___ELOKUISTEN to-su___
Iltapäivää!
Aloitellaan uusi pino loppuviikoksi, jos sopiipi?
Eilen olin kavereitten kanssa illalla katsomassa Jean S:ää, ja olipahan pojilla hyvä keikka! Toi keikka olikin mun elämässä vasta toinen, missä olen ikinä käynyt...
En vaan ymmärrä, että missähän välistä tällaisesta on tullut hyvä iskurepliikki: " mä maksan teidät meidän hotellin yöklubille sisään. Meillä on siellä myös hotellihuone" !!! Siis haloo...
Tyttö meni eilen nätisti nukkumaan, kun ei nukkunut kuin tunnin päikkärit eilen. Oli sellainen hulina päivä, kun sitä kävelyä pitää harjoitella koko ajan.
Tänään nukahti ekoillekin päikkäreille ihan tosta vaan. Yleensä neiti vähän aikaa jollottaa ennenkuin nukahtaa.
Mies lähti juuri Mikkeliin hakemaan isäänsä, joka tulee Vantaalta vähäksi aikaa kylään. Ei tosin meille, vaan miehen siskon luo, mutta miehen sisko on viimeisillään raskaana, joten hän ei oikein jaksanut lähteä hakemaan.
Ihan kiva, että mies lähti isäänsä vastaan, kun voi samalla käydä meidän vaaria katsomassa.
Jalkaan oli siis laitettu puoliproteesi puudutuksessa, ja kaikki oli mennyt tosi hyvin. Nyt vaari on jo ihan " selväpäinen" eli ei enää puhu silleen, että olisi jatkosodassa... Hän palaa aina sekavassa tilassaan tuonne rajan taakse Venäjälle, ja kuvittelee, että olemme edelleen sodassa :(...
Mutta nyt on siis ihan ok, syö hyvin ja jutteleekin paljon. Nukahtelee kyllä usein, mutta kipulääkitys on aika kova, joten sen vuoksi väsynyt.
Jahhas, nyt kuuluu tyttö heräilevän. Kertokaahan helatorstain suunnitelmistanne/tekemisistänne. Ja jos joku sattuisi muistamaan, että miksi helatorstaita vietetään, niin olisin kiitollinen, jos joku valaisisi mua!!!!!!!!!! Mä tiedän, että se liittyy Raamatun tapahtumiin, mutten millään muista miten...
Heather ja neiti-nessukka 9kk
Kommentit (9)
Täällä helatorstaita on vietetty ihan rauhallisesti, mitä nyt imuroitiin:) Heather: Helatorstaita vietetään muistaakseni Kristuksen taivaaseen astumisen muistoksi, eli hän taisi ilmestyä ristiinnaulitsemisen jälkeen joillekin opetuslapsille, mutta helatorstaina poistui takaisin Taivaaseen. (Jos olen väärässä, korjatkaa paremmin tietävät!)
Mein pikku-ukko on lakannut nukkumasta päikkäreitä melkein kokonaan! Tänään nukkui aamulla puol 10een mutta sitten ei nukkunut ennen kuin puol neljältä ulkona rattaissa 45 minuuttia, ja sitten seuraavat unet onkin jo nää yöunet, joille nukahti puoli kymmenen maissa. Kamalaa! Nukkuuko muiden elokuisten lapsoset vielä kaksia päikkäreitä, ja miten pitkään? Tai voisko tää olla joku ohimenevä uhmaikä-eroahdistus-unettomuus, muksu ei uskalla nukkua kun pelkää että äiti/isi häviää sillä aikaa??
Onko muuten muut huomanneet itsepäisyyskohtauksia, " 9 kk:n uhmaikää" elovauvelilla? Meistä tuntuu, että ylikiltti pikku-aurinkoinen on muuttunut ukkospilveksi, omaa tahtoa löytyy ja pahaa sisua. Kiukkuaa ja haluaa kovasti. Eka sana (jos nyt äiti- ja isi-sanoja ei lasketa, kun en oo ihan varma, milloin ne on tietoisia) on anna-anna otanotan... ja ojentaa käsiä, niin että oikeasti tietää, mitä ne sanat tarkoittavat. Ja jos ei saa, tai joku kieltää jostakin, alkaa sätkiä ja potkia ihan koko kropalla. Kokonaisvaltaista kiukkua;)
Mutta olen myös saanut ekat oikeat suukot ja halit pojalta, suipistaa nätisti suuta ja pussaa poskelle. Ahh... Ja päälle sit läpsii naamaan, vaikka sitä on yritetty kieltää, kun tahtoo läpsiä mummot ja kaverit kans:(( Mistä lie senkin oppinut, ei kotoa ainakaan. Taitaa kuulua ikäkauteen, onko muilla kehitys samantapaista? Ja äidillä vaikuttais olevan kyselyikä;))) Vastailkaa jos viitsitte...
