Helatorstaita (ja loppuviikkoakin) HELMIMAMMAT!
Kommentit (36)
tao06: Toivottavasti pian selviää, että mikä sairaus sulla on, varmaan epätietoisuus on inhottavaa. Kai saat apua kotiin esim. kotipalvelusta. Muutenkin pienen vauvan kanssa voi olla rankkaa, saati sitten jos oma terveys reistailee.
Nyt molemmat tytöt nukkuu, mutta luulen että nuorempi (tänään tasan 3kk) herää vielä yhden kerran tankkaamaan tissille ennen yöunia.
KIINTEISTÄ: Mä oon aika samoilla linjoilla Fassiflooran kanssa noista kiinteistä...ja siitä, että asioista voi ja pitää saada keskustella, jokainenhan meistä haluaa parasta omalle lapselleen, ja muilta voi oppia jotain uutta. Mutta onhan niitä isoruokaisia vauvoja, eli jos korviketta alkaa mennä yli litra päivässä, niin sitten kai on aiheellista aloittaa kiinteät ruuat, koska isot korvikemäärät kuormittaa munuaisia (korjatkaa, jos olen väärässä).
Mä en kyllä usko, että kiinteät ruuat tuo mitään ratkaisua yöheräämisiin. Velli ja korvike (kai) saa vauvan nukkumaan paremmin kuin nopeasti sulava rintamaito...vaikka eipä kai nämä yleistykset päde jokaiseen lapseen ;) Meillä tyttö herää 1-2 kertaa yössä rinnalle, ja musta se on vähän!! Ylipäätään koen imettämisen paljon helpompana kuin soseitten syöttämisen...esikoisen kanssa aloitettiin kiinteät ruuat 5kk iässä, ja voi että mitä sirkusta ja puljaamista se oli! Esikoinen olisi halunnut vain ja ainoastaan tissiä!! Pari ekaa kuukautta kiinteitä meni tosi vähän, eli eipä sillä juuri ollut vaikutusta energiansaantiin/yöuniin. Voihan olla, että tämä toinen lapsi on sitten erilainen, se jää nähtäväksi.
Vauva on alkanut kiljahdella, ja osaa jo alkeellisesti tarttua esineisiin, varsinkin pehmeät rapisevat lelut ovat pop! Voi että miten ihanasti hän kurjertelee ja juttelee :DD Tänään anoppi osti kuopukselle Stokken syöttötuolin, onpahan sekin sitten valmiina. Itselleni ostin pari paitaa, ja kyllä toi maharöllykkä vielä saisi kutistua!! Raskauksista on jäljellä 2kg+4kg, tästä tokasta raskaudesta on karissut n.14kg.
Kohta alkaa sinkkis alias sinkkuelämää...hyvää yötä!!
Spiral kera tyttöjen
Missäköhän tutkimuksissa on todettu ettei lapsen suolisto kestä muuta ruokaa kuin maitoa ennen 6 kk ikää? Haluisinpa nähdä sellaisen tutkimuksen.
Lainaus:Oliko se Niisku, joka kirjoitti, että pienen vauvan EI kuulu herätä öisin (syömään tai muuten vaan). Kyllä mä olen luullut, että on aivan luonnollista, että pieni vauva (puhutaan nyt vaikka alle 6 kk ikäisistä) herää öisin. Herää vauva sitten syömään tai vaikkapa tankkaamaan läheisyyttä. Luonnottomampaa on mun mielestä se, että 3-4 kk ikäista
Just ,kirjoitin todellakin että vauvan ei KUULU herätä, vauvoille on normaalia herätä, mutta ei niiden todellakaan ole pakko herätä.
Vauvoille on luontaista että niiden aamu alkaa 5:n -6:n aikaan, ehkäpä ne ajattelevat että aikainen lintu madon nappaa. Niin meilläkin.
Harmi jos tuttavapiiriin kuuluu niin paljon heikkoja ihmisiä, jotka tekee niinkuin joku muukin tekee, eikä osaa/pysty ajattelemaan omilla aivoillaan. Siitähän menee elämän ilostakin osa pois, jos joutuu jälkeenpäin harmittelemaan kaikkia asioita mitä on tullut tehtyä, kun toiset " painostaa" , joka on aika huono tekosyy. Vai mitä sanoisitte lapsellenne joka on käyttänyt huumeita sen takia kun muut painostivat?
Eli ei kannata hypätä kaivoon jos joku toinen hyppää.
