Olipa ahdistavaa seurata, miten inhottavasti äiti kohteli tytärtään tänään rannalla :(
En tahallani urkkinut enkä salakuunnellut, mutten voinut olla kuulematta, kun siinä vieressä olivat. Toivoin, että olisin muistanut ottaa kuulokkeet mukaan, ettei olisi tarvinnut kuunnella ja tulla pahalle mielelle.
Oli äiti, ilmeisesti äidin uusi kumppani ja kaksi tyttölasta, tuskin menee ikäarvaukset kauhean pieleen kun sanon että nuorempi oli suunnilleen eka-tokaluokkalainen ja vanhempi kolmos-nelosluokkalainen. Tämä vanhempi tyttö oli jostain syystä pahalla mielellä ja vähän valitti sitä sun tätä, mutta äidin reaktiot olivat mun mielestä aivan suhteettomia ja todella epäasiallisia.
Äiti sanoi tytölle, että "vien sut isälles, kun en jaksa sua enää yhtään". Äiti myös sanoi, että "no v*ttu lähde kotiin sitten, en jaksa kuunnella sua" ja kun tyttö itkien sanoi ettei hänellä ole kotiavaimia, niin äiti vastasi siihen, että "se ei kiinnosta mua p*skan vertaa". Nuoremman tyttärensä äiti otti tässä vaiheessa syliin ja halittavaksi, tuntui siltä, että ihan korostaakseen sille isommalle, että hänen asiat ei yhtään kiinnosta, mutta tämä nuorempi tässä on ihana ja rakas. Äiti kiroili ihan estotta lapselle ja korotti lukuisia kertoja ääntään myös sen jälkeen, kun lapsi purskahti tuosta kotiin lähettämisestä itkemään. Mitenkään äiti ei yrittänyt lasta lohduttaa eikä sanonut mun kuullen tytölle yhtään kivaa sanaa koko sinä aikana kun siinä oltiin.
Menin jotenkin ihan lukkoon siinä tilanteessa, kun itse kahden lapsen äitinä en mitenkään voi hyväksyä sitä, että omalle lapselle puhutaan noin. En kuitenkaan tehnyt mitään. Nyt jäi mietityttämään, että olisiko pitänyt? Tytölle olisi varmasti ollut hirveän tärkeä kokemus, että joku vieras aikuinen olisi puolustanut ja sanonut äidille, että tämä kohtelee lasta asiattomasti.
Ja siis kuten tuolla ylempänä kirjoitin, niin kyllä, lapsi oli pahantuulinen itsekin, muttei mikään oikeuta aikuista käyttäytymään lasta kohtaan noin.
Kommentit (65)
Kristallikatti, mene pois. Eikö riitä, että märiset omissa ketjuissasi vai miksi sun pitää tunkea toisten ketjuihin spämmäämään? Tästäkin aiheesta voisi saada asiallisen keskustelun, mutta ei niin ei. Kaiken huomion pitää olla sinussa!
Joo hyvä tarina taas päästä alleviivaamaan, miten ne lapset on vauvamammoilla etusijalla, aina. Tosiaan jos naama nurinpäin jopa uimarannalla, niin mahtaa olla alati tyytymätön pentu.
Niinpä. Koittakaa tajuta, että lapset ja uusi parisuhde ei toimi. Ei siinä kellään ole kivaa, vaikka hampaat irvessä yritetään.
Tää kristallikissa tyyppi ei ole normaali. Aloittaa ketjuja ilman nimimerkkiä jossa vain haukkuu äitiänsä ja haukkuu kaikkia muita äitejä. Kristallikissa mene oikeasti hoitoon.
Jos se oli paha äitipuoli. Olisit lohduttanut lasta sanomalla vaikka että mammasi taitaa olla pppiip. Irtoaisi äidin vallasta näkemään muitakin mielipiteitä.
Kyllä mä oon ainakin tyytyväinen, että jo lapsena oppinut, etten ole maailman napa. Ja muillakin on oikeus nauttia elämästään. Jos haluaa vain kiukuta voi jo 10v istua vaikka yksin kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Terkkuja sinne Porvoon uimarannoille ❤
Miksi sä kuvittelet että tämä on provo? Elääkö jotkut ihmiset tosiaan niin omissa höttökuplissaan, etteivät ymmärrä, että oikeasti jotkut vanhemmat kohtelevat lapsiaan tuolla tavalla. Itselläni on juuri ap:n kuvaaman kaltainen äiti. Jos vähänkin jostain asiasta kiukuttelin tai näytin edes surullista naamaa, niin sain kuulla kuinka olen kus*päinen ja kiittämätön kakara, jonka ei olisi toivonut edes syntyvän ja näin aikuisena kun olen osannut kritisoida äitini käytöstä lapsiaan kohtaan (mikä on siis jatkunut koko elämäni), niin olen saanut kuulla, ettei mun ainakaan ikinä kannata hankkia lapsia, sillä olisin tosi pa*ka äiti varmasti. Herätkää nyt jo sieltä omasta täydellisestä elämästänne huomaamaan, että äitiys ei ole sellainen asia, mikä tekee ihmisestä jotenkin automaattisesti hyvän ja hellän, kiltin ihmisen. En usko hetkeäkään, että tämä olisi provo.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä oon ainakin tyytyväinen, että jo lapsena oppinut, etten ole maailman napa. Ja muillakin on oikeus nauttia elämästään. Jos haluaa vain kiukuta voi jo 10v istua vaikka yksin kotonaan.
