Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se hetki kun uudessa suhteessa joudut ensimmäisen kerran sanomaan jotain negatiivista

Vierailija
14.06.2019 |

Mulla on aivan ihana miesystävä, mutta hänellä vieraskoreus alkaa jo lipsua ja jättää tavaroita mihin sattuu. Lautaset jää pöytään kun lopettaa syömisen ja tyhjä maitopurkki tiskipöydälle ja murut kun leikannut leipää. Sanon asiasta ystävällisesti heti, jos olen läsnä siinä tilanteessa, mutta joskun en ole ja taas keittiöön tullessa näen hänen sotkunsa. Tästä pitää sanoa, mutta miten etten leimaudu nalkuttajaksi =(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisevaa on se miten sanot asian. Klassisia nalkutustyylejä ovat juuri nämä "miksi sinä aina..." ja "etkö sinä tajua että...". Ei siis negatiivisen kautta vaan sen kautta miten sinä tunnet tai sitten kannustavasti. Eli joko oman tunteesi kautta: "minua surettaa kun kun koti on epäsiisti enkä silloin oikein viihdy siellä". Tai sitten kannustavasti: "olisi ihana tulla kotiin kun kotona olisi tosi siistiä. Sitten voisi yhdessä rentoutua rauhassa".

Vierailija
2/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas, voisitko tulla siivoamaan jälkesi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suoran puheen kannattaja. 'Hei, sulta jäi lautanen pöydälle ja murut siivoamatta' on ihan hyvä lause, ja jos mies ottaa sen nalkutuksena, en halua sellaista miestä. Jos ei yksinkertaisen siisteyden ylläpito suju heti alusta asti, ei tulla asumaan samassa huushollissa, eikä edes kyläillä kovin usein. En ole piika enkä äiti.

Vierailija
4/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen omassa kodissaan sinulla ei ole tuohon oikeutta puuttua, mutta kun olette sinun luonasi niin tottakai voit sanoa, että sinä haluat, että paikat pidetään siistinä.

Vierailija
5/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

YksÄ-Vaan kirjoitti:

Tai sitten kannustavasti: "olisi ihana tulla kotiin kun kotona olisi tosi siistiä. Sitten voisi yhdessä rentoutua rauhassa".

Liian epämääräistä suurelle osalle miehiä. Ne vaan sanoo että no niin ois, mutta ei tajua että sillä käskettiin niiden pitämään myös siisteyttä yllä. Pitää sanoa konkreettisemmin: jokainen siivoaa heti omat jälkensä.

Vierailija
6/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kai te asu yhdessä, jos kerran olette uudessa suhteessa? Jos hän jättää sinun luonasi tavaroita huiskin haiskin, niin sen nyt voi sanoa lukuisin erilaisin tavoin kivasti ja perille menevästi, että hän korjaa jälkensä. Vaikka niin kuin tuossa yläpuolella sanotiin jo yksi mukava vaihtoehto.

Jos taas majailet miehen kämpillä, niin tuskinpa siellä mitään tarvitsee sanoa. Kannattaa kuitenkin pitää omat kämppänsä, niin säästyy monelta harmilta.

Vierailija
7/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

YksÄ-Vaan kirjoitti:

Ratkaisevaa on se miten sanot asian. Klassisia nalkutustyylejä ovat juuri nämä "miksi sinä aina..." ja "etkö sinä tajua että...". Ei siis negatiivisen kautta vaan sen kautta miten sinä tunnet tai sitten kannustavasti. Eli joko oman tunteesi kautta: "minua surettaa kun kun koti on epäsiisti enkä silloin oikein viihdy siellä". Tai sitten kannustavasti: "olisi ihana tulla kotiin kun kotona olisi tosi siistiä. Sitten voisi yhdessä rentoutua rauhassa".

Ihan kamalaa. Jos minulle tulisi joku sanomaan jotain kuinka häntä surettaa, kun koti on epäsiisti ja blaablaablaa, niin katoaisi alta aikayksikön. Lässyttäminen on aina karvoja nostattava asia ja jos nainen/mies alkaa lässyttämään, niin se ei lopu koskaan.

Miksi et vaan voi sanoa, että Hei kulta, vietkös lautasesi tiskikoneeseen? Tai muru, unohditko murut pöydälle? Tai ihan mitä vain suuhun sopivaa, mutta sellaista, että se menee jakeluun kerralla ja ei mitään ympäripyöreää vihjailevaa.

Vierailija
8/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina heti, jos tosiaan ollaan siinä tilanteessa. Mutta jos vaikka mies lähti jo töihin/nukkumaan/kotiinsa ja minä joudun korjaamaan hänen jälkensä, miten sanon siitä jälkeenpäin. Tuntuu niiiin tyhmältä sanoa asiasta aikuiselle ihmiselle samasta asiadta, josta on jo useamman kerran sanonut nätisti.

