Mihin käyttäisin ylimääräisen 2 000 euroa?
Minulla on nyt täysin ylimääräistä rahaa 2 000 euroa. Tilillä sitä ei kannata pitää, sillä olen jäänyt työttömäksi ja jos töitä ei löydy, joudun jossain vaiheessa turvautumaan toimeentulotukeen. Mikä olisi paras sijoitus tulevaisuuteen? Voisinko saada paremmin töitä, jos laittaisin rahan esimerkiksi esteettiseen hammashoitoon tai muuhun ulkonäköön? Mitä tuolla rahalla saa? Vai kannattaisiko se sijoittaa? Vai pitäisikö vain nauttia nyt, kun kerrankin voi? Rentouttavalla lomalla en ole ollut vuosiin, vaan tehnyt vain pätkätöitä niska limassa. Mihin itse laittaisit?
Voisin myös ostaa tuolla summalla avoimen yliopiston kursseja ja parantaa sillä lailla asemaani työmarkkinoilla, mutta se on riski, kun ei tiedä miten työkkäri suhtautuu opintoihin.
Kommentit (43)
Saan tänään reilu sata tonnia. Onko tahdilla ideoita, mitä sillä tekisin? Veroon menee jokunen tonni, ajattelin muutaman kympin käyttää lainanlyhennyksiin, mutta suurin osa jää tilille lojumaan toistaiseksi.
Tahdilla=raadilla. Autocorrect iski taas.
Pakottavat realisoimaan sijoitukset vaikkapa kovalla tappiolla ennen kuin voivat maksaa toimentulotukea, koska se on viimesijainen apu!