Muistan kanssa sinut Tao06. Jaksamista sinne sairastelun keskelle ja täällä odotellaan jonain päivänä sinulta paranemisuutisia. Toivottavasti joku keksii sulle jotain piristystä, itellä on pää tyhjä ja pitäs mennä nukkumaan. Toivottavasti syy selviää sairaalassa nopeasti ja Minttu saa entistä ehomman äidin vierelleen. Eipä sitä aina osaa olla onnellinen siitä, että saa olla terve ja ainoina(?) murheina on kiinteiden antaminen tai antamattomuus.
Tässä ois ees pari vitsiä
Kaksi vanhempaa miestä keskustelivat. Tuli puheeksi kuinka usein kukin harrastaa seksiä. Toinen kertoi että hän rakastelee vaimoaan kaksikertaa viikossa. Toinen sanoi että melkein joka ilta. " Melkein joka ilta?" ,yllättyy toinen. " Niin, melkein" , jatkaa " maanantaina, melkein, tiistaina, melkein, keskiviikkona, melkein......"
-niin meilläkin melkein...
Mies ajeli autollaan synkkää metsätietä. Yhtäkkiä valokeilaan hyppäsi metsän siimeksestä irvokkaaseen keltaiseen haalariin pukeutunut äijä.
Mies teki paniikkijarrutuksen, veivasi ikkunan auki ja kysyi: -mitä helvettiä?!
Keltapukuinen vastasi: -Minä kun olen tälläinen homo, niin minulla on kova nälkä.
Anna leipää! Miehellä oli tietenkin leipää mukana ja antoi siitä palan homolle.
Miehen ajettua jonkin matkaa eteenpäin eteen ponkaisi vihreään haalariin sonnustautunut käivärä, ja taas jarruteltiin.
-Mikäs mies se sinä sitten olet, kysyi automies.
-No minä kun olen tämmöinen homo, ja minulla on kova jano, annatko vissyä?
Tietenkin sitä oli ja mies pääsi jatkamaan taas matkaa.
Kotvan jälkeen eteen loikkasi siniseen haalariin sonnustautunut äijä.
Automies teki stopin taas, veivasi ikkunan vihaisena auki ja karjui:
MIKÄ HELVETIN HOMO SINÄ OLET JA MITÄ OLET VAILLA??!!
-Ajokortti ja rekisteriote, kiitos
Muuan pojannappula meni ensimäistä kertaa elämässään kouluun. Kun hän palasi kotiin, hänen isänsä kysyi miltä se koulunkäynti nyt tuntui.
¿ Oli siellä muuten kivaa, mutta opettaja kyseli liian paljon.
¿ Mitä se kyseli?
¿ Ensin se kysyi, missä sinä olet syntynyt ja minä sanoin sen. Sitten se kysyi, missä äiti oli syntynyt , ja minä kerroin senkin. Mutta kun se kysyi, missä minä olin syntynyt, niin minun täytyi valehdella.
¿ Minkä takia? hämmästyi isä.
¿ No kun jos minä olisin sanonut, että minä olen syntynyt naistenklinikalla, niin se olisi pitänyt mua tyttönä. Niin siksi minä sanoin, että olen syntynyt stadionilla.
Oltiin iltapäivällä ensin Helmin kanssa treffeillä ja sen jälkeen mentiin Kauppatorille, josta mies haki Helmin kotiin. Mä jäin sinne ja tulin kotiin Lordin juhlien jälkeen. Oltiin sellaisessa paikassa, etten nähnyt lavalle tai screenille mitään. Varmaan ihan hyvä, koska en nähnyt mitään Lordin esityksiä. Aihe Vapaalta luin sitten, että oli ollut aika karjua juttuja heidän show' ssa. Onneksi en siis niitä nähnyt. Oli muutenkin ihan tylsää ja olisin mielummin ollut kotona, mutta eihän sieltä kesken kaiken ois päässyt kunnolla edes pois, kun oli jengiä niin älyttömästi. Ja pieniä lapsia oli tosi paljon ja vanhemmat yritti sitten päästä rattaillaan sieltä tungoksesta pois =(
Ja vielä vikan kerran niistä kiinteistä. Sitten lupaan, etten pariin kuukauteen palaa aiheeseen. Huomaan, että moni alkoi nyt selitellä, miksi on aloittanut kiinteät tai on kohta aloittamassa. Mä todellakin toivon, ettei kukaan ala ainakaan mun takia nyt selittelemään, miksi kiinteät aloittaa! Kukin aloittaa ne milloin mistäkin syystä ja sillä selvä. Toivottavasti kenellekään ei jäänyt sellaista fiilistä, että asiaa pitää alkaa selittelemään! 3 vuotta olen näillä palstoilla pyörinyt ja ois pitänyt muistaa, ettei täällä voi tietyissä asioissa kertoa mielipidettään ja ne on just noi imetys ja kiinteät. Ehkä olen tyhmä, koska en vieläkään tajua, miksi se mun kirjoitus nosti ihmisillä niin niskakarvat pystyyn. Eihän näillä keskustelupalstoilla aina tarvitse olla samaa mieltä kaikkien kanssa.
Niiskulle vielä. Tarkoitin sillä, että " vauvan kuuluu herätä yöllä" sitä, että on ihan luonnollista ja normaalia, että vauva herää öisin, eikä sitä MUN MIELESTÄ pitäisi näiltä 3-4 kk ikäisiltä karsia aloittamalla kiinteää ruokaa. SIIS jos heräämisiä on vaikka 2-3 krt/yö. Ja jos vauva on siihen saakka ollut täys- tai osittaisimetyksellä, voi kyseessä tosiaan olla se tiheän imun kausi, jolloin kiinteän ruoan aloitus voi tehdä hallaa imetykselle. Ja JOS on tavoitteena imettää esim. 1 v ikään saakka (kaikilla ei tietenkään ole, eikä tarvitsekaan olla, mutta ne, joilla on), niin yöimetyksethän (tai yöimetys) on hyvä keino saada maitomäärä pysymään oikeana. Ainakin niin olen kuullut (joo, hyvä lähde...), että kun/jos yöimetys loppuu, voi maitomääräkin vähentyä. Mutta en tiedä, minkä ikäisiin vauvoihin se liittyi. Mutta se, että kirjoitin " vauvan kuuluu herätä yöllä" ei tarkoittanut sitä, että olisi jotenkin väärin tai huono asia, jos vauva ei herää. Niille vanhemmille on sattunut siunaantumaan harvinaisen hyväuninen vauva ja saavat olla siitä onnellisia! Mutta paljon kuulee niitä juttuja, että äidit pitävät sitä normaalina, että pieni vauva nukkuu yön heräämättä ja syömättä ja sitä taas epänormaalina, jos vauva syö öisin. Se taas varmasti aiheuttaa stressiä ja paineita joillekin yhden lapsen äideille, joiden pieni vauva herää sen 2-3 kertaa yössä syömään. Ymmärtääköhän kukaan, mitä ajan takaa?
Ja siitä suoliston kehityksestä. En tähän hätään muista, mistä sen asian luin, mutta voin sen yrittää huomenna kaivaa, jos jostain löydän. Mutta jotenkin niin se meni, että tutkimuksissa oli todettu, ettei pienen vauvan (en kyllä muista sitä ikää tarkalleen, oliko just alle 6 kk vai mikä, mutta 6 kk täysimetys suositukseen se liittyi) suolisto ole vielä niin kehittynyt, että sille olisi kiinteä ruoka hyväksi. Siinä oli puhetta jostain suolinukasta. Joo, tosi luotettavaa tietoa, kun en enää juuri mitään siitä muista. Katson, löydänkö sen huomenna. Ja se mun on vielä pakko kirjoittaa, kun musta on ihmeellistä, kun aina puhutaan siitä, että " syötettiinhän 70-luvullakin vauvoille sitä ja tätä 2 kk iässä ja vielä ollaan hengissä" . Siihenhän noi tutkimukset just perustuu, että asioiden tutkiminen on edistynyt ja uusimmat suositukset perustuu niihin. Aika moni muukin asia on kehittynyt sitten 70-luvun, enkä mä ainakaan luottaisi sen ajan suosituksiin. Miettikää nyt niitäkin neuvoja, että vauvan tutti pitää kastaa sokeriveteen tms. Tai esim. lasten hampaiden hoitoon liittyviä ohjeita.
Nyt painun pehkuihin ja toivon, ettei tässä meidän porukassa synny mun kirjoituksesta johtuen mitään huonoa fiilistä. Tämä netin virtuaalituki on ainakin mulle tosi tärkeää ja varmasti monelle muullekin. Lupaan yrittää jatkossa kirjoittaa hieman " nätimmin" , mutta toivoisin myös, että asioista voi reilusti olla myös eri mieltä, ilman että kukaan ottaisi siitä hernettä nenään, koska ihmiset " oikeassakin elämässä" ovat asioista joskus eri mieltä.
Öitä!
T:Fassiloora ja Helmi
PS. Taolle vielä paljon voimia haastavaan arkeen. Pura vain sitten mieltäsi tänne, jos siltä tuntuu, koska se varmasti helpottaa. Täällä on paljon kuuntelevia korvia (tai oikeastaan lukevia silmiä).
Enpä edes muista milloin olisin viimeksi ehtinyt jotain kirjoittaa. Pinoja on tullut niitäkin seurattua vähän surkeasti. Meillä on täällä vähän kärsitty siitepölystä, minä ja Julianna on oltu hiukka tukossa. Vieraita on myös ravannut ihan kiitettävästi, ettei mukamas ole ehtinyt kuulumisia kirjoittaa. Tänään olin hemmottelemassa itseäni ja käytin äiteinpäivalahjan: hieronta ja porekylpy. Pikkaisen alkaa tuo hieronta tuntumaan selässä, on vähän murjottu olo.
Fanny mekin olimme miehen mukana Helsingissä alkuviikon. Hitsi kun olisi tiennyt niin olis voitu treffata : ) Ihan kiva oli pitkästä aikaa olla " ihmisten ilmoilla" vaikka harmaita hiuksia tulikin taas lisää. Kiitos esikoisemme " hyvän kasvatuksen" . Päätin käydä syömässä tyttöjen kanssa yksin hotellimme ravintolassa (SAS Royal). Ravintola on ihan tasokas ja liikemiesten suosiossa ja siinä muiden syödessä aterioitaan meidän neiti päätti aloittaa ruoan odottelulaulunsa. Laulun sanat kuuluivat pissikakkipylly pippeli, pissikakkipylly pippeli ja varsin kuuluvalla äänellä. Ei sitten yhtään hävettänyt! Sekunnin murto-osan mietin huudanko turpa kiinni, joka todennäköisesti lisäisi vain volumea lauluun. Sama reaktio olisi varmaan jos teeskentelisin etten kuule. Käsi turvan eteen varmaan olisi herättänyt pahennusta..No loppujen lopuksi päädyin turpa kiinni kiristys uhkailumetodiin en ikinä ota sinua enää mihinkään mukaan. No se onneksi tehosi, yritin sitten lohdutella itseäni, että suurin osa oli ulkomaalsia eivätkä ymmärtäneet onneksi laulun sanoja...Seuraavana päivänä neiti karkasi minulta kahdesti, onneksi sisätiloissa. Sellossa sanoin, että odota äiti nostaa rahaa. No tunnuslukua näppäillessä oli neiti jo kadoksissa. Siinä sitten hysteerisenä huudan paniikissa neitiä, joka oli jo mennyt Prismaan tutustumaan...Ikeassa olikin sitten treffit työkaverin ja hänen vauvansa kanssa. Siinä tarjotinta tilaustiskille asetellessani neiti olikin jo ehtinyt tekemään katoamistemppunsa. Ja taas tämä mamma paniikissa huutelee neitiä, ystävällinen naishenkilö neuvoi, että pieni vaaleanpunapaitainen neiti paineli yksinään tuonne leikkipisteeseen päin. Ja minä kun olen ilmoittanut itseni tyttöjen kanssa retkelle puuhamaahan, taitaa olla fiksuinta perua koko reissu.
Täällä on näköjään paljon keskusteltu kiinteiden aloittamisesta vs täysimetys. Meillä vauva kasvaa hyvin imetyksella ja se varmaan riittäisi vielä..mutta siltikin aion aloittaa soseet vaikka mitä tutkimukset. Esikoisen aikaan suositukset sanoivat aloitusiäksi 4kk. Saas nähdä jos sen kolmannen vielä joskus saa niin imetystä suositellaan varmaan rippikouluikään asti : ) Meillä neuvolan täti kysyi 3kk käynnin yhteydessä milloin olen meinannut aloittaa kiinteät ja kerroin aloittavani 4kk iässä. Kertoi faktat " molemmista" tavoista ei millään lailla yrittänyt vaikuttaa päätökseen. Kertoi kyllä myös, että itsekin aloittaisi jo 4kk iässä. Meillä aikoinaan esikoisen kanssa oli melkoiset sosesodat, hän oli oikea sihtikurkku ei mennyt mikään alas. Ei mennyt peruna, porkkana, bataatti eikä marjat alas yhtä purkkia saatettiin " syödä koko viikko" ja lopuksi heitettiin puoli purkkia roskiin. Eli käytännössä oli kyllä täysimetyksellä vaikka soseita mukamas annoin. Parhaiten maistuivat keltaiset hedelmäsoseet. Hyvin maistuu silti nykyään peruna vaikka silloin neuvolassa peloteltiinkin, ettei opi ikinä syömään perunaa jos ei sillä aloita....
