Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suomalaisten ihmisten ilkeys on asia mitä en ymmärrä

Vierailija
16.06.2019 |

Mikä juttu siinä on että me suomalaiset ollaan niin tiuskivia, kettumaisia, pikemminkin irvisteleviä toisille ihmisille ja valittavia muille kanssaihmisille, kun voisimme olla mukaviakin samalla energialla. Ja sille paskan käytöksen antavalle ihmiselle jää vielä paha mielikin, kun se kiukuttelee sille kanssaihmiselle. Kun taas mukasvasta käytöksestä jää molemmille hyvä mieli.

Oon aina miettinyt miksi suomalaiset on niin ilkeitä ja kettumaisia toiselle? Täällä kuitenkin kaikki asiat niin hyvin. Onko se se kuningas kateus vai suomalainen jurous. Keskustelua ladyt kiitos

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

P'ska tulee luonnostaan, mukavuus ja hyvyys vaativat vaivannäköä. Päätelmä: olemme ainakin laiskoja.

Vierailija
2/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livenä kukaan ei ole ilkeä. Olen nähnyt suomalaisten ilkeyttä vain ja ainoastaan tällä palstalla.

Oikeassa elämässä ollaan niin ystävällistä. Onko se sitten vain naamari? Täällä se naamari lähtee päästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laiskoja teeskentelijöitä?

Vierailija
4/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ne ihmiset muuallakin kuin Suomessa olla yhtä happamia ellei pahempiakin.

Vierailija
5/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla olematta ilkeä, tai no ei tarvitse kovasti edes yrittää kun perusluonne on avoin ja ystävällinen.

Mutta se on todettava että me kun ollaan sellaisesta hys hys-kansaa niin minäkin olen nyt keski-iässä tajunnut että epäkohtiin on puututtava, muuten asiat ei muutu miksikään. Mutta toki kaikki palaute on annettava asiallisesti.

Vierailija
6/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Tylyimmät ihmiset löytyvät usein suurkaupungeista, Iso Omppu nyt yhtenä vahvana esimerkkinä.

Vierailija
7/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me kaikki olla. Ja tosiaan kun on ystävällinen muille, muutkin ovat ystävällisiä sinulle. En edes muista, milloin omalla kohdallani ystävällisyyteen olisi vastattu epäystävällisyydellä...useampi vuosikymmen ainakin aikaa. 

Vierailija
8/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen tosi pahantuulinen jos olen väsynyt. Miksi sitten olen usein väsynyt? Hyvä kysymys, ehkä Suomessa on esim. työelämä vähän turhan rankkaa, eikä ole huomioitu suomalaisen valoisuuden/pimeyden tuomia ongelmia jaksamiseen, sama tuntimäärä töissä kesät talvet ja suhteellisen vähän lomiakin.

Monessa muussa maassa työnteko on huomattavasti letkeämpää, eikä sellaista mehut pois-meininkiä kuin täällä.

Vierailija
9/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku se on se ns Musta huumori joka on niiiiin Hassunhauskaa että kaikkia naurattaa😂paitsi niitä, joiden huumori on enemmän sellasta kukkasia ja keijuja, ihanaa, jeeee.. Ois varmaan Nolo jos tollanen Mustan huumorin Huumoriveikko muuttaisi vitsinsä sellasia erityyppisiks 😂ite kannata nsellasta että itelles pitää nauraa ensin, sit jos tuntee ihmisen niin voi heittää jtn vitsi äkillinen vähän, ja onhan se se jurous ja juntteuski siinä syynä. Just se hampaat irvessä, hymy pois, yms. Plaah plaah.

Vierailija
10/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi olla opetusohjelmassa käytöstapojen ja avoimuuden opettelua. Ihminen olkoon luonteeltaan minkälainen vaan mutta kaikkien olisi hyvä saada välineet siihen miten muiden ihmisten kanssa tulee toimeen. Ja kaikilla tämä osaaminen ei tule kotoa.

Vierailija
11/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intialaiset on hirveen hyviä toisilleen ?

https://areena.yle.fi/tv/suorat

Tai afrikkalaiset ?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ruandan_kansanmurha

Vierailija
12/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on kateellisia kyttääjiä. Ilkeitä pikkusieluisia jurottajia. Sulla ei saa olla enempää tai parempaa kuin mulla. Mitähän ihmiset sanoo. Niin ne muutkin tekee. Ei kukaan muukaan. Ei uskalleta elää omaa elämää. Vertailua, jahkailua. Häpeällä ja nolaamalla kasvatettuja.

Vierailija
13/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen tosi pahantuulinen jos olen väsynyt. Miksi sitten olen usein väsynyt? Hyvä kysymys, ehkä Suomessa on esim. työelämä vähän turhan rankkaa, eikä ole huomioitu suomalaisen valoisuuden/pimeyden tuomia ongelmia jaksamiseen, sama tuntimäärä töissä kesät talvet ja suhteellisen vähän lomiakin.

Monessa muussa maassa työnteko on huomattavasti letkeämpää, eikä sellaista mehut pois-meininkiä kuin täällä.

Mites Japani, Kiina, Amerikka? Siellä letkeydestä tietoakaan. 

Vierailija
14/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Tylyimmät ihmiset löytyvät usein suurkaupungeista, Iso Omppu nyt yhtenä vahvana esimerkkinä.

??

Jaa.

Tiedän monta ihmistä, jotka pikkupaikkakunnalla ovat juuri pahansuopaisuuden ja ilkeyden takia pois lähteneet...

Kyllä näitä riittää kaikkialle.

Itse voi toki olla muutoksen tekijä...ei puhu pahaa.

Vierailija
15/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??

Jaa.

Tiedän monta ihmistä, jotka pikkupaikkakunnalla ovat juuri pahansuopaisuuden ja ilkeyden takia pois lähteneet...

Kyllä näitä riittää kaikkialle.

Itse voi toki olla muutoksen tekijä...ei puhu pahaa.

b

Ni8n isoon omenan... ovat tulleet. Tiedän Matinkylässä ainakin yhden kiusaajan. Yäk.

Vierailija
16/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kommentissa tulikin esille väsymys.

Se toki voi olla ihan pätevä syy. Mutta eikö sillon ole reilua kertoa omasta väsystään ja pahasta olosta muille?! Kertoa, että oma huono käytös johtuu itsestä.

Vierailija
18/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa monet ihan peruskiltitkin ihmiset ilkeilee. Aivan karseaa käytöstä, kun kytätään, vähätellään ja irvitään toisten tekemisiä jopa jossain perhe- ja sukujuhlissa. Samat ihmiset ovat sitten aivan kusi sukassa jos tulee joku tosipaikka eteen, jo pelkkä äänekäs häirikkö riittää.

Vierailija
19/26 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakouluun pitäisi päästä enemmän jengiä, ei mulla muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi