiin.
"Valitkaa arkut hautaussuhteeseen, kaksi yhden hinnalla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen pituudella ei ole minulle mitään merkitystä. Suhde voi olla hyvä, oli sen kesto kolme kuukautta tai kolmetoista vuotta. Mutta veikkaan, että etsin parisuhteelta aika lailla eri asioita kuin sinä. En esimerkiksi halua asua yhdessä kumppanini kanssa ollenkaan.
Sua ei haittaa aina "aloittaa alusta" uuden kumppanin kanssa?
Minusta on hurjan mielenkiintoista tutustua uusiin ihmisiin. Otan ihmissuhteet kauhean rennosti, en pelkää päästää ihmisiä lähelle enkä esitä mitään. Paljon helpompi niin.
Mutta ei minulla niin montaa suhdetta ole ollut, että tuohon olisi kyllästynyt.
Eka avioliitto 7 v, toka 13 v ja kolmas 2 v.
I know I ll often stop and think about them
In my life
I love them all
Tuo on yleistys. Pitkä ihmissuhde voi kasvaa moneen suuntaan, hyvään ja huonoon suuntaan.
Suhteen pituus ei takaa mitään.