Kissa sai eilen 4 pentua ja tappoi ne kaikki tänään.
Se tapahtui niin yllättäen, että emme miehen kanssa ehtineet tehdä asialle mitään. Meidän 8v, 6v ja 3v lapset näkivät pennut eilen, joten miten heille pitäisi kertoa asiasta? He ovat nyt isovanhemmilta ja tulevat parin tunnin päästä kotiin. Pitäisikö isovanhemmille ilmoittaa asiasta etukäteen, että he voisivat valmistella lapsia asiaan vai kerrommeko asiasta heille itse? Erityisesti esikoiseselle tämä tulee olemaan hirveä järkytys, kun hän on äärimmäisen eläinrakas, hän on odottanut poikasten syntymää malttamattomasti ja jos hän saa tietää, että emo tappoi ne ja kaikenlisäksi söi niistä yhden kokonaan ja toisenkin puoliksi ennen kuin minä ehdin estämään sitä. Lapsi on vielä kaiken lisäksi kehitysvammainen ja hänellä on varmasti vaikeuksia ymmärtää, että joskus eläinten maailma on äärimmäisen julma.
Kommentit (70)
Vau, tyypit luulee, ettei koira voisi käyttäytyä vastaavalla tavalla.
elämä sielä perheessä on ilmeisesti yhtä helvettiä kun kissa iellummin tappa pentunsa kun pakottaa nämä elämään moisessa kauheudessa.
Höpö höpö juttu, miksi joku keksii tällaisia. Koskaan ei ole missään raportoitu käyneen näin, eli olisi ensimmäinen tapaus maailmassa jossa EMOkissa tappaisi omat poikasensa. Jos ne oikeasti ovat syntyneet ja nyt kiolleita, niin kysyisin mieheltä mitä niille on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kissa tappaa omat pennut? Hyi hitto mikä eläin. Mulla on koira. Suukottaa lapset ja lemmikki jyrsijät.
Pelko ja stressi pentujen turvallisuuden puolesta, tuhoaa ne mieluummin itse kuin jättää alttiiksi jollekin kokemalleen uhalle.
Ohis: tulipa vain mieleeni, että ihminenkin on eläin ja toimii vaistojensa mukaan (toki järjelläkin). Olisiko tässä yksi syy, miksi joskus tapahtuu näitä ikäviä perhes urmia? Että vanhempi on niin stressaantunut ja peloissaan tulevaisuudesta, ettei näe mitään muuta ratkaisua?
On, mutta imisellä on tietoisuus yhteiskunnan järjestämästä avusta, adoptioista, sijoituksista jne. Eli ei sinänsä ole tekosyy.
Hormonitoiminta synnytyksen jälkeen voi aiheuttaa harha-ajattelua ja harhatuntemuksia.
Vierailija kirjoitti:
On ne kissat sit söpöjä!
Niin ovatkin, mutta ne ovat eläimiä joilla on eläimen vaistot ja käyttäytyminen. Se ei ole ihmisen mielestä aina söpöä. Koirat ja monet muut eläimet voivat toimia ihan samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kissa tappaa omat pennut? Hyi hitto mikä eläin. Mulla on koira. Suukottaa lapset ja lemmikki jyrsijät.
Pelko ja stressi pentujen turvallisuuden puolesta, tuhoaa ne mieluummin itse kuin jättää alttiiksi jollekin kokemalleen uhalle.
Ohis: tulipa vain mieleeni, että ihminenkin on eläin ja toimii vaistojensa mukaan (toki järjelläkin). Olisiko tässä yksi syy, miksi joskus tapahtuu näitä ikäviä perhes urmia? Että vanhempi on niin stressaantunut ja peloissaan tulevaisuudesta, ettei näe mitään muuta ratkaisua?
Kyllä ihminen edelleenkin saattaa päätyä surmaamaan lapsensa äärimmäisessä tilanteessa. Ja ennen se taisi olla melko tavallistakin, että vakavasti sairaat ja vammaiset jätettiin kuolemaan. Oman lapsen syöminen ei taas tainnut olla koskaan tavallista, mutta todennäköisesti ihminen on pyrkinyt aina hävittämään jotenkin muutoin ruumiin. Eläimethän syövät kuolleen poikasen, jotta saavat siitä energiaa itselleen ja myös jotta muut petoeläimet eivät löytäisi pesää ja uhkaisi eloonjäänneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta imisellä on tietoisuus yhteiskunnan järjestämästä avusta, adoptioista, sijoituksista jne. Eli ei sinänsä ole tekosyy.
Hormonitoiminta synnytyksen jälkeen voi aiheuttaa harha-ajattelua ja harhatuntemuksia.
Jos moinen olisi joku muuta kuin kerta miljoonassa tapahtuva erikoisuus niin kyseiseen käytökseen altistuva rotu kuolisi pois omaan kelvottomuuteensa.
Niin kissoille kuin myös ihmisille voi tulla mielenterveysongelmia väärästä ruokavaliosta. Kissa on lihansyöjä ja sille ei saisi antaa viljasta suurimmaksi osaksi tehtyjä nappuloita.
Nuoret kissat useammin tappavat omat pentunsa, koska ei tule hoivaviettiä. Ihmiset pällistelemässä synnytystä voi saada kissan syömään poikaset, jotta ne ovat taas turvassa mahassa. Tai liian vähäinen ruoka tai stressaava ympäristö.