Hyvää viikonloppua kaikille elokuisille,
Marjoriit ja pikku siiseli
Olimme viikon verran maalla lomailemassa joten nettipimennossa ollaan oltu myös. Eilen tultiin kotiin, eli olin lasten kanssa vanhempieni kesäasunnolla.
Mentiin viime perjantaina ja heti lauantaina olinkin sitten kuumeessa :( No, onneksi oli mummi ja pappa hoitamassa lapsia. Ekana iltana poika vierastikin ihan hirveästi eikä mummi saanut häntä millään nukkumaan. Poika nukkui koko viikon alakerrassa mummin ja papan kanssa, esikoinen ja minä nukuimme yläkerrassa. Niin, nyt kun sitten olis saanut nukkua, niin nenä oli niin tukossa että heräsin vähän väliä ARGH! Pahin flunssa meni onneksi muutamassa päivässä ohi.
Maanantai aamuna sitten isäni (65v) sai sairauskohtauksen istuessaan aamupala pöydässä. Meni tajuttomaksi siis, onneksi palasi noin 20sek kuluttua tajuihinsa! Soitimme kuitenkin ambulanssin, kyse oli tod.näköisesti sydänperäisestä kohtauksesta, hänellä kun on läppävika ym sydänjuttua. Maalla kun olimme, ambulanssia sai odotella 45 MIN!! Se on aikas pitkä aika maata keittön lattialla.. onneks isälläni ei sinänsä ollut mitään hätää tuona odotusaikana, mutta säikähdettiin todella kovin koko porukka. Esikoinen oli myös näkemässä koko jutun, mutta ei onneksi säikähtänyt, jälkeenpäin olemme siitä keskustelleet ja silloin kun ambulanssi tuli paikalle.
Isäni vietiin sairaalaan ja siellä hän on vieläkin, juuri tänään hänelle tehdään varjoainekuvaus sydämeen ja mahdollisesti samantien pallolaajennus jos jotain löydetään.
Itse kävin tänään myäs lääkärissä, kuume kun on sitkeästi pysytellyt jo viikon 38 joka päivä. Poskiontelontulehdus ja sain kuurin. Jospa sitä nyt kuumekkin lähtisi.
Pojalle ei sen kummempia, heräsi tänään klo 5.10.... aaaarrgghh.. Niin iloisena seisoi sängyssään kun menin katsomaan, yksi tuti oli suussa ja molemmissa käsissä myös tutit! Laitan aina yöksi sänkyyn monta tutia.. Syötin puurot ja maidot ja ulos nukkumaan klo 6.50 (heh, on siinä naapureille ihmettelemistä jos sattuvat huomaamaan ;)))) ) Ja itse myös takas pehkuihin, esikoinen nukkui onneksi klo 8.30 niin sain vielä hyvät unet :)
Kovasti meillä odotellaan ensi askelia, ei varmaan mene kauaa enää, ilman tukea seisoo jo tosi pitkiä aikoja. Ja tukea vasten kävelee myös hyvin.
Niin joo, hampaita tuli sitten kolme kappaletta yhtäaikaa, neljäs on kohta puhkeamassa! Oli kyllä muutama yö sellaista hulinaa että, eikä ihme kun noin monta tulee, ylös eteen kaikki. Mutta onpahan nyt nekin itkut itketty.
Vettä satelee, molemmat lapsoset on päikkäreillä, joten taidan itsekkin kallistua sohvan pohjalle :)
Hauskaa viikon loppua kaikille, ja kirjoitelkaahan kuulumisianne!
Piti tulla tänne nettiin huilaamaan, kun alkoi käsi liettä siivotessa väsyä. Isäni neuvoi putsaamaan liesitason sokeripalalla, ja kyllä lähtee - lika nimittäin!!! Ärsyttää välillä, kun tää meidän huusholli on usein niin likainen. Ois kiva saada joskus kaikki kerralla puhtaaksi, eikä vaan aina tehdä pikaista yleissiivousta. Mies on muutaman kerran yrittänyt tarjota ulkopuolista siivojaa, mutta jotenkin se tuntuis vähän tyhmältä ja turhalta ainakin tässä tilanteessa.