Esikoisen suhtautumisesta vauvaan kyseli joku. Meilläkin on mustasukkaisuus jo helpottanut, olisi nyt kovasti hoitamassa mutta otteet tuppaavat olemaan vähän liian rajuja.
Vauvan nukahtamisesta iltaisin: meillä nukahtaa iltaisin tissille. josta siirretään pinnasänkyyn nukkumaan.
TAO:lle valtavasti voimia tutkimuksiin, toivottavasti syy selviää ja hyvä oitomenetelmä löytyy. Halauksia!
Onnittelut myös kihlautuneille ja naimisiiinmenijöille.
Jokin aika sitten joku kyseli dino-setellin kelpuuttavista Tampereen ravintoloista..toivottavasti vastaus ei tule liian myöhään. Me käytiin ihan vastikään siinä Katupojassa (myös dinosetelillä), ruoka oli hyvää ja mausteista. Paikka nyt ei ollut mikään älyttömän tunnelmallinen, mutta menu oli tamperelainen. Se brasserie jotain on hotelliketjun ravintola, siinä ei ole muutamaan vuoteen tullut käytyä. Asuimme ennen sitä hotlaa vastapäätä. Laternakin on ennen ollut jonkin muun niminen, ihana paikka ja silloin ainakin oli hyvä ruoka.
Niisku kyseli Tampere tapaamisesta ensiviikolle, minulle tiistai ainakin käy oli paikka mikä hyvänsä ja meillekin voi tulla: )
Täytynee tästä lähteä nukkumaan.....
Marcel
Onko armas aviomiesmussukkasi työmatkalla/treeneissä/kaljalla? Jospa tilaisit postimyynnistä korvikkeen pahimpaan ikävään. Sopiva malli jokaiselle!
ROPELAATTORI
On vuoteeseen asetettava laite, joka aina saatuasi unen päästä kiinni alkaa väkisin tunkeutua saman peiton alle takapuolesi kohdalta.
AUTOMAATTINEN KANAVANVAIHTAJA
Televisioon kytkettävä musta laatikko, joka katkaisee välittömästi katsomasi ohjelman, jos toiselta kanavalta tulee toimintaleffa, formulaa, jalkapalloa tai muuta urheilua. Ellei tule, se räpsäyttää säännöttömin väliajoin auki teksti-tv:n ja selaa joka kerta läpi kaikki urheilutulokset.
PYYKINVÄRJÄÄJÄ
Haaveiletko miehestä, joka auttaa kotitöissä? Tämä on sinun laitteesi. Kyseessä on väripatruuna, joka pesuainelokeroon asennettuna laukeaa ja värjää koko pyykin joko sinertäväksi tai vaaleanpunaiseksi. Patruuna ei laukea aivan joka kerta, mutta todennäköisimmin juuri silloin kun koneessa on lempipuserosi. Mainio naiselle, joka kaipaa jännitystä elämäänsä.
KARVAPÖLÄHDYS
Lavuaariin asennettava laite, joka 15 minuutin sisällä siitä kun olet pessyt pesualtaan, pöläyttää puhtaalle posliinille partakarvan pätkiä. Luxusmallissa on lisävarusteena hammastahnaläiskitin, joka ruiskii hammastahnaa oikein asennettuna jopa parin metrin päähän.
KAUPPAKESKUSVALITIN
Kännykkään kytkettävä toiminto, joka ryhtyy päästelemään epämiellyttäviä marisevia ääniä, jos viivyt liikkeessä yli 5 minuuttia. Lisälaitteena saatavissa myös rähisevä saldorajoitin.
OSTOSHÄLYTIN
Luotto- tai pankkikorttiin ohjelmoitava toiminto, joka saa kortin lukulaitteen ulvomaan, mikäli kortilla yritetään maksaa lasten- tai naistenvaatteita, meikkejä, kenkiä tai muuta ruokaa kuin makkaraa. Hälytin pysyy hiljaa, kun sillä maksetaan porakonetta, työkaluja, autotarvikkeita tai tietokoneen lisäherkkuja.
ESIKÄSITELTY SANOMALEHTI
Aamun lehden voi nyt tilata esikäsiteltynä siten, että etusivun tilalle on taitettu urheilusivut ja yksi sisäsivu on ylösalaisin ja väärässä paikassa. Lehti on myös esirutattu mahdollisimman paksuksi möykyksi.
VISKIBASSO-VIESTIPALVELU
Palvelu, joka toimittaa kännykkääsi päivän mittaan viestejä, kuten: " En ehdi syömään" , " Piipahdan poikien kanssa kaljalla" , " Hae auto korjaamosta" , " Sori en ehtinyt kauppaan" , " Hae sinä lapset tarhasta" , " Miksi kaikki sukkani ovat pyykissä" , " Olet unohtanut silittää paitani" .
