Onko se oma mökki ihaninta maailmassa?
Miehellä kauhea mökkikuume. Itse pessimistinä epäilen..tai pelkään sitä työmäärää. Kertokaa huonoja puolia niin saan miehelle näyttää.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
jos mökki olis saaressa nii sitten
Kyllähän niitä saa, jos on parisataatuhatta ylimääräistä taskussa.
Mulla on oma, 70-luvun alussa rakennettu hirsimökki omassa saaressa. Ihan huippujuttu. Nytkin olen mökillä. Oma saari on melkein kuin oma maailma. Täällä saa puuhata tai laiskotella, ihan miten huvittaa. Koirakin saa olla vapaasti.
On jos seon kaukana toisista mökeistä. Vituttaisi kuunnella känniölinää, jos toinen mökki on sadan metrin päässä.
Jos mökin laittaisin, sen pitäisi olla useamman kilometrin päässä lähimmistä naapureista, jonkun veden rannassa. Ei tarvisi olla huippuvarusteltu, mutta sähköt kyllä.
En ymmärrä mökkejä, missä naapuri on yhtä lähellä kuin kaupungissakin saati näitä siirtolapuutarha-mökkejä, jotka kyllä vastaa täysin rivarikämppää vieri-vieressä olevine pihoineen. Ainoa ero on, että saa sisällä mesota ilman että se kuuluu niin selkeästi naapuriin, toisaalta mökeissä on yleensä aika ohkaset seinät (varsinkin kesämökeissä), että ei sielläkään musiikkia voi paukuttaa.
Mulla on koiria, joten mökkeilyn idea olisi että koiraa voisi pitää irti ilman että se käy haukkumassa ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on oma, 70-luvun alussa rakennettu hirsimökki omassa saaressa. Ihan huippujuttu. Nytkin olen mökillä. Oma saari on melkein kuin oma maailma. Täällä saa puuhata tai laiskotella, ihan miten huvittaa. Koirakin saa olla vapaasti.
Toi olis ihan paras. On vain kauheen kallista puuhaa nykyään. Jos mulla olis saaressa mökki, niin jäisin sinne asumaan ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mökillä on paremmin kuin kotona? Asun rivitalossa, jossa iso suojaisa, hiljainen piha, joka päättyy peltomaisemaan. Uimaranta 100 m päässä, sauna, wc, sähköt, pesukoneet kaikki tarvittava käden ulottuvilla. En ymmärrä, mitä minulta puuttuu. Tuntuu, että asun jo mökillä kaupungissa.
Samoin me. Ja onneksi on oma mökki. En tiedä mistä puhut, mutta rivariasumista ja mökkeilyä ei voi verrata. Ja todellakin jää paitsi.
Niinkuin mistä? Sitähän toi tossa edellä kysyy. Voisit vastatakin.
Mökistähän siinä paitsi jää.
Suomalaisilla on jokin pakonomainen tarve haalia itselleen suuria puuhasteluprojekteja. Sen jälkeen taivastellaan, kun parisuhteelle ei ole aikaa. Itselle auton pesuissa ja rivarin 45 neliön takapihassa on riittävästi tekemistä ja välillä nekin tuntuvat liialta.
Hyttysten syötäväksi mökille, ei kiitos.
Suuntaan kauas pois suomesta tänäkin kesänä.mökkiä en huolisi, niillä rahoilla mitkä mökkeilyyn kuluu vuosittain teen monta matkaa.
Minusta mökki on paras paikka, se on pysynyt vuosikymmenet, kun koti on vaihtunut monta kertaa.
Mökillä on parasta, että siellä on aina jotain tekemistä, kunto kohoaa ja paino putoaa. Meillä on metsää muutama hehtaari ja siellä tehdään joka vuosi harvennushakkuu tai risusavottaa.
Vaimon kanssa ollaan nykyään paljon kahdestaan ja nautitaan kaikesta, mitä mökillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi olis ihan paras. On vain kauheen kallista puuhaa nykyään. Jos mulla olis saaressa mökki, niin jäisin sinne asumaan ikuisesti.
No heikkojen jäiden aikaan tänne ei pääse, ja talvella tätä saa lämmittää tauotta jos meinaa täällä olla. Joten enimmäkseen tämä on tosiaankin _kesä_mökki.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan kiva. Saahan sen myytyä jos alkaa kaduttamaan. Sano jo heti että ostaa sellaisen ettei sinun tarvitse siellä raataa. Esim. piha hiekalla tai metsäpohjalla, eikä nurmikolla ja kukkapenkeillä.
No ei välttämättä saa. Riippuu täysin sijainnista. Tässä tilanteessa en mitään murjua mistään syrjäseudulta hankkisi, sillä hinnat ovat laskemassa.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan kiva. Saahan sen myytyä jos alkaa kaduttamaan. Sano jo heti että ostaa sellaisen ettei sinun tarvitse siellä raataa. Esim. piha hiekalla tai metsäpohjalla, eikä nurmikolla ja kukkapenkeillä.
