Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirat on kiellettävä tai laitettava verolle

Vierailija
16.06.2019 |

Turhia haittaeläimiä. Miksei lemmikiksi käy vaikka marsu, vaan pitää olla metelöivä, vaarallinen ja kaupunkia likaava paskalinko.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä oikeasti koiraveron kannalla. Sillä hinnalla voitaisiin kustantaa paskojen puhdistaminen kaupunkialueilta. Tiedän, kaikki koiranomistajat putsaavat koiransa jäljet tunnollisesti, mutta jostain syystä sitä paskaa on silti kaikki nurkat täynnä.

Miten käy kun nämä koirien nurmellepáskattajat alkaa käyttää koiriaan ulkona vain öisin? Koirat kärsii ja sotkut jää.

Mitä sillä on väliä paskattavatko öisin vai päivisin, kun maksavat verona paskan puhdistuksen joka tapauksessa? Jos paskasta alettaisiin sakottaa niin homma olisi toki eri. Tai siis saattaahan siitä sakot saada nytkin mutta se on tosi epätodennäköistä.

/36

Vierailija
42/47 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä oikeasti koiraveron kannalla. Sillä hinnalla voitaisiin kustantaa paskojen puhdistaminen kaupunkialueilta. Tiedän, kaikki koiranomistajat putsaavat koiransa jäljet tunnollisesti, mutta jostain syystä sitä paskaa on silti kaikki nurkat täynnä.

Miten käy kun nämä koirien nurmellepáskattajat alkaa käyttää koiriaan ulkona vain öisin? Koirat kärsii ja sotkut jää.

Mitä sillä on väliä paskattavatko öisin vai päivisin, kun maksavat verona paskan puhdistuksen joka tapauksessa? Jos paskasta alettaisiin sakottaa niin homma olisi toki eri. Tai siis saattaahan siitä sakot saada nytkin mutta se on tosi epätodennäköistä.

/36

Siis kerro nyt miten nuo henkilöt maksavat verot jos sitä ei mitenkään valvota? Tuossa viestissäni oletin että veronmaksua jotenkin valvotaan, ja tämä valvonta tapahtuu lähinnä työaikaan joten veronkiertäjät eivät enää koiriaan ulkoiluta päivisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut on kiellettävä.

Vierailija
44/47 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/36

Siis kerro nyt miten nuo henkilöt maksavat verot jos sitä ei mitenkään valvota? Tuossa viestissäni oletin että veronmaksua jotenkin valvotaan, ja tämä valvonta tapahtuu lähinnä työaikaan joten veronkiertäjät eivät enää koiriaan ulkoiluta päivisin.

En osaa sanoa yhtään, siksi en tämän asian kanssa barrikadeille lähdekään, enkä oleta että moinen vero tulisi joskus voimaan. Kommentoin lähinnä siksi, kun täällä pidetään trolleina ihmisiä jotka ovat koiraveron kannalla. Minusta se olisi tarpeellinen, toteutus tietenkin olisi hankalaa ellei jopa mahdotonta.

Ensimmäinen askel olisi tietysti kaiken koirakaupan siirtäminen jonkun viraston valvontaan. Eli siis kaikki koirat rekisteriin. Tai ehkä voitaisiin lätkäistä kunnon veronkorotus koiratarvikkeisiin ja -ruokiin...? En tiedä, olisin varmaan poliitikko jos tietäisin.

Se nyt tietenkään ei onnistuisi että jotkut koiraveropirkot ja -lasset kiertelisivät ympäri mantuja tsekkaamassa ulkoilutettavien koirien veroläpysköjä.

/36

Vierailija
45/47 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/36

En osaa sanoa yhtään, siksi en tämän asian kanssa barrikadeille lähdekään, enkä oleta että moinen vero tulisi joskus voimaan. Kommentoin lähinnä siksi, kun täällä pidetään trolleina ihmisiä jotka ovat koiraveron kannalla. Minusta se olisi tarpeellinen, toteutus tietenkin olisi hankalaa ellei jopa mahdotonta.

Ensimmäinen askel olisi tietysti kaiken koirakaupan siirtäminen jonkun viraston valvontaan. Eli siis kaikki koirat rekisteriin. Tai ehkä voitaisiin lätkäistä kunnon veronkorotus koiratarvikkeisiin ja -ruokiin...? En tiedä, olisin varmaan poliitikko jos tietäisin.

Se nyt tietenkään ei onnistuisi että jotkut koiraveropirkot ja -lasset kiertelisivät ympäri mantuja tsekkaamassa ulkoilutettavien koirien veroläpysköjä.

/36

Eläintarvike- ja ruokavero muuten voisi olla hyvä. Mitä enemmän eläin syö (eli myös saastuttaa ja sotkee) sitä enemmän siitä menee veroa. Näppärä progressio ja helpommin toteutettava kuin vero per eläin.

Vierailija
46/47 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käy ap:n kaltaisia ihmisiä todella sääliksi. Elämän täytyy heillä olla hirvittävän kurjaa ja ankeaa, kun koirat, hevoset tai eläimet ylipäätään aiheuttavat noin paljon pahaa mieltä.

Mutta sitä mieltä olen minäkin, kahden koiran omistaja, että sitä, kuka saa ottaa lemmikin, pitäisi voida jotenkin valvoa. Liian moni eläin kärsii siitä, että ovat päätyneet ihmisille, joilla ei ole minkäänlaisia kykyjä, eikä resursseja huolehtia itsestäänkään toisesta elävästä olennosta puhumattakaan. Onneksi aloittajan kaltaiset hirviöt eivät sentään ota lemmikkejä!

Vierailija
47/47 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ne kerätyt koiraverot näkyy esim. eläinlääkärikustannuksissa ja esim. kunnossa olevina koirapuistoina. Eihän siinä muuten mitään järkeä ole. 

Minusta koiravero on haittavero. Ympäristöä saastuttavaa toimintaa tulee verottaa koviten.

Toivottavasti sinäkin maksat omasta olemassaolostasi kaiken muun lisäksi myös haittaveroa. Ihminenhän se pahin ympäristön tuhoaja on. 

Voitkin iauttaa asiaa tekemällä itsemurhan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi