Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveydenhoitoa kuormittaa kaikkein eniten nämä "varmuuden vuoksi"-käynnit

Vierailija
16.06.2019 |

Varsinkin työikäiset naiset käyvät jatkuvasti lääkärissä ihan vain varmuuden vuoksi. Ja joka vaivaan pitää saada lääke. Onko huono ravinto saanut ihmiset niin urpoiksi, kun aivot ei enää toimi.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten lasketaan varmuuden vuoksi käymiseksi. Usein perheenjäsenet ja ystävät suorastaan vaativat menemään lääkäriin, jos on jotain oireita, kun "ei tuollainen ole normaalia". Sitten lääkäri ei tee yhtään mitään ja suunnilleen ihmettelee, että miksi tulit tuollaisista asioista puhumaan. Potilaanko vika se on.

Vierailija
22/31 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupa juu. Ap ilmeisimmin terveydenhoidossa töissä jos on niin laajalti havainnoinut, ja jutustaa itse omat vaivat tauolla jollekin toiselle tk:ssa työskentelevälle. Itse kysyn eka lähisukulaiselta. Oon välttynyt monelta turhalta käynniltä, toisaalta kerran päätynyt sairaalahoitoon vaan tämän ansiosta kun puhelimessa sanoi parikin terveydenhuollon ihmistä et oottele vaan josko menis ohi.

Kaikilla ei ole tuttua lääkäriä jolta kysyä, mikä on varmuuden vuoksi ja mikä aiheellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sairastuin ensimmäisen kerran vakavasti vasta aikuisena, kukaan hoitaja/lääkäri ei ottanut asiaani vakavasti, enkä saanut ajoissa oikeaa apua. Nyt vaiva on sitten muuttunut pysyväksi haitaten työkykyä ja mielenterveyttä, joten näen tilanteen hieman eri valossa, että näinköhän siellä moni huvikseen notkuu, vai notkuuko ehkä siksi ettei vaivaan perehdytä kunnolla heti alkuunsa.

Vierailija
24/31 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, miehet on kyllä siinä mielessä edullisempia että eivät hakeudu ajoissa tutkimuksiin, eivät sitoudu hoitoon ja kuolevat ajoissa pois.

En tunne yhtään tällaista miestä.

Vierailija
25/31 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla paljon naisia jotka ramppaa gynekologilla joka vuosi, ilman syytä, varmuuden vuoksi.

Samat ei kuitenkaan käy esim.silmä- tai suolistoronklauksissa "varmuuden vuoksi"

Erikoislääkärille pitäisi mennä vasta kun ilmenee ongelmia, tyhmempikin tämän tietää.

Vierailija
26/31 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla paljon naisia jotka ramppaa gynekologilla joka vuosi, ilman syytä, varmuuden vuoksi.

Samat ei kuitenkaan käy esim.silmä- tai suolistoronklauksissa "varmuuden vuoksi"

Erikoislääkärille pitäisi mennä vasta kun ilmenee ongelmia, tyhmempikin tämän tietää.

Niin käy, yksityisellä itsemaksavana, mutta ei kaikki käy joka vuosi. Pillereiden kanssa pitää olla seuranta eikä kierukkaakaan voi itse vaihtaa. Julkisella puolella gynelle tarvitsee lääkärin lähetteen. Ainahan sitä voi seksielämää vähentää, tosin monella puoliso saattaa tykätä siitä huonoa.

Vierailija
27/31 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia kaikille kannattaisi opettaa farmaseuttien ammatinsisältö, niin osaisivat hakeutua suunnilleen silloin hoitoon, kun on syytäkin.

Vierailija
28/31 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystyksen osalta voin sanoa siellä työskentelevänä, että käynneistä helposti puolet ovat ei päivystyksilisiä.

Muistakaa seuraavan kerran kun jonotatte kuudetta tuntia päivystyksessä kuumeen takia joka kestänyt huimat kaksi päivää ja sairausloman tarvettakaan ei ole.

Missä muka pääsee päivystykseen ennen etukäteissoittoa?

Minä olen mennyt päivystykseen kolmantena kuumepäivänä vaikken sairauslomaa tarvinnutkaan. Sairastan harvinaista sairautta, josta hoitajat kysyvät "mikä se on ja miten se kirjoitetaan". Onneksi lääkärit kuitenkin ainakin esittävät tietävänsä, mistä on kyse.

Vierailija
29/31 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sen etukäteen tietää, että jokin käynti on vain  varmuuden vuoksi?

Tosin terveyskeskuslääkäreillä käynti on aivan tyhjän kanssa, harva lääkäri osaa ja viitsii tutkia potilasta kunnolla. Mutta kyllä terveyskeskuksissakin on oikeita kultakimpaleita lääkäreiksi.

Mutta eipä terveyskeskus aikaa enää saa, kun hoidontarpeen arvioijana on nipin napin tutkinnon suorittanut lähihoitaja, joka tietää sairauksista vähemmän kuin potilas itse.

Käyn yksityilääkärillä, siellä saa hyvää kohtelua, eikä kukaan tiuski kun aikaa varaa.

Vierailija
30/31 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuormitin terveydenhuoltoa noin 10-15 lääkärikäynnillä 7 eri lääkärin luona uupumus- ja väsymysoireineni. Jos ensimmäinen lääkäri olisi osannut hoitaa vaivan, ei olisi tarvinnut rampata. No, koska viimeinenkään ei osannut, en ole käynyt lääkärissä enää lähes kolmeen vuoteen, mutta olen parantunut tai ainakin huomattavasti paremmassa kunnossa. Käännyin täydentävien hoitojen puoleen ja sain työkykyni takaisin. 

Joten käytit aivan turhaan terveydenhuoltoa, paranit muilla keinoin kuin lääkkeeillä.

Labroja tarvitsin kyllä. Ferritiini oli alhaalla, kilpirauhasarvot pielessä jne. Mutta diagnoosit IBS ja masennus eikä kumpaankaan tarjottu mitään apua lääkäreiden toimesta. 

Ei tietenkään, koska oikea hoito on ravinto. Siihen et lääkäriä tarvitse.

Vierailija
31/31 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallikon on vaikea tietää mikä on turha ja mikä aiheellinen käynti - jos ero olisi selvä kaikille, ei turhia juuri olisi! 2 tuttavaa on käynyt epämääräisten vatsaoireiden takia lääkärillä, toiselta ei löytynyt mitään ja oireet katosivat itsestään, toiselta löytyi syöpä. Mistä Tiina/Teppo Tavis tietää eron kun ei ole sitä lääketieteen asiantuntemusta?