Lautapeli ideoita kiitos.
Kommentit (75)
Empires in arms, kokenein pelannee ranskalla ja muut sitten liittoutuneita britit, venäjän keisarikunta, itävalta ja preussi. tosin joo 5 on aika minimi ellei sitten venäjä ja preussi ois yhdellä pelaajalla. Ottomaait jättää helpoiten pois.
tarvitsette sitten 6 neliömetrin pöydän ja 3kk aikaa.
Mitkähän näistä sopii kahdelle pelaajalle parhaiten, paketissa toki lukee monellekko pelaajalle soveltuu mutta käytäntö joskus eri.
Vierailija kirjoitti:
Empires in arms, kokenein pelannee ranskalla ja muut sitten liittoutuneita britit, venäjän keisarikunta, itävalta ja preussi. tosin joo 5 on aika minimi ellei sitten venäjä ja preussi ois yhdellä pelaajalla. Ottomaait jättää helpoiten pois.
Meillä menee jo 2vrk pelkkään monopoliin =D
Tästä huomaa, että makuja on monia. Dixit ja Carcassone ovat minusta tylsiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitkähän näistä sopii kahdelle pelaajalle parhaiten, paketissa toki lukee monellekko pelaajalle soveltuu mutta käytäntö joskus eri.
Näistä mainituista Pandemia, Salaisuuksien saari, Scrabble ainakin toimii yhtä hyvin kahdella kuin useammallakin, ei poikkeussääntöjä tai mitään kikkailuja. Port Royal ja Menolippukin muistaakseni toimii.
Pakohuonelautapelit! Oon pelannut Exit-sarjasta kaksi ja molemmat olivat hyviä. Peliaika oli noin 1h 30min ja lisäksi sääntöihin tutustuminen aluksi. Riittää hyvin neljän porukalle pohdittavaa ja hyvin voi lapsienkin kanssa pelata.
https://www.google.com/amp/s/www.lautapeliopas.fi/peliarvostelut/exit-t…
Näitä lautapelejä meidän perheessä pelataan teinien kanssa:
Uusi finanssi (peli opettaa nuorisolle taloustaitoja)
Monopoli (peli opettaa nuorisolle taloustaitoja)
Scotland Yard (agenttipeli, jossa seikkaillaan Lontoossa). Mielellään 4 pelaajaa.
The Game of Life
Hotel
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee jo 2vrk pelkkään monopoliin =D
Olette ottaneet mukaan omia sääntöjä? Oikeilla säännöillä pelatessa Monopoly on maksimissaan parin tunnin peli. Tosin silloinkin voittajan yleensä näkee jo hyvissä ajoin ennen pelin loppua.
Mun teini, 17v, vaati ostaman itselleen monopolin. Juuri ostettiin se hänelle, maksoi itse suurimman osan. Sanoo haluavansa pelata meidän kanssa.
Ihmettelen, kun olisi saanut mun vanhan monopolini. Ei halunnut. Hän ei oo vielä koskaan sitä edes pelannut. Mieheni ei oo vielä ehtinyt pelata ja tyttö haluu molemmat
Vierailija kirjoitti:
Scotland Yard (agenttipeli, jossa seikkaillaan Lontoossa). Mielellään 4 pelaajaa.
The Game of Life
Hotel
Mistähän ton hotelli-pelin löytäis oli kyl hyvä kun ysärillä pelattiin?
Vierailija kirjoitti:
Pakohuonelautapelit! Oon pelannut Exit-sarjasta kaksi ja molemmat olivat hyviä. Peliaika oli noin 1h 30min ja lisäksi sääntöihin tutustuminen aluksi. Riittää hyvin neljän porukalle pohdittavaa ja hyvin voi lapsienkin kanssa pelata.
Voi, meillä on yksi tällainen odotellut hyllyssä, että saataisiin meidän ja vakipeliseuran lapset jonnekin hoitoon niin, että voisi keskittyä kunnolla. Tai sitten pitäisi ottaa pari lapsetonta kaveria apuun ja lahjoa meidän muksu muumeilla ja tikkarilla hiljaiseksi. :) ehkä juhannuksena mummolasta löytyisi apuja...
Meillä on pelattu todella paljon Dixitiä. Muutama lisäosakin on tullut hankittua. Ne eivät ole mahdottoman hintaisia, joten kyllä haasteita ja kortteja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä mainituista Pandemia, Salaisuuksien saari, Scrabble ainakin toimii yhtä hyvin kahdella kuin useammallakin, ei poikkeussääntöjä tai mitään kikkailuja. Port Royal ja Menolippukin muistaakseni toimii.
Blocus toimii kahdella tai neljällä paremmin kuin kolmella, tulee reilumpi peli.
Oho olen positiivisesti yllättynyt näistä vastauksista. Yleensä tällaisiin tulee lampaat vaan listailemaan ne perus Aliakset, Trivial pursuitit, Monopolit ja Afrikan tähdet
Vierailija kirjoitti:
The Game of Life
Hotel
Meillä lapset ovat tykänneet Hotel-pelistä. Itse en tykkää, koska kestää liian kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, meillä on yksi tällainen odotellut hyllyssä, että saataisiin meidän ja vakipeliseuran lapset jonnekin hoitoon niin, että voisi keskittyä kunnolla. Tai sitten pitäisi ottaa pari lapsetonta kaveria apuun ja lahjoa meidän muksu muumeilla ja tikkarilla hiljaiseksi. :) ehkä juhannuksena mummolasta löytyisi apuja...
Juu näihin kannattaa ehdottomasti hankkia lapsivapaa parituntinen. Vaikkei pelaaminen olekaan niin intensiivistä kuin oikeassa huoneessa, niin on kiva silti kun voi keskittyä kunnolla peliin ilman pieniä lapsia! 😊
Jos enkku taipuu ok tasolla niin suosittelen peliä Deception - Murder in Hong Kong.
Just teineille ja aikuisille sopiva yhdessä pelattavaksi. Pelaajia pitäis olla vähintään 4, mutta sopiu idommalkekin porukalle.
https://www.adlibris.com/fi/tuote/deception-murder-in-hong-kong-en-3802…
Dixit toimii mielestäni peremmin kuudella pelaajalla, ja kortit tulee turhan nopeasti tutuiksi, jos aina pelaa vakiporukalla.
Bang on kyllå hyvä, mutta siihenkin ottaisin mielelläni vähintään viisi pelaajaa. Ja tietty pelit, joissa putoaa kesken pois, on osalle vähän ikäviä.