Mies haukkuu vartaloani
Tilanne on siis seuraavanlainen. Olen synnyttänyt vajaa kaksi vuotta sitten esikoislapsemme ja mies ei oikein ole päässyt yli siitä, että naisen vartalo saattaa muuttua raskauden vuoksi. Ennen raskautta painoni oli 54kg (pituus 165cm) ja nyt 50kg. Olen aina ollut urheilullinen, mutta urheilu vähentynyt huomattavasti lapsen saannin vuoksi, ja muitakin syitä tällä hetkellä. Rasva% oli mittauksessa 18,7... Mies siis tästä huolimatta pitää keskivartaloani läskinä ja haukkuu varsinkin alavatsaani läskiksi se pientä ylimääräistä nahkaa säkiksi. :(
Tuntuu ihan saakelin pahalta, sillä ylemmät vatsalihakset erottuvat kuitenkin, samoin sivuissa erottuu lihaksia ja jopa alhaalla näkyy "v"... mutta hieman rasvaa on mahassa ja tuo pieni ylimääräinen nahka ilmeisesti häiritsee tosi paljon. Voisin tietysti alkaa treenaamaan paljon enemmän, mutta se tuskin kiinteyttäisi tuota nahkaa mitenkään kauheasti vai voisiko olla jotain vaikutusta?
Vyötärön ympärys on 62 cm jos se vaikuttaa johonkin.. On jotenkin niin paha mieli, että mies jonka kanssa ollaan pidetty lähes 10 v yhtä haukkuu minua yhtäkkiä tosi rumasti. Eikä rajoitu vain vatsaan... Mitä tässä nyt tekisi, en haluaisi erota lapsen takia.
Kommentit (32)
Miehen pitäisi tukea ja hemmotella sinua eikä arvostella
Miehesi on henkisesti väkivaltainen ja lisäksi ääliö, eikä kunnioita sinua. Vökivalts perustuu epäkunnioitukseen.. Googlaa parisuhdeväkivalta, henkinen väkivalta. Se alkaa usein vasta, kun ensimmäinen lapsi syntyy.
Tuossa käy niin, että itsetuntosi romahtaa ja alat pitää itseäsi rumana ja lihavana.
(vaikket olekaan). Et enää halua miestäsi seksuaslisesti. Lopulta ihastut vieraaseen mieheen, joka katsoo sinua haluten ja ihailevasti.
Been there done that.
Voit lyhentää prosessia erosmalla heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies taitaa olla järjiltään.
Mitä löystyneeseen alavatsaan tulee, se saattaa korjaantua ajan kanssa ihan näkymättömiin. Tässä on varmaan paljon yksilöllistä vaihtelua. Synnytyksestäsi on todella vähän aikaa siinä mielessä.
Olet todella hoikka noilla mitoilla, joten läskiä ei ole kuin miehesi päässä.
Kokeilisin treenata ohjattuna, jotta vatsaan tulisi oikeat liikkeet.
Jos mies on niin kehittymätön, ettei arvosta lapsensa äitiä tuon vertaa, harkitsisin palauttamista mammansa helmoihin kasvamaan - helppoa tietysti sivusta sanoa tällaista.
Tsemppiä ja mies kuriin! (Valittaisin anopille huonosti käyttäytyvästä jälkeläisestään :) Joku isompi ongelma äijällä on, jos 10 vuotta olet jo kelvannut, ja nyt annettuasi hänelle lahjoista suurimman, hän päättääkin ryhtyä idiootiksi.
Joillekin raskauden jälkeinen keho (tai raskaana oleva keho) on vain tosi iso turn-off. Tälle ei ihminen mitään itse voi. Ikävämpi juttu, jos tämä käy ilmi vasta lastenhankinnan jälkeen.
Ehkä näin on mieheni tapauksessa. :( Eihän sitä voinut tietää mitenkään, nyt vaan en tiedä mitä tekisin, sillä jos tämä jatkuu tai vielä pahenee, en tiedä miten itsetuntoni säilyy. Itse kyllä pidän kehostani, vaikka tiedostankin sen muuttuneen tietyiltä osin raskauden, synnytyksen ja imetyksen takia. Ei mitään radikaalia muutosta, mutta sellaisia, jotka ei sitten ilmeisemmin mieheni silmää miellytä.
Minä sanoisin miehelle, että jos tuo meininki ei lopu, niin on varmaan parempi erota. Enkä todellakaan noilla mitoilla kuuntelisi arvostelua kropastani.
Mä olen sitä mieltä että arvostelua ei muutenkaan tulisi olla. Jos kumppani lihoo tai laihtuu hyvin paljon, asiasta tulisi voida keskustella asiallisesti jo ihan terveydellisestä näkökulmastakin. Toisen vartalon mollaaminen ei kuitenkaan sitä ole.
Raskaus nyt vain on asia, joka saattaa tehdä vartaloon muutoksia esim. arpien ja löystyneen vatsanahan muodossa, vaikka kiloja ei karttuisikaan. Tuskin ne kenenkään mielestä mikään erityinen kimmoke ovat, eivät minustakaan, mutta kokonaisuus kai tuossakin pitäisi ratkaista. Ihmiset arvostavat erilaisia asioita ja naisen vartalon muutoksiin sopeutuminen voi viedä aikaa mieheltäkin, mutta silti. Ensisijaisesti miehen pitäisi olla tukena ja kannustaa ihaillen, eikä ainakaan arvostella. Se kun ei ainakaan motivoi mihinkään suuntaan.
