Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoli naapurin lapsesta, kommentoikaa.

Vierailija
18.06.2019 |

Nuorehko äiti jolla vajaa viiden vanha lapsi. Äiti erityisen kivikasvoinen, ei edes katso kohti ja voi hel**tti sitä huutoa mitä se pitää. Lapsi raukka on varmasti kiukkuinen kun äitinsäkin on niin vihaisen näköinenkin. Nyt joka ilta kuulunut todella selkeästi kirosanoja toistensa perään ja huudon seurauksena tietysti lapsi itkee. Selvästi mielestäni myös huudon säestyksellä jollain tapaa satutti koska lapsen itku muuttui kipeäksi itkuksi. Kenen puoleen kääntyä, en mä sille pedolle uskalla apuanikaan tarjota, nylkee mut siihen paikkaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks kaikki väsyneet äidit lapsilleen noin kamalia, huh huh!

Ei ole.

Vierailija
22/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvät naapurit tehkö lasu ilmoitusta aivan jokaisesta lapsen itkusta.

Mulla päiväkoti-ikäinen lapsi väänsi kerrostalon rappukäytävässä kunnon itkut, kun kävin viemässä roskapussin jätekatokseen. Tästähän ilkeä naapuri teki tietty lasun. Äiti ei kuulemma välittänyt lapsen itkusta. Voi hyvää päivää.

Tehkää ekaksi pari tenavaa ja miettikää onko nyt tosissaan lasten suojeluilmoituksen paikka.

Tai jutelkaa vaikka ekaksi sen naapurin kanssa jos kerran on niin hätätilanne että lasu ilmoitusta olette harkitsemassa. Seuraavan kerran harkitkaa vielä toisenkin kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, tee se lasu nimettömänä ja anna asiantuntijoiden päättää, mitä pitää ja tarvitsee tehdä!

Jos sinulla on huoli herännyt, siihen todellakin voi olla aihetta. Entäs jos kyseessä onkin vakava tapaus ja jätät asian sikseen? En halua edes ajatella.

Toimi.

Vierailija
24/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan ensin jutella naapurin kanssa joka ilmeisesti tuntee tuota äitiä jonkin verran.

Vierailija
25/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilu ei ole hyvä juttu, kyllä jokaisen äidin pitäisi hillitä itsensä niin ettei kiroile, mutta huutaminen on inhimillistä etenkin jos lapsi on kovapäinen tapaus ja se että äiti joutuu yksin selviämään kaikesta, väsyyhän siitä. Lapsessa ollaan kokoajan kiinni eikä äiti saa hetkeäkään omaa aikaa. Silti olisi parempi että väsynyt äiti saisi apua tilanteeseensa, hienovaraisesti voisi ohjata vaikka neuvolaan juttusille jos nuo huudot ja negatiivinen ilmapiiri jatkuvat...

Vierailija
26/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä palstahyeenat on taas haaskan äärellä. Huomaatteko itse sairauttanne? No ettepå tietenkään kun olette sitä.

Huoli herää, millaisia vanhempia tuollaiset hysteeriset akat on lapsilleen. Lasun paikka. Menkää hoitoon.

Vierailija
27/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on sossu

Vierailija
28/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

O nko sillä täytteitä huulissa ja muita jotka kertovat ettei lapsi ole keskiössä?

Vierailija
29/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää varmaan ensin jutella naapurin kanssa joka ilmeisesti tuntee tuota äitiä jonkin verran.

No voi luoja nyt. Et todellakaan ala juoruilemaan toisten naapureiden kanssa yhden naapurin elämästä. Jos lapsen kanssa on rankkaa, niin tuolla tavalla vain pahennat äidin ja sen myötä kyllä lapsenkin elämään.

Ainoat moraalisesti oikeat vaihtoehdot ovat:

1) Juttele äidin kanssa, sano suoraan että kuuluu kova itku iltaisin ja mietit miten pärjäävät

2) Tee lastensuojeluilmoitus, mutta vasta kun ihan oikeasti olet huolissasi. Kenenkään olemus ei sellaiseen riitä, eikä lasten itku, mutta jatkuva kiroilu lapselle on kieltämättä huolestuttava merkki minustakin. Jos puhutaan siis jokailtaisesta kiroilusta ja huudosta. Kuitenkin itse tekisin silti kohdan 1, sillä en kiroilusta niin paljon huolestuisi, että tekisin suorilta lasun.

Vierailija
30/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se että lapsi huutaa on sinällään hyvä merkki että tuskin on kyse väkivallasta koska sellaisen kohteena oleva lapsi on hiljaa. Jatkuva huuto ja kiroilu on huono juttu mutta ei ehkä lastensuojeluasiat, mieluummin kävisit vaikka seuraavan huudon alkaessa ovella sanomassa että huuto kuuluu naapuriin että onko kaikki ok? Tai laitat vaikka lapun postilaatikosta että kuuluu huuto ja kiroilu naapuriin ja vinkata vaikka neuvolan kotipalvelusta mistä saa lasten- ja kodinhoitoapua.

Vierailija
31/33 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et voi kyllä oikeasti lasta tuntematta tietää mikä on kipuitkua ja mikä sen "teeskentelyä". Koska kyllä lähes kaikki tyyliin yli 3-vuotiaat jo ymmärtävät, että äitiä hävettää jos oikein kovaan ääneen itkee niin että naapuritkin kuulee ja sitten saattaa saada periksi.

Mun kaikilla lapsilla on ollut "au au sattuu" -vaihe, kun huomaavat sen esim. pysäyttävän tehokkaasti iltapuuhat tmv.

Jatkuva kiroilu ja huuto sen sijaan lapselle ei ole ok, ja jos oikeasti tilanne mielestäsi vaatii lastensuojeluilmoituksen niin sitten teet sen. Mielestäni kuitenkin on vähän kummallista, että ensimmäinen "huolestuttava" asia on mielestäsi se että hän on kivikasvoinen ja ei katso sinua kohti, eikä tuo ilmeisesti joka iltainen kiroilu.

No en ole tässä naapurustossa ennen tavannut ketään noin totista, joka ei katso kohdatessaan mahdollisen naapurinsa. No triviaa sinänsä, mutta onhan noita.

No esim. mulla on Asperger ja oon just tuollainen totinen, vähän vihaisen näköinen, enkä mielelläni katso ketään satunnaista naapuria kohti. Jokohan kohta lasua pukkaa?

No kyllä varmaan jos kohtelet lastasi kuten ap:n kuvaama äiti. Itse tekisin hetkeäkään epäilemättä lastensuojeluilmoituksen. Ei todellakaan ole normaalia käytöstä!

Vierailija
32/33 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi voi. Tämä on tietysti Porvoosta, mutta Ap on varmaan myös lapseton? Temperamenttisen tytön äitinä voin sanoa ja ohjeistaa että lapsi osaa kuule itkeä kaikenlaista itkua ihan tahalleenkin sitä ”kipeää itkua” ja monet itkut siltä väliltä.

Äidin naamavärkki ei ole peruste mihinkään lasu kiusantekoon. Jokainen saa myös omassa kodissa kiroilla jos haluaa, mitä se sulle kuuluu?

Pidä huoli omasta elämästä vaan.

Peukkujen määrien perusteella av-raati on siis sitä mieltä, että on ok, kun äiti karjuu naama punaisena kirosanoja pienelle lapselle?

Tässä kohtaa voin kyllä onnitella itseäni sädekehä kiiltäen, että onneksi olen löytänyt muut keinot kuin kiroilun ja huudon oman vahvan tempperemantin omaavan lapseni kanssa.

Vierailija
33/33 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kipuitkusta”: Mun temperamenttinen poika 3-4-vuotiaana huusi joskus ”Äiti satutat mua! Luita murtuu!” kun estin (hellästi ja rauhallisesti laittamalla käden hänen ympärilleen) lyömästä sisarustaan tai rikkomasta paikkoja. Väkivaltaa poikani ei ole kokenut koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi