Tekemistä juhannukseksi, kun ei ole mökkiä
Olisiko ideoita, mtä voisi tehdä pääkaupunkiseudulla juhannuksena kahden teini-ikäisen kanssa? Pelkkä kokonkatselu ei heitä oikein enää kiinnosta, ja voihan olla ettei kokkoa saa tänä vuonna polttaakaan. Meillä ei ole omaa eikä sukumökkiä eikä olla nyt sellaista vuokraamassakaan.
Mitä te muut teette, jotka vietätte kaupungissa juhannusta?
Kommentit (18)
Tallinnasta halpaa viinaa ja yöksi putkaan
Me ainakin grillataan, syödään, ehkä saunotaan. Viertaita tulossa. Järvi puuttuu, mutta meneehän tämän näinkin.
Me mennään lapsen kanssa rannalle, jos on lämmin. Yks päivä muitten joukossa se meille on.
Meillä sama tilanne, mutta Tampereella. Kyllä teinit on meidän kanssa, ei taida kaverit olla kaupungissa? Eikä vieraitakaan tiedossa, kun kaikki ovat jossain. Olisi kyllä kiva keksiä jotain spesiaalia :)
Helsingissähän on ihan mahtavaa juhannuksena kun koko kylä on ihan tyhjä. Ihan vain kävellä tai ajella ympäriinsä kotiseutukierros kaupunginosiin ja paikkoihin , joita et tiennyt olevan olemassakaan.
Kylpylään tai laivalle.parasvaihtoehto olisi tietysti mahdollisimman kauas suomesta ja hyttysistä
Mökkeily on niin last season. Rannalle tai piknikille hyvien eväiden kanssa, sitten mukavasti kotiin suihkuun ja nukkumaan ilman hyttysparvea.
Joku mainitsi Tallinnan, siellä juhannuspäivä on aina 24. kesäkuuta eli eri päivä kuin Suomessa (ainakin tänä vuonna). Eli kaikki ravintolat ja kaupat on normaalisti auki. Itse en ole käynyt mutta joku vuosi voisi kokeilla.
Tonni käteen, känni toteen, taksi Turkuun!
Kutsutte itsenne kylään jonkun mökille, viette kahvia ja kaljaa niin eivät ala nipottamaan.
Mä vaan olen ja nautin pitkästä viikonlopusta.
En halua aikatauluttaa, enkä rasittaa itseäni miettimällä "mitä tekisin"
Koska sehän vaan juhannus, ei mitään elämää suurempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kutsutte itsenne kylään jonkun mökille, viette kahvia ja kaljaa niin eivät ala nipottamaan.
Meidän mökille ei tuollaisella uusavuttomalla ole mitään asiaa..hushus pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökille ei tuollaisella uusavuttomalla ole mitään asiaa..hushus pois!
Mä voin tulla sinne askeettiselle primitiivileirille jos saan kunnon korvauksen. Esim 200e/päivä + matkat.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissähän on ihan mahtavaa juhannuksena kun koko kylä on ihan tyhjä. Ihan vain kävellä tai ajella ympäriinsä kotiseutukierros kaupunginosiin ja paikkoihin , joita et tiennyt olevan olemassakaan.
Ei ole enää kovin tyhjä, turisteja tulee yllättävän paljon ja helsinkiläisetkin pysyvät kaupungissa nykyään. Toki 10-20v sitten tuo oli vielä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan olen ja nautin pitkästä viikonlopusta.
En halua aikatauluttaa, enkä rasittaa itseäni miettimällä "mitä tekisin"
Koska sehän vaan juhannus, ei mitään elämää suurempaa.
Juhannus on varsinainen pakkojuhlintaviikonloppu. Itse aion ottaa rennosti ja käydä korkeintaan uimarannalla.
Kokoonnumme koko suku mökille, koska juhannuksena on kaikilla pitkät vapaat.
Voitaisiin kokoontua muulloinkin, mutta vapaata ei aina kaikilla ole.
Tehkää hyvät piknik-eväät ja lähtekää vaikka Suomenlinnaan tai Korkeasaareen. Illaksi kotiin ja hyvä leffa ja lämmin suihku mistä ei mökillä yleensä voi haaveillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokoonnumme koko suku mökille, koska juhannuksena on kaikilla pitkät vapaat.
Voitaisiin kokoontua muulloinkin, mutta vapaata ei aina kaikilla ole.
Ja liittyy tähän ketjuun miten...?
Teinit kaupungille dokaamaan ja itselle kalsarikännit kotona.