Tuskinpa lapsella on agendana estää vanhempiaan nauttimasta elämästä. Vanhempi itsee katsoo, että nauttii elämästä, eikä sälytä sitä lapsen hartioille. Ja pahoita lapsen mieltä millään oikeudella. Siis korjaamatta sitä ja katsomatta että saa oman itsekkyytensä ja typeryytensä anteeksi.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan jättää lapset tekemättä, jos ei kertakaikkiaan kykene suhtautumaan lapsen kiukutteluun sillä tavalla kun normaalilta vanhemmalta voisi odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kristallikatti, mene pois. Eikö riitä, että märiset omissa ketjuissasi vai miksi sun pitää tunkea toisten ketjuihin spämmäämään? Tästäkin aiheesta voisi saada asiallisen keskustelun, mutta ei niin ei. Kaiken huomion pitää olla sinussa!
Mikään ei estä sinua keskustelemasta asiallisesti! Mutta ei taida oikein taidot riittää sanomaan tähän mitään järkevää?
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa lapsella on agendana estää vanhempiaan nauttimasta elämästä. Vanhempi itsee katsoo, että nauttii elämästä, eikä sälytä sitä lapsen hartioille. Ja pahoita lapsen mieltä millään oikeudella. Siis korjaamatta sitä ja katsomatta että saa oman itsekkyytensä ja typeryytensä anteeksi.
t.kristallikissa
Painu nyt oikeesti hittoon täältä avautumasta kun ketään ei kiinnosta tuo sun jankutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.kristallikissaPainu nyt oikeesti hittoon täältä avautumasta kun ketään ei kiinnosta tuo sun jankutus.
Mä en kirjoittele kiinnostaakseni täällä kaikkia. Joitakuita kiinnostaa, joitakuita ei. Deal with it.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.kristallikissaPainu nyt oikeesti hittoon täältä avautumasta kun ketään ei kiinnosta tuo sun jankutus.
Mä en kirjoittele kiinnostaakseni täällä kaikkia. Joitakuita kiinnostaa, joitakuita ei. Deal with it.
t.kristallikissa
Saamistasi alapeukuista päätellen ketään ei kiinnosta. Harhainen olet.
Silppu kirjoitti:
Lasta ei koskaan kuulu lohduttaa. Jos lapsi parkuu annetaan litsari korvalle niin saa ulinan aihetta oikein olantakaa
Tämä. Jos kiukuttelee eikä ole kivaa, niin ollaan hiljaa eikä pilata muidenkin iloa. Tollassia lapsia on paljon.
Ymmärrän äitiäkin, jos jossain vaiheessa palaa pinna totaalisesti eikä enää jaksa jauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Äiti olisi voinut siistiä suutaan ja jättää nuo kiroilut pois, mutta silti en osaa täysin tuomita. Voi olla että lapsi on koko päivän kitissyt ja mankunut. Ei kukaan jaksa sellaista kuunnella loputtomiin. Äiti oli halunnut järjestää lapsilleen uimarantareissun ja saa palkinnoksi pelkkää kiukuttelua ja marinaa, ei ihme jos hermo menee. Silloin voi sanoa muksulle että lähtee kotiin jatkamaan mankumista ja pilaamasta muidenkin fiilistä.
Samaa mieltä. Ei voi tietää mitä siinä on päivän aikana tapahtunut. Osaan ajatella toiselta kantilta sitä kautta että oma lapsi osaa olla vaikea ja kaikkea on tullut tässä matkan varrella koettua. En heti jaksa uskoa että äiti huvikseen vain tiuskii ja kiroilee lapselleen, jos siinä ei ole ollut muutakin meneillään myös lapsen puolelta. Äiti voi olla myös hyvin väsynyt.
Ja samaan aikaan ulistaan kuinka kaikkien olisi lisäännyttävä.. Juu ei. Olisi kyllä ollut ihan asiallista mennä tuohon väliin ja opettaa äitiä vähän paremmille tavoille sitten vaikka avokämmenellä, jos ei puhe tehoa. Olikohan tämä lapsi edes kyseisen naisen oma vai ihan lapsipuoli, vaikea uskoa, että kohtelisi omaa lasta noin, vaikka toki tähän maailmaan kaikenlaista mahtuu.
Oisit sanonut. Ni ois voinu äitikin vähän miettiä.