Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä minulle tapahtuu? Älyllinen taantuminen

Vierailija
18.06.2019 |

Mikä ihme voi olla vialla, kun tuntuu että oma äo on laskenut ainakin kymmenellä pisteellä?
Voiko esimerkiksi aivoverenvuoto tulla huomaamatta?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ollut täällä palstalla paljonkin? Vois selittää. Stressi varmaankin. B12 puutos tai muu ravintoaineen puutos. Univaje.

Vierailija
2/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta täälläkin olen pyörinyt vuosia ongelmitta. Stressiä on ollut kamalasti. Päässä tuntuu myös oudolta ihan fyysisesti ja muutama ystävä on huomauttanut, että olen muuttunut. Päästä on otettu magneetit mutta mitään merkkiä verenvuodosta ei ole. Mitään puutostilojakaan ei pitäisi olla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla burn out teki teksteistäni outoja (toistin samaa asiaa useiden lauseiden ajan, myös puheeni oli toistavaa ja takkuilevaa) ja ÄO laski. Alle puolen vuoden sisällä tuosta en kyennyt enää nukkumaan ja hakeuduin työterveyteen.

Vierailija
4/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aina ollut tyhmä. 

Vierailija
5/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus, ahdistus ym. psyykkiset tekijät vaikuttavat.

Vierailija
6/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, mutta täälläkin olen pyörinyt vuosia ongelmitta. Stressiä on ollut kamalasti. Päässä tuntuu myös oudolta ihan fyysisesti ja muutama ystävä on huomauttanut, että olen muuttunut. Päästä on otettu magneetit mutta mitään merkkiä verenvuodosta ei ole. Mitään puutostilojakaan ei pitäisi olla.

Ap

Stressi siis.. sehän kuluttaa elimistöä monilla tavoilla. Syö omega-3 ja jotain b-complexia. Ja muut elintavat, tiedät varmaan.. Tuskin sun Äo on mihinkään lopullisesti laskenut.

Vierailija
7/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äo ei voi laskea ihan näin alkuun. Henkinen kuormittuminen tekee normaaleja temppuja kyllä. Netti ei vähimmin.

Vierailija
8/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aina ollut tyhmä. 

Sä taas vaikutat melko välkyltä kun sait jopa neljän sanan lauseen aikaiseksi. Onnea!

Vierailija
9/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös uupumuksesta ja surusta ja kaikesta pää ihan tiltissä. Siinä stressissä eivät ravinteetkaan imeytyneet. Fosfolipdejä syömällä rakensin aivoja uudelleen ja taas toimii. 

Vierailija
10/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aivan sama. Ennen suhteellisen terävä pää on muuttunut sumuiseksi. En aina muista nimiä, en maita enkä maanosia. Tulee hirveitä virheitä niin teoissa kun joskus sanoissa kun en niin muista tarkkaan. Olen ollut kotona jo vuosia eli poissa työelämästä. Stressiä on ollut läpi elämän, samoin masennusta jne. Keskittymiskyky on lähes nolla ja jos luen kirjaa en muista juurikaan mitä olin sivu sitten lukenut. Ikää vasta vähän yli 40. 

Harmittaa suuresti. Pää käy ylikierroksilla kokoajan mutta mitään "järkevää" ei sanoina tule ulos vaan kömmähdyksiä ja joskus sammakoita jne. 

Vierailija
11/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mees lääkäriin. Pyydä joitain testejä.

Kuka täällä vois sua auttaa spesiaalijutissa: ei kukaan!

Vierailija
12/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin toivon ettei lopullisesti ole laskenut. En ole aina ollut typerä, ennen olin hyvinkin terävä. Nyt käyn jotenkin hitaalla ja olen varma, että jokin isompi aivovaurio minulla täytyy olla. En tiedä, miten tästä stressistäkään pääsisi.

Ap

Vierailija
13/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute? Kilpirauhasen vajaatoiminta? Stressi?

Vierailija
14/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen vasta 17. :( Tässä on ollut kaikenlaista mietittävää, koulustressiä ja sairastelua lähipiirissä, ihan hirveästi kaikkea lyhyen ajan sisällä. Aivot eivät vaan millään toimi normaalisti eikä puhukaan. Alle 200 sanan kirjoitukseen meni reilu 4 tuntia tässä hetki sitten ja silti täydellisen sekava ja onneton kirjoitus. En tiedä mitä voisin tehdä, syön kaikenlaisia vitamiineja, liikun, nukun, teen kaikkea ihan normaalisti. Puhekin takkuaa.

Ap

Vierailija
15/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhanen myös kunnossa, samoin hemoglobiini.

Ap

Vierailija
16/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumus..

Vierailija
17/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä olen vasta 17. :( Tässä on ollut kaikenlaista mietittävää, koulustressiä ja sairastelua lähipiirissä, ihan hirveästi kaikkea lyhyen ajan sisällä. Aivot eivät vaan millään toimi normaalisti eikä puhukaan. Alle 200 sanan kirjoitukseen meni reilu 4 tuntia tässä hetki sitten ja silti täydellisen sekava ja onneton kirjoitus. En tiedä mitä voisin tehdä, syön kaikenlaisia vitamiineja, liikun, nukun, teen kaikkea ihan normaalisti. Puhekin takkuaa.

Ap

Syötkö tarpeeksi?

Vierailija
18/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla koenumerot laski 1-2 arvosanaa per aine ja muutenkin pää oli sumussa. Oli kanssa kaikenmaailman muita oireita. Terkkarin kanssa selvisi, että ferrit oli 14. Nyt olen syönyt rautaa jo 4kk. Koenumerot mystisesti pomppasivat takaisin kympin pintaan, energiaa on paljon enemmän ja treenit sujuvat paremmin. Mulla kanssa Mensan testin mukaan ÄO "nousi" 10 pinnaa. Olin ihan sattumalta tehnyt sen testin huvikseen viime vuonna ja nyt mielenkiinnosta tein uudelleen.

Vierailija
19/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko riittävästi? Syötkö terveellisesti? Nämä ensin kuntoon eli kunnon yöunet ja vaikka kuurina ensin B12 + folaatti (myös B-combo voisi olla tarpeen) + magnesium + D-vitamiini sekä kasvisvoittoinen ruokavalio (myös maitohappobakteereita voisi harkita lisäksi). Kevyttä ja säännöllistä liikuntaa, kävely on ihan hyvä. Älä rehti esim. salilla. Yritä päästä eroon stressistä (tiedän, helppo sanoa, mutta pyri kartoittamaan mistä se johtuu ja ehkä tilannetta voisi kuitenkin korjata). Itse olin hieman samanlaisessa tilanteessa n. 1,5 v. sitten ja nyt on jo hieman parempi. Onnea yritykseen!

Vierailija
20/47 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mielestäni ihan tarpeeksi ja terveellisesti.

Ap