MURUSTIN
Laite, joka aamulla lähdettyäsi töihin levittää leivänmuruja pöydälle ja lattialle. Tämä huokea laite on jokaisen sinkkunaisen minimivaruste.
AJANSYÖJÄ
Luxus-paketti, joka sisältää kaikki yllämainitut toiminnot ja vielä paljon muuta yllättävää. Saat anoppipalvelun, joka käy vähintään kerran viikossa silmäilemässä kotiasi halveksivasti ja joka tekee ylivoimaisesti parempia lihapullia kuin sinä. Eikä tässäkään vielä kaikki: Juuri kun alat tottua Ajansyöjääsi, se rullaa ulos ovesta ja liimautuu magneetin lailla nuorempaan sinkkunaiseen. (Anoppipalvelu jatkaa siitä huolimatta käyntejään sinun kotonasi ja kertoo pyytämättä yhä uudestaan, miksi et alun perinkään ollut sopiva omistaja Ajansyöjälle).
Ollaan taas Emman kanssa kotona. Laiskottelu jääköön taas hetkeksi =)
Tao06 Oikein paljon voimia arkeen ja tutkimuksiin!
Niiskuko kyseli tamperelaisten tapaamista? Mulle ainakin tiistai kävisi. Olisiko muita, jotka tulisivat treffeille?
Kiinteistä on pakko minunkin kommentoida. Itse olen imetyksen kannattaja ja haluaisin täysimettää mahdollisimman pitkään. Tosin muut saavat puolestani tehdä heille sopivimmat ratkaisut, jokainen äiti kai osaa tehdä vauvalleen parhaan päätöksen. Itsekin olen kovasti miettinyt vellin antamista. Tavallaan ottaa koville, jos " joudun" vellit jo aloittamaan (se imetyskiihkoilija puoli minussa sanoo niin), mutta jos yöunet vellillä paranevat niin olen valmis kokeilemaan. Tottakai vauva saa yöllä heräillä syömään. Emma on taas viimeiset kolme viikkoa heräillyt noin 2 tunnin välein (aamuyöstä useimminkin). Tämän vielä kestäisin, mutta kun on se ähinä. Ensin Emma ähisi ja kitisi vain aamuöisin noin tunnin. Nyt ähinää ja kitinää on pitkin yötä. Omat unet siis jäävät siihen noin 5-6 tuntiin ja nekin nukutaan 4- 5 pätkässä. Olo alkaa olla niin väsynyt, että ihan itsekkäästi ajattelen vellien aloitusta omien yöunien pidentämiseksi! Ja ei kai Emmallekaan siitä haittaa ole, jos saa nukkua paremmin ja äiti on virkeämpi... Nyt sitten taistelen itseni kanssa oikean ratkaisun löytämiseksi...
Synkkä päivä taas tänään! Onneksi pari kaveria on tulossa käymään. Mieskin kun on reissussa tänään. Mutta onneksi hän on niin ihana, että oli siivonnut ja ostanut herkkuja mua varten!
Enni + Emma
Jes, mies ja esikoinen taas uimareissullaan.
marcelin esikoinen kuulostaa varsin viihdyttävältä tapaukselta : ). Meidän Helsingin reissu meni ihan kivasti, vähän sähläystähän se on näiden kanssa mutta otin harjoituksen kannalta että siellä Ranskan reissussa sit jo osataan. Esikoista pissatettiin kauheassa myrskyssä tien reunassa ja Siirille vaihdettiin kakkavaippoja ja vaatteita takapenkillä. Ikeassakin käytiin, takaisin tullessa auto oli taas niin täynnä että mun sylissäkin oli aivan ihana mutta vähän liian iso kultapalmu.
Imetyskeskustelut ja kiinteiden syöttämiset on kyllä ihan oma lukunsa... Mä en usko, että normaalille terveelle vauvalle on kovin paljon eroa, syökö tuttelia vai tissiä ja aloitetaanko ne kiinteät 4 vai 6kk kohdalla. Kai sitäkin voi loputtomiin optimoida, mutta eri asia onko sillä mitään näkyvää merkitystä. Esikoiselle aloitin kiinteät 4kk kohdalla ja ihan terve on ollut aina. Siirille en taida aloittaa, ihan vaan laiskuuttani ennen kuin tarvii. Ikinä en sitä ole öisin imettänyt ja maitoa tulee ihan tarpeeksi, syökööt siis sitä.
