Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monilla suomalaisilla tuntuu menevän tunteisiin se, että on asunut vuosia ulkomailla?

Vierailija
15.06.2019 |

En käsitä. Jos vaan kerron jonkun anekdootin paikasta X, jossa olen asunut, niin myöhemmin saa kuulla olevansa ylpeä lesoilija, vaikka itse asiassa ei olisi mitään ylpeilyn aihetta. Ja en ole niitä ihmisiä, jotka mainitsevat asian joka toinen kerta, mut näköjään tästä elämänvaiheesta ei saisi puhua yhtään mitään, kun tekee niin pahaa joillekin. Muuttakaa itse ulkomaille, jos noin herättää kateutta.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut juu. Kyllä on mennyt välillä tunteisiinkin, johtuneeko siitä, että olen suomalainen.

Vierailija
2/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tämä ärsyttää, että oletat ihmisiä ärsyttävän ulkomailla asumisesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne tietää että olet asunut vuosia ulkomailla? Kenties siitä että kerrot sen jo ennen kuin sanot moi?

Vierailija
4/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelet vaan. 

Vierailija
5/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne sun jutut tyyliin sellaisia että "suomessa on näin ja näin ja kyllä siellä ulkomailla oli se ja se paremmin".

Voin kertoa että ketään ei kiinnosta.

Vierailija
6/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmoset humblebragit taas sieltä

Vierailija
7/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tämä ärsyttää, että oletat ihmisiä ärsyttävän ulkomailla asumisesi.

En oleta vaan sen huomaa ihan joidenkin käytöksestä ja kommenteista :D

Olen nykyään asiasta mahdollisimman hiljaa.

Vierailija
8/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on suomalaiskansallinen unelma muuttaa ulkomaille, varsinkin johonkin hyvin palkattuun tehteävään. Mutta suurin osa ei sitä koskaan tee.

Vierailija
9/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

semmoset humblebragit taas sieltä

No kun tässä ei edes ole mitään "braggailtavaa" . Miksi olisi? Sitä mä ihmettelen.

Moni ulkosuomalainen tuttu huomannut saman ilmiön.

Ap

Vierailija
10/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tyhjäpäisiä sun piiris niin et kovin kummoselta vaikuta sinäkään analyysiesi kanssa.

Vierailija
11/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naurettavaa, kuka tahansa voi muuttaa ulkomaille 😂

Vierailija
12/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne tietää että olet asunut vuosia ulkomailla? Kenties siitä että kerrot sen jo ennen kuin sanot moi?

Et sitten osannut lukea aloitusta tai sisäistää sitä?

Vierailija
13/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista naista ärsyttää ainakin jos suomalainen nuori ja urheilullinen mies on harrastanut seksiä muualla euroopassa kauniiden naisten kanssa. Kostoksi sitten panevat täällä Suomessa arabeja ja somaleja.

Vierailija
14/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma ettei mulla ollut noita ongelmia. Tosin monikaan ei tiennyt että asuin pitkään Britanniassa, en kokenut asiaksi joka pitää jokaiselle mainita. Syy taitaa olla nyt peilissä.

Vierailija
15/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Itse olen suomalainen, mutta syntynyt ulkomailla, siten kaksoiskansalainen ja välillä tuntuu että sekin herättää kateutta.

Tosin tunnen myös yhden perheen, ketkä elivät n. 10v ulkomailla ja rouva pitää itseään sen takia parempana ihmisenä, koska onhan hän nähnyt enemmän maailmaa, joten tietää paremmin about kaikesta. Ylimielisyys ja itseriittoisuuteen oikein huokuu hänestä.

Vaikka olen itsekin kyllä onnellinen siitä että olen saanut nähdä maailmaa, mutta olisihan monella muullakin halutessaan siihen mahdollisuus.

Vierailija
16/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne sun jutut tyyliin sellaisia että "suomessa on näin ja näin ja kyllä siellä ulkomailla oli se ja se paremmin".

No ei, usein puhun kulttuurieroista ja vain silloin kun niistä puhutaan muutenkin. Ja moni asia oli siellä myös huonommin.

Sen olen kyllä huomannut, että armasta Suomen maata ei saa tietyissä porukoissa arvostella yhtään mistään. Patriotismi on vahvana täällä, ja sitä en kyllä voi käsittää.

Vierailija
17/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua kiinnostaa.

Sinccis

Vierailija
18/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden paikkakunnalla, kun käy ja näkee siellä entisiä koulukavereita, niin tuntuu, että ovat kateellisia jopa sille, että satun tällä hetkellä asumaan Helsingissä.

Nykyään en edes itse asiasta mainitse, vaan joku aina kysyy: "asutko sä vielä helsingissä?" Kyllä. "aijaa, joo... ymhnn no, mä en ole täältä päässyt mihinkään... ihan vaaan täällä samoilla kulmilla, samassa kaupungissa. Pitäs vissiin hankkia elämä...."

Miksi? Ihan kuin niille se Helsinkiin muutto olisi ollut joku tason nousu. Asuin muutaman vuoden Lontoossa, mutta siitä en uskalla puhua mitään kysyttäessäkään. Keskusteluhan tyssäis siihen, kun eivät änkältään saa edes tota yninää aikaiseksi.

Vierailija
19/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttien ongelmat. Juntti joka kuvottelee että kaikki on aina hienompaa ulkomailla kun ei ole olemassa ranskalaisia juntteja, saksalaisia juoppoja tai italialaisia pummeja. Siten jos joku on asunut ulkomailla on tämä myös parempaa väkeä ja juntin yläpuolella kaikin tavoin eteenkin pariutumismarkkinoilla.

Vierailija
20/41 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko tässä ketjussakin juuri vastaanvanlaisia vastauksia. Suomalaisten surkea itsetunto nostaa päätään ja se ilmiintyy kateellisuutena. ;)

Eihän sitä tarvitse todeta kuin, että asun tällä hetkellä Madridissa. Tietenkin se kuullaan brassailuna. On se niin täynnä itteensä. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän