Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä minulle tapahtuu? Älyllinen taantuminen

Vierailija
18.06.2019 |

Mikä ihme voi olla vialla, kun tuntuu että oma äo on laskenut ainakin kymmenellä pisteellä?
Voiko esimerkiksi aivoverenvuoto tulla huomaamatta?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on krooninen suolistovaiva. Jos syön väärin, saan allergisena sivureaktiona aivosumua; en muista sanoja, unohtelen asioita, kaikki on jotenkin oudosti hämärän peitossa. Välttämättä muita oireita ei vielä siinä vaiheessa ole, eli olen altistunut väärälle ruoalle vasta vähän. Aivosumu on eka merkki siitä, että nyt pitää putsata ruokavaliota tai jokin syömäni/juomani asia ei sovi minulle.

Varmista siis, että ruokavaliosi on puhdas, koska se voi vaikuttaa ajatteluun ja aivojen toimintaan. Minulla viljatuotteet (kaikki) ja sokeri ovat pahimpia.

Vierailija
42/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- raudapuutos (hemoglobiini voi olla korkeakin tästä huolimatta)

- muistisairadet ovat mahdollisia nuorellakin iällä, vaikka harvinaisia.

- Yleisin on ehkä esim. lomalla tapahtuva kyllästyminen eli kun ei ole virikkeitä. Sudoku? Ristikot? Älyloma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenvuoto aiheuttaa selvät oireet, mutta jokin aivoverisuonisairaus voi olla kyseessä

Vaskulaarinen dementia? Mites verenpaine ja kolesteroliarvot jaksavat?

Vierailija
44/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä on, samoin älylle olen kyllä yrittänyt keksiä virikettä tässä lomankin aikana. Muistisairaus olisi kai tullut ilmi tutkimuksissa? Verenpaineet on ok.

Ap

Vierailija
45/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on krooninen suolistovaiva. Jos syön väärin, saan allergisena sivureaktiona aivosumua; en muista sanoja, unohtelen asioita, kaikki on jotenkin oudosti hämärän peitossa. Välttämättä muita oireita ei vielä siinä vaiheessa ole, eli olen altistunut väärälle ruoalle vasta vähän. Aivosumu on eka merkki siitä, että nyt pitää putsata ruokavaliota tai jokin syömäni/juomani asia ei sovi minulle.

Varmista siis, että ruokavaliosi on puhdas, koska se voi vaikuttaa ajatteluun ja aivojen toimintaan. Minulla viljatuotteet (kaikki) ja sokeri ovat pahimpia.

Miksi tätä on alapeukutettu? Mulla on sama juttu. Ruoka aiheuttaa aivosumua, huonosti voiva suolisto aiheuttaa sitä kanssa. Kattokaapa vaikka candida overgrowth eli suoliston hiivan liikakasvuun liittyvät oireet.

Onko ap:lta katottu kilpirauhasen toiminta? Mulla on kaveri, jolla kilppari ei toimi kuten pitää ja siitä seuraa aivosumua. Kun lääkitys on kunnossa, aivosumua ei ole.

Vierailija
46/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten olen useamman kerran todennut, kilpirauhanen on kunnossa. Vatsavaivoja ei myöskään ole. En oikein tiedä, miten selittäisin tätä oloa ja näitä tuntemuksia. Olo on todella outo sekä fyysisesti että henkisesti.

Ap

Vierailija
47/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä lääkärissä nyt kunnon ajalla. Aika kattavasti vaikuttaa, että on selvitelty somatiikkaa pään MRI:tä myöten (jossa pitäisi näkyä kyllä myös muistiasioita). Moni ei haua myöntää henkisen puolen, stressin yms, aiheuttavan väsymystä, joka ei poistu nukkumalla ja suorituskyvyn romahtamista. Asiantuntijan neuvo on käydä nyt lääkärissä