Jaksamista Inkulle ja hänen isälleen!! Oli varmaan pelottava tilanne. :( Mun isä on ihan samanikäinen, ja kyllä tässä on alkanut viime aikoina tulla mieleen, että alkaa ikä kohta silläkin painaa.
Meidän poika on ollut tosi hyvällä tuulella nyt kun hampaat ovat vihdoin tulleet läpi. Koko ajan on hymyilemässä ja kiljahtelemassa innoissaan. On kyllä aivan mielettömän ihanaa, kun poika innoissaan konttaa tuhatta ja sataa mun luokse ja nousee kasvot loistaen seisomaan jalkoja vasten... :))) Jotenkin tuntuu, että poitsu on alkanut ottaa paljon enemmän kontaktia meihin vanhempiin.
Marjoriit: meillä ei läpsitä kasvoille vaan yritetään purra niitä. Nyt kun hampaita on ylhäällä ja alhaalla, se ei enää tunnu niin hauskalta...
Takaisin jynssäämään...
Samoin mun mieheni, jonka kanssa tuosta on ollut kinaa sen miljoona kertaa. Kun mun mielestä se on pili pali pom... No on mielläkin kiistan aiheet ;0)!
Tämä mamma joutui taas radiolle töihin. Vakkaritoimittajalla jälleen jotain muuta, joten juoksin hätiin. Ei tässä mitään, ihan kiva välillä töitäkin paiskia.
Huomenna tyttö lähtee isin ja ukin kanssa koko päiväksi sukuloimaan Kaaville. Ensimmäinen pitkä matka tytölle :0)! Toivottavasti sujuu hyvin.
heather ja neiti-nessukka 9kk
se on pili pili pom:)
no niin siis asiaan:) meillä täällä oli äsken vartin kestävä ukkonen, just ku revin töpselit seinästä, se loppu:/
Poika alkaa taas olemaan paremman tuulinen, liekö kolmas antibioottikuuri alkaa tehoamaan. Meillä myös poika läpsii kaikkia joiden sylissä on, mutta ainoastaan mua puree... Tahtoa on myös täällä, jos ei mene mielen mukaan alkaa järjetön huuto ja vetää ittensä' myös välillä kaarelle(tänään alotti tuonkin)
no niin tarinat loppuu lyhyeen, poika roikkuu jalassa ja nöppiksessä, pitää tainnuttaa se yöunille... huoh, mukavaa viikonloppua, palaan myöhemmin asiaan mikäli kiireiltä kerkiän:)
Heissan vaan kaikille pitkästä pitkästä aikaa:)
Ei vaan ole yksinkertaisesti kerennyt juurikaan koneelle, päivät menee töissä ja muutenkin tämä kolmen lapsen kanssa arki tahtoo olla vilkasta... Ja taloakin pitäisi alkaa rakentamaan tässä kesän aikana, sekin vielä siis...
Iina neitimme on erittäin vilkas tapaus, ikää oli puoli vuotta kun neiti hoksasi seisomisen jalon taidon ja sen jälkeen ei olla lattialla juuri viihdytty ainakaan pitkiä aikoja. Konttaa kyllä paikasta toiseen mutta heti seisomaan tai jos ei konttaa niin taapero kärryllä risteilee ympäri asuntoa. Hampaita on neljä kappaletta ja komeita ovatkin:)
Sanoja tulee joitakin ehkä tarkoituksella ja ehkä ei:) vilkuttaa osaa oikeassa paikassa ja huutaa eieieieiei, sama on taas jos kielletään niin heiluttaa päätä puolelta toiselle ja huutaa eieieiei:)
Mutta nyt tuo " rikkaimurimme" huutelee tuolla jotain juttuja taas joten taidan siirtyä katselemaan mitäs on nyt keksitty
Marraspallo ja Iina 16.8
Tänään tehtiin sitten nukkumisen ennätys: mies, mä ja tyttö herättiin kaikki PUOLI KAHDELTA ILTAPÄIVÄLLÄ!!!!! Vähän oli tokkurainen olo...
No, minä ja mieheni nyt voitaisiin yleensäkin nukkua kellonympäri, kun yleensä valvotaan tosi pitkään.
Mutta tuo tyttönen nukkui vissiin niin pitkään, kun olivat eilen koko päivän Kaavilla miehen sukulaisten luona. LÄhtivät puoliltapäivin ja tulivat vasta puoli 11 kotiin. Tyttö oli suostunut kahdet minipäikkärit nukkumaan, muuten oli vain kikattanut ja touhunnut kooooko matkan.
Täällä Etelä-Savossa on ihan nätti ilma tänään. Aurinko paistaa kivasti. Ja minä kun lähetyksessä lupailin epävakaista säätä!
Mitenkäs muiden sunnuntait sujuu?
Heather ja neiti-nessukka 9kk
Elokuiset odotuspalstalta saattavat muistaa. Edellisen kerran laitoin viestiä synnytyssairaalasta lähes 10 kk sitten. Poika oli syntynyt yöllisen vesien menon jälkeen viidessä tunnissa. Koska olin etukäteen toivonut spontaania synnytystä (kaksi edellistä käynnistettyjä) olin aivan onnessani. Kotona ei silloin ollut nettiä, ja vaikka isomahaisena jaksoi hyvin käydä naapurissa mummolassa koneella, niin eipä siihen enää vauvan kanssa tarmo riittänytkään. Nyt on sitten viimein laajakaista kotikoneella, kun tuli mahd. se tänne periferiaan saada.
Kuopuspoika on ollut alusta lähtien rauhallinen ja hyväntuulinen vauveli. Ruoka on maistunut hyvin, alussa lähinnä tissistä ja sitten myös tuttipullosta, purkista ja mukista. Edelleen syö tisua muutaman kerran / vrk, mutta puurot ja muut soseet ovat ruokalistalla ykkösenä. maitoa tai vettä juodaan mukista (ilman nokkaa), velliä pullosta. Liikkeellelähdönkin suhteen poika on ollut rauhallinen. Ryöminyt ei oikeastaan ole lainkaan, pyörinyt ja hyörinyt ja istuskellut jo pitkään. Nyt on sitten n. kk ajan harjoitellut konttausasentoon nousemista. Eilen otti ekat konttausaskeleet sängyllä, saa nähdä koska lattialla. Helppoahan tämä tosin on äidille ollut, ei ole tarvinnut isolla säteellä poikaa tavoitella...
Hampaita on miehenalulla jo 7. Muita ongelmia ei ole ollut kuin kuiva iho. Alussa kului rasvaa paljon, nyt on enää nilkat ja sääret ongelma-aluetta. " Roskaimuri" on täälläkin, kaikki vastaantuleva menee suuhun. En muista että isommat sisarukset näin mahdottomia olisivat olleet. Yöt menee jo aika hyvin nukkuessa. Tosin nukkuu tällä hetkellä vanhempien välissä, mutta en ole jaksanut siitä stressata. Ainoa huono puoli on isosisko 4v joka myös satunnaisesti eksyy yöllä vanhempien sänkyyn, silloin alkaa olla ahdasta.
Itsellä vielä kesäkuu vuosilomaa, sen jälkeen työt taas kutsuvat. Mutta vielä vähän aikaa voin nauttia pikkumiehen seurasta ilman kiirettä.
Hyvää Yötä ja tulevaa viikkoa!
Kide K
Hyvää Yötä ja tulevaa viikkoa!
Kide K
Ollaan mun vanhempien luona viettämässä pyhiä ja pääsin hiukan karkaamaan koneelle... :) Miehellä on myös pe vapaa, joten saadaan viettää pitkä viikonloppu!
Mennään miehen kanssa illalla leffaan ja vähän asiaa mietin, sillä poika on viimeiset pari kertaa hoidossa ollessaan huutanut koko ajan kuin hyeena. Käytiin tuossa päivemmällä jo noutamassa liput ja pikkuäijä oli ihan tyytyväisenä touhunnut sen ajan isovanhenpiensa kanssa, joten toivotaan, että ilta menee yhtä hyvin!
Ja huomenna olen luvannut viedä veljeni vanhemman tytön (4v) Caribia-kylpylään uimaan. Tyttö odottaa kuulemma jo ihan innoissaan! Itsekin on kiva päästä touhuamaan isompien lasten juttuja, kun kotona jutut pojan kanssa ovat vielä vähän eri asteella... ;)
Nyt täytynee käydä taas herkuttelemaan, se on aina tätä, kun tänne lapsuuden kotiin tulee. Äiti-parka tuntuu pelkäävän, ettei meillä kotona ole ruokaa ja herkuistakin pulaa. Niinpä niin - en ole ikinä ollut mikään keittiö-ihme, mutta kummasti nyt äitiyslomalla on tullut väännettyä jos jonkinmoista ruokaa ja pullaa / kakkuja. Mutta ei se äiti usko...
Helatorstai-asiassa ei tällainen ateistin reppana osaa auttaa... Iloisesti pyhäpäivää vietän kuitenkin ja olen iloinen, että miehellä on vapaata. :)