Kerrot vain, että pennut kuolivat. Jos et pysty kertomaan, että emo tappoi ja söi ne, ei sitä tarvitse kertoa, mutta älä myöskään selitä mitään, mikä ei ole totta. Sanot vain, että joskus eläinten pennuille käy niin, ja se on surullista. Sitten seuraat lapsen reaktiota, ja pyrit lohduttamaan ja rauhoittelemaan häntä. Kerro, että olet itsekin hyvin surullinen, että tällä kertaa kävi näin.
Miksi kissa teki niin kuin teki, sitä voi vain arvailla. Eläimet toimivat vaistojensa varassa. Itse kyllä miettisin vakavasti, kannattaako ko. kissalla enää teettää pentuja, jos se ei ole valmis huolehtimaan niistä.
Vierailija kirjoitti:
Kultanennoutaja?
" Parents often want their children to see births, but this causes an almighty amount of stress for the cat or other type of animal mother, because she sees these extra faces as potential threats to her kittens and, will eat them before she’ll let any nasty strangers near them.
It does not matter to the cat, while she is in the throes of birth, that she has known these faces and their scents all her life. They simply are a threat to her kittens and the best safety for them is back in her body. Humans do not understand this feeling in the mother, but the kittens are helpless and blind and she cannot move all of them at once, so this has been developed as a natural solution. "
Tekstiä eläinlääkäriklinikan sivuilta. Av-mamman piti tunkea omat kakaransa emokissan pentueen luo ja kissa syö poikaset mieluummin kuin haluaa tuntemattomia niiden lähelle. Tuosta vain selittämään kolmivuotiaallesi.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö juttu, miksi joku keksii tällaisia. Koskaan ei ole missään raportoitu käyneen näin, eli olisi ensimmäinen tapaus maailmassa jossa EMOkissa tappaisi omat poikasensa. Jos ne oikeasti ovat syntyneet ja nyt kiolleita, niin kysyisin mieheltä mitä niille on tapahtunut.
No sinähän se varsinainen tietäjä olet. Vai onkohan nyt kuitenkin niin, että elät ihan eri todellisuudessa kuin muut?
Vierailija kirjoitti:
No eihän teidän tarvitse sanoa, että emo itse tappoi ne ja söi, jos koet että se olisi liian raakaa informaatiota lapsillesi. 3v. tuskin edes kunnolla käsittäisi tuollaista. Sanot vain, että poikaset olivat liian heikkoja ja sairaita ja siksi menehtyivät. Pennut nukkuivat, eivätkä enää heränneet. Ei sitä tarvitse nyt mitään sen kummempia valheita kehitellä. Lapsenkin tulee oppia mitä kuolema tarkoittaa. Joskus joku elossa ollut vain ei enää herää ja ei tule enää sen jälkeen takaisin. Sellaista elämä on. Ei voi väittää muuta, ei edes lapselle. Luultavimmin siksi emo surmasikin poikueensa, niissä oli luultavimmin jotain vikaa. On varsin tavallista eläinmaailmassa, että elinkelvoton yksilö surmataan.
Takuuvarma keino saada lapsi pelkäämään nukahtamista ja nukkumista on kertoa kuolemasta niin että kuoleminen on sitä että nukkuu eikä koskaan enää herää.
Kuolema on kuolema. Kuolemassa elämä loppuu, ei enää hengitä eikä sydän lyö. Siitä sitten ikätason mukaan lisäselitystä jos tarvitsee; kun veri ei kierrä kehossa keho alkaa pilaantua niinkuin pöydälle lämpimään jäänyt kaupasta ostettu lihakin pilaantuu. Siksi kuollut haudataan tai tuhkataan. Yms.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koira stressaantuneena tekee ihan samaa.
Mutta kissoja hylätään joka vuosi tuhansittain. Kuka viiiitun idioot ti antaa kissansa nykypäivänä tehdä pentuja?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän teidän tarvitse sanoa, että emo itse tappoi ne ja söi, jos koet että se olisi liian raakaa informaatiota lapsillesi. 3v. tuskin edes kunnolla käsittäisi tuollaista. Sanot vain, että poikaset olivat liian heikkoja ja sairaita ja siksi menehtyivät. Pennut nukkuivat, eivätkä enää heränneet. Ei sitä tarvitse nyt mitään sen kummempia valheita kehitellä. Lapsenkin tulee oppia mitä kuolema tarkoittaa. Joskus joku elossa ollut vain ei enää herää ja ei tule enää sen jälkeen takaisin. Sellaista elämä on. Ei voi väittää muuta, ei edes lapselle. Luultavimmin siksi emo surmasikin poikueensa, niissä oli luultavimmin jotain vikaa. On varsin tavallista eläinmaailmassa, että elinkelvoton yksilö surmataan.
Takuuvarma keino saada lapsi pelkäämään nukahtamista ja nukkumista on kertoa kuolemasta niin että kuoleminen on sitä että nukkuu eikä koskaan enää herää.
Kuolema on kuolema. Kuolemassa elämä loppuu, ei enää hengitä eikä sydän lyö. Siitä sitten ikätason mukaan lisäselitystä jos tarvitsee; kun veri ei kierrä kehossa keho alkaa pilaantua niinkuin pöydälle lämpimään jäänyt kaupasta ostettu lihakin pilaantuu. Siksi kuollut haudataan tai tuhkataan. Yms.
No mitäpä ne lapset ei pelkäisi? Ja taitaapa jokaiselle tulla elämässä vaihe, jolloin joutuvat käsittelemään kuolemanpelkonsa
Meikän kani tappoi ensimmäisen poikueensa. Olin 6-7 v. silloin ja muistan tapauksen hämärästi. En tainnut silloin järkyttyä liiaksi kun äiti selitti asian, mutta nyt vähän kyllä heikottaa kun tuli muistot mieleen.
Kyllä vaan.