Mutta nyt sitä tissiä kaivataan! Tiistaina tullaan mekin jos tapaaminen järkätään!
FannyK
Huomenna olisi maanantai ja kaikki innokkaat treffailijat siis koolle. Jos ei ketään muuta tule, niin treffaamme vissiin Adalmiinan kanssa kaksistaan? Sekin passaa :-)
Nyt vaan kun Adalmiina tai Nemma (oletko tulossa?) laittais ohjeet sinne Träskandaan, niin osattais tulla.
Sovittiin Adalmiinan kanssa treffit klo 13 Träskandan puistossa, Espoossa ja jos sataa niin Espoon Ikean kahvio.
Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee mukaan treffeille!
T. Oodi ja Leo
Minäkin olisin poikien kanssa tulossa tiistaina tamperelaisten tapaamiseen, jos sellainen järkätään, missä olisi hyvä paikka ja mihin aikaan?
Imetyksestä on ollut puhetta. Itse aion imettää puoli vuotta, jos maito pojalle niin kauan ainoaksi ravinnoksi vain tuntuu riittävän. Veetiä täysimetin 4 kk ja sitten pikkuhiljaa aloittelin kiinteitä. Jokainen tehköön, kuinka parhaaksi katsoo.
Joonalla oli perjantaina ilmeisesti jotain mahavaivoja, koska hän itkeskeli ja ähisi koko illan. Ei edes maitoa huolinut, ja se on Joonan tapauksessa harvinaista=) Lopulta nukahti puolen yön aikaan ja sen jälkeen on ollut oma iloinen itsensä. Niin sääliksi kävi pientä, kun mikään ei tuntunut oloa helpottavan.
nonnu78 ja pojat
oodi77:
Huomenna olisi maanantai ja kaikki innokkaat treffailijat siis koolle. Jos ei ketään muuta tule, niin treffaamme vissiin Adalmiinan kanssa kaksistaan? Sekin passaa :-)Nyt vaan kun Adalmiina tai Nemma (oletko tulossa?) laittais ohjeet sinne Träskandaan, niin osattais tulla.
Sovittiin Adalmiinan kanssa treffit klo 13 Träskandan puistossa, Espoossa ja jos sataa niin Espoon Ikean kahvio.
Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee mukaan treffeille!
T. Oodi ja Leo
Joo tulossa ollaan, en vain ole ehtinyt käydä netissä aikoihin.. Toivottavasti ehtii vielä ohjeet perille!
Träskändan puisto sijaitsee Lippajärven ja Järvenperän kupeessa Espoossa, sinne pääsee esim.
busseilla
530 Martinlaakso-Myyrmäki tai Espoon keskus -suunnalta (pysäkki Kolkekannaksentien ja Lippajärventien risteyksessä),
27 ja 29 Leppävaarasta (pysäkki Lippajärventien ja Träskändan puistotien risteyksessä),
315 Helsingin keskustasta (Pysäkki Träskändan puistotiellä).
Hmm.. Ehkä helpointa etsiä se www.ytv.fi reittioppaasta itse.. Ihan löytyy Träskändan puisto nimellä, kun laittaa sen päätepysäkiksi, minne haluaa!
Nähdään huomenna!
nemma
Minäkin taas kotona ja koneella...
Joo tulossa ollaan näillä näkymin huomenna. Mäkään en osaa sinne puistoon, mut katon kartasta, kai sen sieltäkin löytää. Tehdäänkö me niin et jos sataa, niin sit Selloon tai Ikeaan? Kumpaan? Jos OODI ehdit ap koneelle ja päätöksiä paikasta, laitatko mulle tekstarin! Mä en ehdi huomenna koneelle ollenkaan. Vien tytöt kerhoon yhdeksi eli me tullaan puoli kahden maissa.
Sit vielä imetyksestä ja kiinteistä... Oliko täällä muita allergisia kuin Alma? Mites teille on neuvottu kiinteiden aloituksesta ja imetyksen jatkosta? Täytyy varmaan käydä tsekkaan tuolta allergisten osastoltakin...
Tapaamisiin huomenna!
A&A
vaan kynnelle kyetään. Katoin just säätiedotusta, lupasivat kuurosateita, joten katsotaan mikä on tilanne puolelta päivin vai? En kyllä tiedä miten pääsisin Ikean kahvioon, täytyy selvittää jos treffit siirtyy sinne.
nippu ja konsta, tänään 3kk
Siis KehäIII:a länteen Juvanmalmin ohi Marketanpuiston puutarhan jälkeen, joka on oikealla puolella Kehää käännytään liittymään, jossa muistaakseni lukee Järvenperä ja Högnäs.T-Risteyksestä käännytään oikealle K-Marketin suuntaan ja jatketaan suoraan seuraaviin liikennevaloihin,joista käännytään oikealle ja heti perään vasemmalle ja näin olet Aurorapuiston parkkipaikalla.
