Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa syödä oikein, kommentteja!

Vierailija
17.06.2019 |

Oma BMI nyt 35-vuotiaana alkanut kolkutella ylipainon rajoja ja jotain tarttis tehdä. Tiedän, että olen koko ikäni syönyt väärin. Vaaleaa leipää, suklaata, sipsiä, pizzaa, nuudeleita...on voinut mennä viikkoja etten ole syönyt yhtään kasvista ja kuukausia ilman hedelmiä. Ostan kyllä niitä, mutta olen sitten viikkojen päästä kyörännyt homeiset roskikseen.

Nyt pidän netissä ruokapäiväkirjaa ja tämä on tosi vaikeaa. Oikeastaan töiden jälkeen en saisi syödä juuri muuta kuin kasviksia, jotta saisin sen 500g/vrk täyteen. Sitten taas ei tule proteiinit täyteen. Kuituja en saa millään tarpeeksi. Leipä on tosiaan melkein kokonaan pois eli ei tule käytettyä oivariinia kuin harvoin, silti huonot rasvat paukkuu kovasti yli joka päivä.

Yhden päivän ruokaesimerkki:
Aamiainen: kahvi
Lounas: salaattia puoli lautasellista + pala pizza margaritaa (työpaikkaruokala, sellainen 12x12cm pala uunipellille tehtyä pizzaa), kahvi
Päivällinen: porkkanaa + broccolinia raakana dipattuna kermaviiliin, yht kasviksia 350g + kaksi krisprolls korppua oivariinilla (10g)
Iltapala: 200g itse tehtyjä pinaattilettuja

Lopputulos: kalorit yli, huonoja rasvoja yli, hyviä rasvoja vain 8g kun pitäisi olla 22g, proteiinia 52g kun pitäisi olla 80g, kuituja alle puolet päivän tarpeesta.

No joo, 2 korppua olisi voinut vaihtaa pieneen palaan ruisleipää ja sen 10g oivariinia tilalle jtn margariinia tai leipäpalan kevyt sively öljyllä ja kermaviili olisi voinut olla kevytversio, mutta hitto sentään! Tuntuu TOSI tiukalta, näinkö ihmiset oikeasti syövät? Mä en tiedä mikä on normaalia, mulle sitä on ollut esim. 200g suklaalevy + sipsipussi joka ilta joskus viikkoja putkeen ja töissä ruuan lisäksi sämpylää ja oivariinia reilusti.

No, toisaalta, ei mulla kova nälkä ole. Mutta ei ole myöskään sellainen mukavan täysi-ikäinen olo kuin sen jälk. kun on syönyt kokonaisen kotipizzan ja napostelee vielä vähän suklaata. Himoitsen hapankorppuja, sämpylöitä, karjalanpiirakoita..mamas-nuudeleita, pizzaa, sipsiä, suklaata, ranskslaisia, jälkiuunileipää..Kasvisten pupeltaminen käy työstä, nautitteko jotkut oikeasti varsisellerin nakertamisesta. Vai olenko juuri tässä väärässä, pitäisi suhtautua ruokaan polttoaineena, ei nautintoja tai hyvän olon tuojana. Mutta kun en osaa.

Pitäisi varmaan alkaa liikkua, että saisin syödä enemmän, mutta söisin sitten niitä karjalanpiirakoita eli edelleen proteiinit, kuidut saamatta. Olen lyhyt ja fyysinen aktiivisuus 200m kävely bussille aamuin illoin, sen vuoksi kalorirajat tosi matalat. Suunnitelma on lisätä liikuntaa, mutta vielä en vaan (henkisesti) pysty.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh tätä puhelimella kirjoittamista...täysinäinen olo, ei täysi-ikäinen. Täysi-ikäiseksi olen tuntenut itseni pitkään oli ruoka mitä hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä