Joko olette rakentaneet omat hauta-arkut?
Minä tein edullisista raaka-aineista. Hintaa tuli n.70€.
Netistä saa myös sellaisia kasattavia arkkuja 250 eurolla.
Kommentit (40)
Ajattelin että minut voi sujauttaa vaikka paperipussiin. Pussi sitten pystysuorassa maahan.
Säästyy tilaa ja on ekologista.
Kyllä on tarjolla pahviarkku. Sopii polttohautaukseen. Turha maksaa kalliista arkusta, joka kuitenkin poltetaan.
Helsingin Työväenopistossa on ainakin yhtenä vuonna ollut kurssi jossa askarrellaan omat uurnat. Ja mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Työväenopistossa on ainakin yhtenä vuonna ollut kurssi jossa askarrellaan omat uurnat. Ja mikäs siinä.
Kansalaisopistossa on pystynyt tekemään ruumisarkkuja jo kauan.
https://www.studio55.fi/matkailu/article/anneli-67-rakensi-oman-ruumisa…
Tulee käyttöön ja on tarpeellinen. Toisin kuin moni muu huovutus tai posliinimaalaus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on tarjolla pahviarkku. Sopii polttohautaukseen. Turha maksaa kalliista arkusta, joka kuitenkin poltetaan.
Ei ne sen halvempia ole. Ihan mistä vaan pinkopahvista ei kuitenkaan voi tehdä, jos ruumis painaa vaikka 100 kiloa.
Olen kuitenkin lukenut, ettei suomessa käytetä pahviarkkuja.
Ikeahan voisi alkaa tekemään halvalla.
Arkun väsääminen itselleni tuntuu jotenkin turhalta. Kukaan ei osaa ihastella sitä aidosti silloin, kun olen sitä itse vielä ylpeänä esittelemässä ja mahdollisia kehuja kuulemassa.
Hämmentyneenä vain pälyillään ja ollaan hätääntyneitä.
Toki kuoltuani sitä itse tekemääni arkkua ihasteltaisiin ja puheissakin muisteltaisiin...
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin että minut voi sujauttaa vaikka paperipussiin. Pussi sitten pystysuorassa maahan.
Tämä kuulostaa ihan järkevältä. Nyt vainajia haudataan toistensa päälle?
Mä en tarvii kun mut lähetetään supermies viitassa kohti andromedan galaksia. Siinäpä uhvomiehet ihmettelevät että siinäpä kova jätkä kun lentelee trikoissa galaksista toiseen. Sitten joskus miljardin vuoden päästä tupsahdan jonkun avaruus-olion peltikaton läpi niiden olkkariin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä olla.
Kyllä kuollut hautaan pääsee, ilman sen kummempia valmisteluja.
En tiedä ketään, jota ei olisi kuolemansa jälkeen haudattu.
Ei tässä siitä ole kyse, etteikö hautaan pääsisi.
Mulla on varastossa arkun osat ja kasausohjeet sukulaisia varten.
Eiköhän kunnan sossu aikanaan jonkun flodjun kustanna.
Kiinnosta v ittuakaan kuka sen kiulun kustantaa...
En ole ehtinyt. Kuolinsiivous on vielä kesken.
En. Minua ei haudata arkussa, joten "hauta-arkku" on tarpeeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Minut tuhkataan ja uurna menee sukuhautaan. Tai sit saavat sirotella ne tuhkat minne mielivät.
Tarvit silti arkun.
Siihen käy joku pahvinen hökötys.
Ei käy. Vainaasta valuu nesteitä, jotka pehmittävät arkun. Polttimot eivät siksi huoli pahvilootia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansalaisopistossa on pystynyt tekemään ruumisarkkuja jo kauan.
https://www.studio55.fi/matkailu/article/anneli-67-rakensi-oman-ruumisa…
Tulee käyttöön ja on tarpeellinen. Toisin kuin moni muu huovutus tai posliinimaalaus.
Kaverini rakensi kurssilla itselleen arkun, joka toimii hänen kuolemaansa asti kaappina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisella maakairalla tuo pystysuora nelimetrinen reikä tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Arkku tarvii, vaikka poltettaisi.
Ihan hyvä funtsia noita etukäteen.
Koska arkku on hankala säilyttää, teen mieluummin hautaustahdon paperille. Tahtoni on, että halvin mahdollinen arkku, kyyti krematorioon ilman seremonioita ja tuhkat Metsähallituksen luvalla kansallispuistoon.
Ja toki jälkeenjäävät voivat tehdä kuten haluavat, jos tahtovat. Sama se minulle siinä kohtaa on 😂
Listaan siihen myös tiedot tileistäni, vakuutuksistani, omaisuudestani jne, ettei lasten tarvitse niitä surussaan alkaa selvittää. Ja ennenkuin joku kyynikko innostuu, mulla on lämpimät ja rakastavat välit lapsiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisella maakairalla tuo pystysuora nelimetrinen reikä tehdään?
Joukkohauta. Iso kuoppa ja sata samalla kertaa monttuun. Tilaa säästyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkku tarvii, vaikka poltettaisi.
Joo, mutta sepä ei olekaan hauta-arkku vaan polttoarkku. Turha rakentaa, perikunta hommaa halvimman vaneriarkun vaikka Virosta ja se riittää koska sitä ei tule saattoväki edes näkemään.
En, ei ole tilaa säilyttää valmista arkkua. Tuhkauurnan haluaisin kyllä tehdä, ja ommella arkkupaidan.