Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa ahdistavaa seurata, miten inhottavasti äiti kohteli tytärtään tänään rannalla :(

Vierailija
16.06.2019 |

En tahallani urkkinut enkä salakuunnellut, mutten voinut olla kuulematta, kun siinä vieressä olivat. Toivoin, että olisin muistanut ottaa kuulokkeet mukaan, ettei olisi tarvinnut kuunnella ja tulla pahalle mielelle.

Oli äiti, ilmeisesti äidin uusi kumppani ja kaksi tyttölasta, tuskin menee ikäarvaukset kauhean pieleen kun sanon että nuorempi oli suunnilleen eka-tokaluokkalainen ja vanhempi kolmos-nelosluokkalainen. Tämä vanhempi tyttö oli jostain syystä pahalla mielellä ja vähän valitti sitä sun tätä, mutta äidin reaktiot olivat mun mielestä aivan suhteettomia ja todella epäasiallisia.

Äiti sanoi tytölle, että "vien sut isälles, kun en jaksa sua enää yhtään". Äiti myös sanoi, että "no v*ttu lähde kotiin sitten, en jaksa kuunnella sua" ja kun tyttö itkien sanoi ettei hänellä ole kotiavaimia, niin äiti vastasi siihen, että "se ei kiinnosta mua p*skan vertaa". Nuoremman tyttärensä äiti otti tässä vaiheessa syliin ja halittavaksi, tuntui siltä, että ihan korostaakseen sille isommalle, että hänen asiat ei yhtään kiinnosta, mutta tämä nuorempi tässä on ihana ja rakas. Äiti kiroili ihan estotta lapselle ja korotti lukuisia kertoja ääntään myös sen jälkeen, kun lapsi purskahti tuosta kotiin lähettämisestä itkemään. Mitenkään äiti ei yrittänyt lasta lohduttaa eikä sanonut mun kuullen tytölle yhtään kivaa sanaa koko sinä aikana kun siinä oltiin.

Menin jotenkin ihan lukkoon siinä tilanteessa, kun itse kahden lapsen äitinä en mitenkään voi hyväksyä sitä, että omalle lapselle puhutaan noin. En kuitenkaan tehnyt mitään. Nyt jäi mietityttämään, että olisiko pitänyt? Tytölle olisi varmasti ollut hirveän tärkeä kokemus, että joku vieras aikuinen olisi puolustanut ja sanonut äidille, että tämä kohtelee lasta asiattomasti.

Ja siis kuten tuolla ylempänä kirjoitin, niin kyllä, lapsi oli pahantuulinen itsekin, muttei mikään oikeuta aikuista käyttäytymään lasta kohtaan noin.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä oon ainakin tyytyväinen, että jo lapsena oppinut, etten ole maailman napa. Ja muillakin on oikeus nauttia elämästään. Jos haluaa vain kiukuta voi jo 10v istua vaikka yksin kotonaan.

Tuskinpa lapsella on agendana estää vanhempiaan nauttimasta elämästä. Vanhempi itsee katsoo, että nauttii elämästä, eikä sälytä sitä lapsen hartioille. Ja pahoita lapsen mieltä millään oikeudella. Siis korjaamatta sitä ja katsomatta että saa oman itsekkyytensä ja typeryytensä anteeksi.

t.kristallikissa

Painu nyt oikeesti hittoon täältä avautumasta kun ketään ei kiinnosta tuo sun jankutus.

Mä en kirjoittele kiinnostaakseni täällä kaikkia. Joitakuita kiinnostaa, joitakuita ei. Deal with it.

t.kristallikissa

Saamistasi alapeukuista päätellen ketään ei kiinnosta. Harhainen olet.

Niin? Vastauksestasi päätellen et ymmärrä lukemaasi. Mulle on aivan turha vinkua yhtään mistään, missä ei ole validia pointtia. Objektiivisuutta.

t.kristallikissa

Vierailija
62/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto ku isä ei pidä lapsia just silloin ku nyksän kaa olis laatuaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

Lasta ei koskaan kuulu lohduttaa. Jos lapsi parkuu annetaan litsari korvalle niin saa ulinan aihetta oikein olantakaa

Tämä. Jos kiukuttelee eikä ole kivaa, niin ollaan hiljaa eikä pilata muidenkin iloa. Tollassia lapsia on paljon. 

Ymmärrän äitiäkin, jos jossain vaiheessa palaa pinna totaalisesti eikä enää jaksa jauhaa.

Niin no jos tällälailla kasvatetaan, syntyy tuollainen häiriintynyt v*ttu kokoajan nurinpäin kuten Silppu. Järkyttävä paskanjayhaja, jolla ei ole koskaan mitään kaunista sanottavaa kenestäkään tai kenellekään. Onneksi moni äiti pystyy parempaan.

t.kristallikissa

Vierailija
64/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti olisi voinut siistiä suutaan ja jättää nuo kiroilut pois, mutta silti en osaa täysin tuomita. Voi olla että lapsi on koko päivän kitissyt ja mankunut. Ei kukaan jaksa sellaista kuunnella loputtomiin. Äiti oli halunnut järjestää lapsilleen uimarantareissun ja saa palkinnoksi pelkkää kiukuttelua ja marinaa, ei ihme jos hermo menee. Silloin voi sanoa muksulle että lähtee kotiin jatkamaan mankumista ja pilaamasta muidenkin fiilistä.

Samaa mieltä. Ei voi tietää mitä siinä on päivän aikana tapahtunut. Osaan ajatella toiselta kantilta sitä kautta että oma lapsi osaa olla vaikea ja kaikkea on tullut tässä matkan varrella koettua. En heti jaksa uskoa että äiti huvikseen vain tiuskii ja kiroilee lapselleen, jos siinä ei ole ollut muutakin meneillään myös lapsen puolelta. Äiti voi olla myös hyvin väsynyt.

Se, että äiti on väsynyt ei oikeita satuttamaan lasta. Siis sellaista voi tapahtua, mutta siinä äiti tekee silti väärin ja olisi velvolinen pahoittelemaan käytöstään lapselle ja katsomaan, että saa aidosti lapselta anteeksi. Näin ollaan terveenä esimerkkinä lapselle ihmissuhteisiin, eikä sairaana.

t.kritallikissa

Vierailija
65/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tyttö parkaa. Oma äitini kasvatti minut just noin; jos minä olin pahalla tuulella (toki ei olisi tarvinnut asiaa tiuskimalla tuoda julki, mutta lapsi on lapsi ja teini on teini..) äiti teki kyllä erittäin selväksi että minä olen ärsyttävä ja kamala ja nyt hänkin on vihainen minun takiani. Aikuisena on sitten ollut pirun vaikeaa käsitellä tunteita avoimesti, mikä on aiheuttanut alkoholismin, syömishäiriön ja muita mukavia mielenterveyden ongelmia. Ei kaikki tietenkään äidin syytä ihan yks plus yks ole, mutta sillä oli valtava vaikutus.

En minäkään olisi tilanteessasi mennyt mitään sanomaan, vaikka ehkä olisi "pitänyt".