Mutta niin. Miehesi kuulostaa mäntiltä.
Meillä on kuusi lasta, vatsassani on raskausarpia enkä valitettavasti ole sun mittojasi lähelläkään. Silti seksiä on lähes päivittäin ja mies kehuu kauniiksi ja seksikkääksi. Tuskin siis erityisesti arpiani ihailee mutta ei niitä mitenkään kammoksukaan, eikä ole koskaan sanonut niistä mitään kielteistä.
Miehesi on oikeassa....jotain pitäis tehdä että se löysä nahka poistuu vyötäröltäsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä löystyneeseen alavatsaan tulee, se saattaa korjaantua ajan kanssa ihan näkymättömiin. Tässä on varmaan paljon yksilöllistä vaihtelua. Synnytyksestäsi on todella vähän aikaa siinä mielessä.
Jos mies on niin kehittymätön, ettei arvosta lapsensa äitiä tuon vertaa, harkitsisin palauttamista mammansa helmoihin kasvamaan - helppoa tietysti sivusta sanoa tällaista.
Tsemppiä ja mies kuriin! (Valittaisin anopille huonosti käyttäytyvästä jälkeläisestään :) Joku isompi ongelma äijällä on, jos 10 vuotta olet jo kelvannut, ja nyt annettuasi hänelle lahjoista suurimman, hän päättääkin ryhtyä idiootiksi.
Joillekin raskauden jälkeinen keho (tai raskaana oleva keho) on vain tosi iso turn-off. Tälle ei ihminen mitään itse voi. Ikävämpi juttu, jos tämä käy ilmi vasta lastenhankinnan jälkeen.
Ehkä näin on mieheni tapauksessa. :( Eihän sitä voinut tietää mitenkään, nyt vaan en tiedä mitä tekisin, sillä jos tämä jatkuu tai vielä pahenee, en tiedä miten itsetuntoni säilyy. Itse kyllä pidän kehostani, vaikka tiedostankin sen muuttuneen tietyiltä osin raskauden, synnytyksen ja imetyksen takia. Ei mitään radikaalia muutosta, mutta sellaisia, jotka ei sitten ilmeisemmin mieheni silmää miellytä.
parisuhde, jossa molemmat eivät tunne olevansa rakastettuja, haluttuja ja hyväksyttyjä sellaisina kuin ovat, ei voi olla pidemmän päälle onnellinen.
Mitäs pilasit kroppasi! Oma valinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel. Ja haukkumallahan tilanne korjaantuu?
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on henkisesti väkivaltainen ja lisäksi ääliö, eikä kunnioita sinua. Vökivalts perustuu epäkunnioitukseen.. Googlaa parisuhdeväkivalta, henkinen väkivalta. Se alkaa usein vasta, kun ensimmäinen lapsi syntyy.
Tuossa käy niin, että itsetuntosi romahtaa ja alat pitää itseäsi rumana ja lihavana.
(vaikket olekaan). Et enää halua miestäsi seksuaslisesti. Lopulta ihastut vieraaseen mieheen, joka katsoo sinua haluten ja ihailevasti.
Been there done that.
Voit lyhentää prosessia erosmalla heti.
Mies haukkuu tahallaan jotta ap luulee ettå on ruma eikä kelpaa kenellekään muulle.
Minulla on kaksi lasta ja näytän aivan samalta kuin ennen raskauksia, miståän ei vaatteet kiristä eikä iho tai rinnat roiku ja koko on 36.
Olin molemmat raskaudet hyvin pieni ja kun esikoinen oli syntynyt niin tietenkin se vatsanahkan kokoon kuroituminen littanaksi kesti pari viikkoa. Kun vauva oli ehkä.3 viikkoa niin mies sanoi tyytyväisenä että äkkiå se maha hävisi. Lause tuntui tavallaan kehultakin mutta toisaalta loukkaavalta. Mies oli siis kauhulla katsonut ettå tuommoinen mahako sille jää ja samalla minä kärsin raskauden ja synnytyksen jättåmistä tuskista eli kuinka pinnallista ja kypsymätöntä.
Huvittavinta se että miehellä itsellå oli silloinkin jo röllykkämaha ihan syömällä hankittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos miehellä onkin jotain muita ongelmia tai haluaa vaikkapa erota ja alkaa törpöksi että vaimo jättäisi? Tuntuu niin oudolta, että noilla mitoilla joku haukkuisi toisen vartaloa..
Mäkin luulen ettei tää liity aapeen painoon tai ulkonäköön mitenkään. Miehellä on jotain muita ongelmia ja purkaa sen noin haukkumalla. Sellaista ei tarvi kenenkään sietää. Itse sairaasta suhteesta eronneena pelkään että tuo teidän meininki tulee tuosta vielä pahenemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos miehellä onkin jotain muita ongelmia tai haluaa vaikkapa erota ja alkaa törpöksi että vaimo jättäisi? Tuntuu niin oudolta, että noilla mitoilla joku haukkuisi toisen vartaloa..
Mäkin luulen ettei tää liity aapeen painoon tai ulkonäköön mitenkään. Miehellä on jotain muita ongelmia ja purkaa sen noin haukkumalla. Sellaista ei tarvi kenenkään sietää. Itse sairaasta suhteesta eronneena pelkään että tuo teidän meininki tulee tuosta vielä pahenemaan.
Juuri noin. Itsellenikin tuli mieleen, että suhteessa on jotain muutakin ongelmaa. Ja mitä luultavimmin ne ongelmat johtuvat miehestä.