Onko se oma mökki ihaninta maailmassa?
Miehellä kauhea mökkikuume. Itse pessimistinä epäilen..tai pelkään sitä työmäärää. Kertokaa huonoja puolia niin saan miehelle näyttää.
Kommentit (56)
Joko saitte säästettyä mökkiin? Miten kävi miehesi unelman?
Onhan se.
Parasta siinä on sijainti etelä-Euroopassa
Mökissä on hyvää oma ranta rauhallisessa paikassa. Huonointa pihapiiriin kutsumatta änkeävät appivanhemmat (heillä on oma mökki ihan muualla). Mutta toistaiseksi ollaan plussan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Mikä mökillä on paremmin kuin kotona? Asun rivitalossa, jossa iso suojaisa, hiljainen piha, joka päättyy peltomaisemaan. Uimaranta 100 m päässä, sauna, wc, sähköt, pesukoneet kaikki tarvittava käden ulottuvilla. En ymmärrä, mitä minulta puuttuu. Tuntuu, että asun jo mökillä kaupungissa.
En tiedä, mitä sinulta puuttuu, mutta itse kaipaan omaa mökkirantaa, jossa tasan tarkkaan tietäisin, mitä on järven pohjassa. Ehdotonta omisi myös se, ettei rantaa tarvitse jakaa ventovieraitten kanssa, ei pelätä uidessa jonkun pöllivän vaatteita ja tavaroita.
Tietenkin on. Ei tarvitse osallistua suvun järjestämille työleireille.
Kyllähän mökki on ihan mukava liomanviettopaikka. . Ehkäpä eläkkeellä muutetaan sinne pysyvästi.
Mä oon ihan rakastunut mökkeilyyn ja oon nuori aikuinen. Aiemmin mökillä tuli vietettyä lähinnä parhaimmat kesäkuukaudet kesä-elokuu. Nykyään mennään jo ajoissa keväästä heti kun jäät sulaneet ja käydään vielä lokakuussakin, jopa marraskuun alussa jos säät sallii.
Mökkeilyssä itselleni on erittäin tärkeää järvi/meri. Kuivan maan mökillä en viihtyisi.
Ei mökkeily tietenkään kaikille sovi, itse rakastan! Odotan jo niin paljon, että pääsee taas. Pelkkä ajatus lähestyvästä mökkikaudesta tuo jo todella onnellisen olon.
Meillä on kaikki mukavuudet, joten eipä niitä huonoja puolia juurikaan ole, paitsi tietysti kulut.
Olihan se ihaninta aikansa. Vaihtui vaan ihanuus matkailu-autoon. Nyt se on ollut ihanuus. Aikansa kutakin.
No riippuu varmasti ihan itsestä, millaisen työleirin sinne haluaa tehdä. En minä koe mökkiä yhtään työleirinä. Paras paikka rentoutua.
Jos on luonteeltaan sellainen, että on pakko tehdä kokoajan sitä ja tätä ja on äärimmäisen pikkutarkka ihminen, silloin en suosittele enkä tuollaiselle kyllä suosittelisi omakotitaloakaan. Siis jos stressaantuu liikaa hyvin pienistä asioista eikä pysty hetkeäkään rentoutumaan. Paljon on itsestä kiinni.
Me ostettiin juuri miehen vanhemmilta ihana kesäpaikka meten rannalta, reilun tunnin ajomatkan päästä pk-seudulta. Viihdyttiin siellä ennenkin, mutta nyt kun tulemme laittamaan sen täysin oman mielen mukaiseksi, niin voi että tulee olemaan ihanaa. Pystymme töiden vuoksi olemaan siellä koko kesän ja talvellakin tullaan olemaan siellä melkein kaikki viikonloput.
Onhan siellä hommia, mutta kaikki mukavuudet löytyy ja mielelläni siellä pidän puutarhaa ym. Ihana uida omassa rannassa ja laitamme myös paljun.että voi polskia myös lämpimässä vedessä.
Meille se on maailman ihanin paikka, vaikka vanhassa omakotitalossa onkin paljon teetettäviä remontteja. Mökin ansiosta ymmärsin myös, ettei PK-seutu ole minun paikkani, ja muutimme lempeämpiin maisemiin.
Kannattaa valita mökki kohtuullisen matkan päässä kotoa, ja miettiä, mitä haluatte. Meistä on ollut hauska viljellä itse ruokaa ja järjestää mökille myös kotieläimiä lainaan. Sellaiseen tarvitaan viljelymaata, joku metsämökki ei kävisi.
Haluatteko kalastaa, tehdä luontoretkiä, kerätä marjoja? Jos tulee joku poikkeustila, oma kalastuspaikka voi jopa pelastaa hengen.
Haluatteko kutsua ystäviä tai sukulaisia? Joku yöpymispaikka olisi siihen tarpeen. Neliöiden talvilämmitys on tosi kallista, joten joku piha-aitta voi olla hyvä lisä paljon majoittavalle.
Paljonko viettäisitte aikaa mökillä? Voisiko sen vuokrata muuksi ajaksi ja saada lisätuloja?
Vierailija kirjoitti:
jos mökki olis saaressa nii sitten
Tässähän on se ongelma, että saarissa on yleensä parhaat avoimet maisemat eikä jotain rantapöpelikköä, mutta hankalaa kun täytyy kaikki roudata sinne veneellä tai mahdollista jääteetä pitkin. Ei kiitos saarimökeille
Mikäs siinä, jos siellä on sellainen näpsäkkä pimatsu jota on mukava katsella välillä naida naksauttaa. Vieraat pilaaa mökin idean.