Kysymys uskovaisille: Koetko, että Jumala toimii ilmeisen selvästi vai epämääräisesti vai ei ollenkaan??
Ihmeen kriteerin täyttäviä ihmeitä ei näytä seurakunnissa tapahtuvan, joten tämän vuoksi kysynkin, miten koette Jumalan ylipäätään toimivan seurakunnissa tai henkilökohtaisessa elämässänne? Esimerkiksi saatteko selkeitä vastauksia rukouksiin vai onko kaikki vain uskonvaraista selittämistä/tulkintaa eli jos tuntuu, sitlä ettei Jumala vastaa, niintämä selitetään, että täytyy vielä odottaa tai jatkaa rukousta ja tai sitten pyyntö ei ole Jumalan tahto. Huomaan usein uskovien kanssa keskustellessa, että asiat ovat abstrakteja ja epämääräisiä vastaavalla tavalla kuin ihmisillä jotka uskovat horoskooppeihin. Aioita selitetään parhain päin ja tapahtumia tulkitaan milloin mitenkin. Olen kiinnostunut kuintekin konkretiasta ja tällaista konkretiaa voisi nähdä raamatussa, kun todellisia ihmeitä kerrotaan tapahtuneen.
Kommentit (6)
Kyllä Jumala on vastannut miltei kaikkiin rukouksiini ja asiat ovat tapahtuneet monesti juuri kun olen toivonut ja välillä ehkä erilailla kun olen rukoillut, mutta olen sitten huomannut, että se tapahtunut onkin ollut parempi vaihtoehto, kuin oma rukoukseni.
Kaikenkaikkiaan, kun rukoilen ja tuon asiani Isälle Jeesuksen nimessä - minulla on rauha ja ilo ja tuntuu, että minusta pidetään huolta ja rakastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein elämä toimii lainalaisuuksien mukaan. Vähän kuin palapeliä tehdään, kun on monta tekijää, niin niiden vain pitää tapahtua järjestyksessä.
Joskus löytyy tapaus, kuten joku tippuu lentokoneesta ja säilyy hengissä. Silloin niistä puhutaan sattumina.
Se, mikä minusta erottaa sattuman, on se, kuinka asiat vain loksahtelevat paikoilleen. Kuuluu vain naks naks, kun kaikki järjestyy.
Mutta ei tämä tarkoita, etteikö elämässä olisi kaaosta tai epäselvyyksiä. Emmekä itse voi vaikuttaa kuolemaan tai elämään.
En nyt tiedä vastasinko lainkaan kysymykseen...
Niin eli tämän mukaan selkeitä vastauksia olisivat tilanteet kuin asiat järjestyvät. Silti näen asioiden järjestyvän yleensä tekemällä. Esim. uskova rukoilee työpaikkaa ja saa työpaikan hakemuksella numerolla 18. Tämän uskova voi tulkita nyt rukousvastaukseksi. Ateisti ei rukoile työpaikkaa ja saa työpaikan hakemuksella numero 10.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Jumala on vastannut miltei kaikkiin rukouksiini ja asiat ovat tapahtuneet monesti juuri kun olen toivonut ja välillä ehkä erilailla kun olen rukoillut, mutta olen sitten huomannut, että se tapahtunut onkin ollut parempi vaihtoehto, kuin oma rukoukseni.
Kaikenkaikkiaan, kun rukoilen ja tuon asiani Isälle Jeesuksen nimessä - minulla on rauha ja ilo ja tuntuu, että minusta pidetään huolta ja rakastetaan.
Kerro yksi konkreettinen esimerkki rukouspyynnöstä johon koit saavasi Jumalalta vastauksen ja mikä vakuuttaa sinut että kyse oli juuri Jumalan antamasta vastauksesta eikä esim. luonnollisesta tekemisen seurauksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro yksi konkreettinen esimerkki rukouspyynnöstä johon koit saavasi Jumalalta vastauksen ja mikä vakuuttaa sinut että kyse oli juuri Jumalan antamasta vastauksesta eikä esim. luonnollisesta tekemisen seurauksesta?
Yksikin konkreettinen esimerkki??? Jumala vastaa jatkuvasti tavalla tai toisella rukouksiini, en ole koskaan joutunut pettymään Häneen.
Enkä muuten jaksa vääntää teidän jumalattomien kanssa asioista, joilla teillä itsellänne ei ole pientäkään aavistusta, vastasin vain tämän uskovan kyselyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikin konkreettinen esimerkki??? Jumala vastaa jatkuvasti tavalla tai toisella rukouksiini, en ole koskaan joutunut pettymään Häneen.
Enkä muuten jaksa vääntää teidän jumalattomien kanssa asioista, joilla teillä itsellänne ei ole pientäkään aavistusta, vastasin vain tämän uskovan kyselyyn.
Eli liian suuri pähkinä sinulle purtavaksi kun pyritään kriittiseen arviointiin pelkän uskomisen sijasta.
Aika usein elämä toimii lainalaisuuksien mukaan. Vähän kuin palapeliä tehdään, kun on monta tekijää, niin niiden vain pitää tapahtua järjestyksessä.
Joskus löytyy tapaus, kuten joku tippuu lentokoneesta ja säilyy hengissä. Silloin niistä puhutaan sattumina.
Se, mikä minusta erottaa sattuman, on se, kuinka asiat vain loksahtelevat paikoilleen. Kuuluu vain naks naks, kun kaikki järjestyy.
Mutta ei tämä tarkoita, etteikö elämässä olisi kaaosta tai epäselvyyksiä. Emmekä itse voi vaikuttaa kuolemaan tai elämään.
En nyt tiedä vastasinko lainkaan kysymykseen...