Ihonalainen patti lähellä emätintä
Hei,
Huomasin viime viikon perjantaina alapäätä suihkutellessa, että vasemmalla puolella n. pari senttiä emättimen aukosta on ilmestynyt ehkä 1cm kokoinen patti. Olen siis 19v nainen.
Olen tarkkaillut sitä tähän asti ja luulin sitä ensin finniksi, mutta nyt tutkittuani sitä hieman tarkemmin huomasin sen olevan kokonaan ihon alla ja ihan pieni osa siitä on koholla ihon päällä. Ei se oikeastaan punoitakaan.
Mietin mikä tämä voisi olla. Finniltä se ei vaikuta. Koskiessa se muljuu ihon alla ja on hieman arka. Karvoja en ole sheivannut. En ole harrastanut seksiä joten sp-tauti se ei voi olla. Mikään vaatekaan ei ole hangannut.
Ajattelin tämän viikon katsella jos häviäisi, mutta tilaan sitten ajan lääkäriin. Haluaisin vaan kokemuksia onko kenelläkään ollut vastaavaa?
Kommentit (26)
99% todennäköisyydellä tulehtunut follikkeli. Kesäaikaan erittäin tavallista. Antibioottivoidetta lääkäriltä, ellei itsestään parane.
Voi olla peräpukama. Onko sinulla ollut ummetusta tai ripulia?
Sukupuolitauti. Tiedäthän, että ne leviävät myös likaisilta pinnoilta?
Mulle tulee noita silloin tällöin tietyssä vaiheessa kiertoa. Ei ole vaarallinen, mutta älä sörki tai yritä puhkaista. Pidä alue puhtaana ja kuivana (toki pestä voi), vältä hankaavia vaatteita.
Mulla on kanssa, eikä varmaan koskaan lähde pois. Todettu joksikin hyvänlaatuiseksi kasvaimeksi, tosin kerran-pari vuodessa ärtyyvja vaatii antibioottivoiteen.
Joillekin tulee näitä. Itsellänikin ilmaantui kun tyhjästä n. 19v. Rasvapatteja ovat. En halunnu kirurgiseen toimenpiteeseen, vaikka sitä ehdotettiin. Uusisivat kumminkin. Nykyisellä miehelläkin tällaisia peräaukon alueella, joten en välitä enää.
Mikä on follikkeli? Ummetusta tai ripulia ei ole ollut ja peräpukamaksi aika epätodennäköinen kohta. -AP
Huole kirjoitti:
Mikä on follikkeli? Ummetusta tai ripulia ei ole ollut ja peräpukamaksi aika epätodennäköinen kohta. -AP
Eräänlainen kikkeli.
Huole kirjoitti:
Follikkeli on karvatuppi. Mutta kuva tässä tarvitaan että voi mitään sanoa.
Huomasin sen siis viikko sitten perjantaina. -AP