Ennen kun unohdan... Niin Taolle oikein lämmin " halaus" täältä... Vaikka itsellä elämä tuntuu joskus tosi rankalle pienen vauvan kanssa, niin jotenkin ne kaikki valitukset ja surut tuntuvat tuollaiseen verrattuna pieneltä... Joten paljon voimia sinulle ja jaksamisia ja ihanaa tulevaisuutta pienokaisenne kanssa.
Mä en tajua tuota poikaa... Välillä nukutaan niiiin hyvin että, ja sitten taas on kiva nousta syömään kahden tunnin välein, paitsi päivällä! Jollon nukutaan sellaista 3-4tuntia putkeen päikkäreitä... Mutta nyt taas mennyt pari yötä kun herra on vaatinut ruokaa kahen tunnin välein. Kohta mä heitän sen suuhun perunaa jos vaikka tasaantuis noi meijän yöt. Meillä siis mennään täysimetyksellä, ja maitoa tulee riittävästi, on aikas pontso toi Eetu... Ja ehkä siksi kaipaakin jo vähän " tukevampaa" ruokaa???
Me käytiin eilen siellä mun mummolla... AAAARGH! Mulla menee hermot siihen. Mä en ymmärrä kun on pakko olla toisessa (=Eetussa) kiinni, vaikka Eetu syö! Ja mä siitä pari kertaa hienovaraisesti sanoin, niin mummoni ei ottanut kuuleviin korviinsa mun sanomisiani, sanoi vaan kuinka nätti poika on ja kuinka on niiiiiin mukava katsella kun se syö hyvällä mielellä. (Miehelleni sanoin kun lähdettiin, että seuraavan kerran kun ollaan siellä mä menen vessaan syöttämään Eetua!) Niin ja mummoni oli sitä mieltä että vaan ja ainoastaan tissimaitoa, jos/kun sitä tulee vaikka vuoden ikään saakka, se on sitä parasta mitä lapsi voi saada, just joo!!! Mä ajattelin aloittaa kyllä ne kiinteät pikkuhiljaa kun Eetu täyttää sen 4kk! Sano kuka hyvänsä, mitä hyvänsä! (SORRY!)
Mann@ kyseli siitä raparperista... En kyllä huomannut että Eetu olis mitenkään enempää itkeskellyt sillon ma jälkeen, normaaleja raivareita saa joka ilta, mut ei kyllä enempää... Mites Eveliina?
Meillä olis ollut tänään agilityharkat koirien kanssa, mutta täällä satoi ihan hirveästi, joten ei lähdetty ollenkaan edes katsomaan onko harkkoja, tuskin siellä ketään oli, kun harkat pidetään ulkona nurmikentällä... Niin ja sitten eilen illalla " paha sai palkkansa" , sanoin miehelleni, että laittaako Eetulle kylpyveden, ja hän kiukutteli ensin (syytä ei osannut itekään sanoa!!!) no loppuen lopuksi mies laittoi Eetulle kylpyveden valmiiksi, ja oli tulossa hakemaan Eetua kylpyyn ja potkaisi sitten varpaansa sohvaan (siis hänellä jäi armeijassa ollessaan vasemman jalan isovarvas panssarivaunun luukun alle, kun oli asentajana... ja kynsi ei koskaan enää siihen kasva normaaliksi...) ja tottakai se oli vasen jalka ja se samperin isovarvas, kynsi irtosi, muttei kokonaan vaan jäi repsottamaan... No, nyt ollaan sitten tää päivä otettu rauhallisesti ja oltu kotona, onneksi miehellä olis muutenkin ollut tänään vp, mutta oltiin kyllä suunniteltu vietettävän sen vähän erilailla... mutta kuulemma ma menee töihin, saa nähä mitä lääkäri on mieltä ja miten mies ylipäätään kestää olla sen jalan päällä 8h/pvä!!! No, onneksi on vielä pari vapaata...
Oli mulla jotain muutakin mitä piti kommentoida, mutten muista mitä, dementia...
Kaikille helmiksille oikein hyvää viikonloppua ja toivottavasti tuo ilmakin lämpenee ja aurinkoistuu!!! Niin ja mun piti ihan vaan pikaisesti kirjoittaa...
Napero ja Eetu 3,5kk