Mitä veikkaatte, kauanko vegaanihöpötys pysyy pinnalla?
Itse veikkaan,että vuoden pari vielä trendikästä, sitten siirtyy takaisin marginaali-ilmiöksi.
Kommentit (47)
Mitä tarkoitat? Eikö vegaaniudesta ole hyvää vauhtia jo tullut normi?
Taitaa olla, että tuo varsinainen vegebuumi tuli ja meni jo.
Laadukkaat tuotteet jäävät kauppojen valikoimiin, huonot tuotteet poistuvat kun ihmiset ostavat ensin uteliaisuuttaan, mutta eivät osta toiste. Kotimaisten tuotteiden valikoima on parantunut, mikä on hienoa.
Jotkut tuttavapiirini ihmisistä ostavat vegaanituotteita kuten falafelpullia muuten vain, vaikka ovat henkeen ja vereen sekasyöjiä. Itse tykkään tehdä kaurapuuron kaurajuomaan, ei kiehu helposti mikrossa yli.
Siinä mielessä buumi on mennyt hyvin, että melkein jokainen Suomessa tietää nykyään, mitä sana vegaani tarkoittaa.
"Korviketuotteissa" alkaa kilohinnat olla lähellä eläintuotteita, mutta kaloreita vain puolet. Siinä mielessä ovat siis tuplasti kalliimpia.
En siis ole itse Vegaani, mutta pidän kasvisruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Eikö vegaaniudesta ole hyvää vauhtia jo tullut normi?
Ja tämä ei siis tarkoita sitä, että vegaanina oleminen olisi normi sinänsä, vaan että esim. vegaanituotteet ovat arkipäiväistyneet.
Ihminen ei ole ollut jääkaudella tai kivikaudella vegaani. Esihistoriassa esi-isämne metsästivät ja kalastivat sekä poimivat luonnosta yrttejä, juureksiä, kasveja, marjoja, omenoita ja pähkinöitä.
Vegaanisuus on nykyään länsimaissa megatrendi, joka on tullut jäädäkseen. Ihmiset ovat huolestuneita eläinten hyvinvoinnista ja ilmaston lämpenemisestä.
Vegaanin elämäntavassa ei ole mitään väärää.
Suomessa lapsille pakkojuotetaan maitoa, vaikka maito on tarkoitettu vasikoille. Missään muussa maassa kuin Suomessa lapsille ei pakkojuoteta maitoa dagiksessa ja kouluissa. Ruokajuomana pitäisi olla raikas vesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaupassa töissä. Meillä vegaanituotteet tulevat ja menevät. Niitä myydään alennuksella ja lopulta poistuvat valikoimasta. Ei voi mitään. Nyt vegaaniuutuuksia tulee vähemmän. Selvästi menossa pois muodista.
Mutta en silti vielä luovuttaisi, eläinten oikeudet kiinnostavat kuitenkin.Ai? Minä en ole koskaan löytänyt linssejä, papuja, soijaa, cous cousia jne vegaanituotteita alennuksella. Onneksi niitä sentään löytyy vielä hyllystä. HeVissä on kyllä aina tarjouksia, ovatko ne poistumassa?
Ihanaa kun ymmärretään tahallaan väärin ❤
Mikään noista ei ole yksinomaan vegaaneille, tiedät sen hyvin.
Tarkoitin eineksiä ja valmisaterioita, tofukin on joskus alessa.
Trendit tulee ja trendit menee. Jauheliha on edelleen se suosituin ostos.
Mitä ite oon huomannu ni eniten punalappuja on lihassa eikä niinkään tofussa 😅 mikä onnen päivä jos löydän tofun tai nyhtiksen alelapulla varustettuna, ainakaan mun lähikaupoissa ei vegaanituotteita oo lähes ikinä Lapullisena. Ja tietysti paikka kunnat eroavat, mutta ite oon vaan huomannut että valikoima on vaan kasvava vegaanituotteita kohtaan vielä ainakin tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaupassa töissä. Meillä vegaanituotteet tulevat ja menevät. Niitä myydään alennuksella ja lopulta poistuvat valikoimasta. Ei voi mitään. Nyt vegaaniuutuuksia tulee vähemmän. Selvästi menossa pois muodista.
Mutta en silti vielä luovuttaisi, eläinten oikeudet kiinnostavat kuitenkin.Ai? Minä en ole koskaan löytänyt linssejä, papuja, soijaa, cous cousia jne vegaanituotteita alennuksella. Onneksi niitä sentään löytyy vielä hyllystä. HeVissä on kyllä aina tarjouksia, ovatko ne poistumassa?
Ihanaa kun ymmärretään tahallaan väärin ❤
Mikään noista ei ole yksinomaan vegaaneille, tiedät sen hyvin.
Tarkoitin eineksiä ja valmisaterioita, tofukin on joskus alessa.
Trendit tulee ja trendit menee. Jauheliha on edelleen se suosituin ostos.
Eivät ole härkiksetkään yms pelkästään vegaaneille, usein niitä ostavatkin sekasyöjät, jotka haluavat lisätä kasvisten syöntiä, mutta reseptit eivät ole oikein hallussa.
Typerää vetää johtopäätöksiä ihmisten ruokavaliosta sillä perusteella, mitä markkinaihmiset yrittävät heille myydä. Sama kun väittäisi, että lihansyönnin trendi on ohi, koska firman X lanseeraama 20 € maksava possun silmämuna -cake-pop ei myy kaupassa.
Mä taas pidän tätä huonona kehityksenä. Hyllyt täynnä transrasvoja, lisäaineita, keinotekoisia makeutusaineita. Ja jengi luulee, että nämä tuotteet on terveellisiä.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua