Kissa sai eilen 4 pentua ja tappoi ne kaikki tänään.
Se tapahtui niin yllättäen, että emme miehen kanssa ehtineet tehdä asialle mitään. Meidän 8v, 6v ja 3v lapset näkivät pennut eilen, joten miten heille pitäisi kertoa asiasta? He ovat nyt isovanhemmilta ja tulevat parin tunnin päästä kotiin. Pitäisikö isovanhemmille ilmoittaa asiasta etukäteen, että he voisivat valmistella lapsia asiaan vai kerrommeko asiasta heille itse? Erityisesti esikoiseselle tämä tulee olemaan hirveä järkytys, kun hän on äärimmäisen eläinrakas, hän on odottanut poikasten syntymää malttamattomasti ja jos hän saa tietää, että emo tappoi ne ja kaikenlisäksi söi niistä yhden kokonaan ja toisenkin puoliksi ennen kuin minä ehdin estämään sitä. Lapsi on vielä kaiken lisäksi kehitysvammainen ja hänellä on varmasti vaikeuksia ymmärtää, että joskus eläinten maailma on äärimmäisen julma.
Kommentit (70)
Miksi kissa tappaa omat pennut? Hyi hitto mikä eläin. Mulla on koira. Suukottaa lapset ja lemmikki jyrsijät.
Mikäs sitä kissaa niin stressasi, että tuli tehneeksi noin?
Vierailija kirjoitti:
Porvoon Sanomat ilmestyy viikonloppuisinkin.
Hyvä, että jollain sanomalla palveulut pelaavat :D
Ne kuolivat. Se riittää tiedoksi lapsille. Ne olivat liian pieniä ja heikkoja.
En ole kyllä koskaan kuullut kissan syöneenn pentujaan. Oliko se ruokittu kunnolla? Mielenvikainen? Kiusattu?
Selitä että pennut sairastuivat pahasti ja koska olivat vielä niin pieniä, eivät selvinneet. Tai sanot vaan että ne kuolivat ja kerrot että joskus niin käy eläinten poikasille eikä tiedetä miksi. Ei siitä tappamisesta ja syömisestä pidä mitään lapsille kertoa. Ja ei, en pidä hyvänä että valehdellaan lapsille noin yleensä mutta ihan inhorealisti ei tarvii olla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kissa tappaa omat pennut? Hyi hitto mikä eläin. Mulla on koira. Suukottaa lapset ja lemmikki jyrsijät.
Pelko ja stressi pentujen turvallisuuden puolesta, tuhoaa ne mieluummin itse kuin jättää alttiiksi jollekin kokemalleen uhalle.
Kissa voi syödä kuolleet tai sairaat pentunsa tai terveetkin stressin vuoksi.
Voi hyvä jumala, jeesus kristus ja pyhä henki.
No eihän teidän tarvitse sanoa, että emo itse tappoi ne ja söi, jos koet että se olisi liian raakaa informaatiota lapsillesi. 3v. tuskin edes kunnolla käsittäisi tuollaista. Sanot vain, että poikaset olivat liian heikkoja ja sairaita ja siksi menehtyivät. Pennut nukkuivat, eivätkä enää heränneet. Ei sitä tarvitse nyt mitään sen kummempia valheita kehitellä. Lapsenkin tulee oppia mitä kuolema tarkoittaa. Joskus joku elossa ollut vain ei enää herää ja ei tule enää sen jälkeen takaisin. Sellaista elämä on. Ei voi väittää muuta, ei edes lapselle. Luultavimmin siksi emo surmasikin poikueensa, niissä oli luultavimmin jotain vikaa. On varsin tavallista eläinmaailmassa, että elinkelvoton yksilö surmataan.
Huhhuh! En oo koskaan kuullut että kissat söisi omia pentujaan : /
Soita kissapoliisit paikalle ja emo joutuu vastuuseen, vankilaan tapoista.
Kissa tuo söpö kehrääjä... Miksihän minulla on koira?
Vierailija kirjoitti:
Ne kuolivat. Se riittää tiedoksi lapsille. Ne olivat liian pieniä ja heikkoja.
En ole kyllä koskaan kuullut kissan syöneenn pentujaan. Oliko se ruokittu kunnolla? Mielenvikainen? Kiusattu?
Olen nähnyt näin tapahtuneen, kyseiset poikaset oli siittänyt emon oma jälkeläinen, siis sukurutsauksen seurauksena syntyneet.
Jossain eläinlajeissa pentueessa kuolleet käytetään henkiinjääneiden poikasten tai emojen ravinnoksi, esim. Kiinan suuri harppaus, Holodomor.
Vierailija kirjoitti:
Kannibaalikissa.😳
Kohtelitteko kissaa hyvin? Oliko sillä asialliset olot? Jokin on sen rauhaa järkyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
No huh huh sulle, kertaapa vähän peruskoulun biologiaa. Kylläpä jotkut elää jossain tynnyrissä tietämättä mistään mitään.
Ei ole syytä heti olettaa, että olosuhteissa oli mitään, mikä stressasi kissaa, vaikka sekin on mahdollista. Todennäköisimmin pennuissa oli jotakin vialla ja emo vaistollaan tämän tiesi. Saattoivat jopa olla kuolleet itsestään, ennen kuin söi ne. Kauheaa ja surullista, mutta näin tapahtuu joskus.
P.S.: Sopivan ajan kuluttua varmasti leikkautatte kissan, eikö niin. Nyt sen pitää vielä toipua synnytyksestä/imetyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Kohtelitteko kissaa hyvin? Oliko sillä asialliset olot? Jokin on sen rauhaa järkyttänyt.
Ei välttämättä johdu siitä. Älä ota syyllisyyttä, ap, jos kissan on annettu olla rauhallisessa paikassa pentuineen, eivätkä esim. lapset, muut lemmikit tai vieraat ole olleet jatkuvasti kimpussa.
Voiko ihmisemokin syödä lapsensa stressaantuneena?🙄
Porvoon Sanomat ilmestyy viikonloppuisinkin.