Saarimökit ovat pahimmat. Kulkeminen ja tavaroiden sinne saaminen hankalaa ja kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos mökki olis saaressa nii sitten
Kyllähän niitä saa, jos on parisataatuhatta ylimääräistä taskussa.
Saaressa mökit ovat halvempia kuin vastaava mantereen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarimökit ovat pahimmat. Kulkeminen ja tavaroiden sinne saaminen hankalaa ja kallista.
Eipä tuo soutuvene hirveästi maksa, ja sellainen meillä olisi vaikka mökki olisi mantereen puolella.
Minusta saaren hyvät puolet peittoavat kirkkaasti huonot puolet.
Oma saari on ihana!
Minulle mökki on aina ollut rakkain paikka maailmassa <3 Meillä on aivan uskomaton lähiluonto ja lampi. Tykkään puutarhan laittamisesta ja kaikista kasvijutuista, kuivaan ja keittelen yrttihauteita ja teen itse kasvojenhoitoon tuotteita. Saatan myös vain ihastella talvikkeja ja vanamoita viltillä maaten. Maalausteline on mökillä ja siellä on aikaa maalata. Tykkään myös leipoa mökillä, nikkaroida jne. Joskus vain istun ja katselen auringon kiertämistä lammen ympäri ja joskus makaan laiturilla katsellen kirppujen jotsenlampea. Meillä on myös sammakoita ja lepakoita ja tykkään katsella sammakonpoikasten touhuja :)
Mökillä ehtii tekemään sitä kaikkea rentouttavaa mihin kotona ei ole aikaa. Etenkin jos jättää tv:n (ja somen) mökiltä pois jos muuten on niissä kiinni. Joka mökkikauden alussa ihmettelen miten PALJON yhdessä päivässä ehtii tekemään mukavia ja rentouttavia ja mieleisiä asioita - juuri niitä, joille kaupungin arjessa toivoisi löytyvän aikaa.
Joillekin on. Minulle tärkeintä on ihana koti, kun siellä vietetään eniten aikaa. Pidän kyllä mökkeilystä, ja jos se koti olisi jotenkin epämieluisa niin mökistä voisi tulla henkireikä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on jokin pakonomainen tarve haalia itselleen suuria puuhasteluprojekteja. Sen jälkeen taivastellaan, kun parisuhteelle ei ole aikaa. Itselle auton pesuissa ja rivarin 45 neliön takapihassa on riittävästi tekemistä ja välillä nekin tuntuvat liialta.
Ota projektiksi vaikka mökkinussiminen niin on sitä aikaa :) Itsehän sinä sen määrittelet mitä haluat mökillä tehdä. Yksi haluaa virkata sen keskeneräisen verhon loppuun, toinen tekee kankaanpainotyön ja kolmas nikkaroi. Tantraseksi on ihan yhtä hyvä projekti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota projektiksi vaikka mökkinussiminen niin on sitä aikaa :) Itsehän sinä sen määrittelet mitä haluat mökillä tehdä. Yksi haluaa virkata sen keskeneräisen verhon loppuun, toinen tekee kankaanpainotyön ja kolmas nikkaroi. Tantraseksi on ihan yhtä hyvä projekti.
Tekemättömät työt kasaantuvat yleensä entistä suuremmaksi urakaksi. Sen sijaan kirjan lukemisen siirtämisestä ei ole mitään haittaa tai kunto ei rapistu, vaikka juoksulenkki jäisi väliin kiireiden vuoksi yhtenä tai kahtena päivänä. Harrastukset joustavat, velvollisuudet eivät.
Vierailija kirjoitti:
Minusta mökki on paras paikka, se on pysynyt vuosikymmenet, kun koti on vaihtunut monta kertaa.
Mökillä on parasta, että siellä on aina jotain tekemistä, kunto kohoaa ja paino putoaa. Meillä on metsää muutama hehtaari ja siellä tehdään joka vuosi harvennushakkuu tai risusavottaa.
Vaimon kanssa ollaan nykyään paljon kahdestaan ja nautitaan kaikesta, mitä mökillä on.
Risusavotta on ihan yhtä mielenkiintoista kuin hakata itseään vasaralla peukaloon.
Meillä on mökki niin kaukana, viiden ajotunnin päässä eikä sinne pääse kuin autolla. Niinpä nyt vanhana se on jäänyt ihan käyttämättä jo viitenä kesänä. Emme silti raaski vielä myydä sitä. Siellä se homehtuu ja katto vuotaa ja ranta on kaislikon peitossa, kun ei jakseta enää huolehtia. Hankkikaa läheltä, sen neuvon annan.