Ap.

Vierailija
9/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YksÄ-Vaan kirjoitti:

Ihan kamalaa. Jos minulle tulisi joku sanomaan jotain kuinka häntä surettaa, kun koti on epäsiisti ja blaablaablaa, niin katoaisi alta aikayksikön. Lässyttäminen on aina karvoja nostattava asia ja jos nainen/mies alkaa lässyttämään, niin se ei lopu koskaan.

Miksi et vaan voi sanoa, että Hei kulta, vietkös lautasesi tiskikoneeseen? Tai muru, unohditko murut pöydälle? Tai ihan mitä vain suuhun sopivaa, mutta sellaista, että se menee jakeluun kerralla ja ei mitään ympäripyöreää vihjailevaa.

Mutta nuohan ovat miehen mielestä nalkuttamista. Nalkuttamista on nimenomaan miehen mielestå se että nainen joutuu sanomaan miehelle asioista joista ei pitäisi joutua sanomaan kenellekään eli asioista jotka jokainen normaali tekee automaattisesti kenenkään niihin kehottamasta.

Vierailija
10/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YksÄ-Vaan kirjoitti:

Tai sitten kannustavasti: "olisi ihana tulla kotiin kun kotona olisi tosi siistiä. Sitten voisi yhdessä rentoutua rauhassa".

Liian epämääräistä suurelle osalle miehiä. Ne vaan sanoo että no niin ois, mutta ei tajua että sillä käskettiin niiden pitämään myös siisteyttä yllä. Pitää sanoa konkreettisemmin: jokainen siivoaa heti omat jälkensä.

Epäilen että Suomessa ei ole kauhean montaa ihmistä jolle tuota ei olisi jossain elämän vaiheessa sanottu. Teho tuntuu vain toistokertoihin nähden harvinaisen huonolta. Eli uudet lähestymistavat ovat kyllä tarpeen.

Vierailija
11/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heti pitää ruveta miettimään mahdollisimman nättejä tapoja sanoa asiasta, että mies ei vaan ota asiaa nalkuttamisena?

Vierailija
12/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon aina heti, jos tosiaan ollaan siinä tilanteessa. Mutta jos vaikka mies lähti jo töihin/nukkumaan/kotiinsa ja minä joudun korjaamaan hänen jälkensä, miten sanon siitä jälkeenpäin. Tuntuu niiiin tyhmältä sanoa asiasta aikuiselle ihmiselle samasta asiadta, josta on jo useamman kerran sanonut nätisti.

Ap.

Ottaisin asian puheeksi silloinkin suoraan. 'Huomasin viimeksi kun lähdit, että olit jättänyt kamat levälleen keittiöön. Mehän ollaan puhuttu tästä, ja mä toivon että sä tästä lähtien siivoat jälkesi. Mulle siisteys on tärkeää, ja se, että jokainen pitää yllä perussiisteyttä. Onnistuuko?' Jos mies suuttuu tai loukkaantuu tai selittelee vielä kovinkin monta kertaa, mieti tarkkaan haluatko sä sellaista loppuelämäsi katsella.

Vierailija
13/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YksÄ-Vaan kirjoitti:

Tietysti jos sinua ei kiinnosta lainkaan mitä se toinen tuntee niin voit toki kadota vain. Mutta voin kertoa että yksi suurimmista syistä avioeroon on juuri se että ei ole pysähdytty kuuntelemaan miltä siitä toisesta tuntuu ja juuri tehty kuten sinä eli kadottu paikalta.

Minulle herää myös kysymys että mikä on se motovaatio viedä se lautanen tiskikoneeseen toisen käskemänä jos itseä ei niin huvita tai pidä asiaa tärkeänä? Tuskin kukaan haluaa vain olla kotonaan muiden käskettävänä ja tehdä asioita vain siksi että toinen käskee. Minä ainakin haluan tehdä asioita siksi että koen ne motivoiviksi ja se motivaatio voi olla vaikkapa se että toinen ilahtuu kun teen jotain.

Vierailija
14/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät huolen että olette joskus myös hänen luonaan ja silloin toimit juuri niinkuin hän. Parasta olisi että olisitte 50:50 molempien kämpissä ja kun olet hänellä saat levätä noista ikävistä siivousvelvollisuuksista eikä tarvitse sanoa mitään.

Vierailija
15/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi heti pitää ruveta miettimään mahdollisimman nättejä tapoja sanoa asiasta, että mies ei vaan ota asiaa nalkuttamisena?

Koska nalkuttaminen on maailmanhistorian aikana todettu harvinaisen huonoksi keinoksi saada joku muuttamaan käytöstään. Yhden urbaanilegendan mukaan kyllä eräs Keijo muutti käytöstään joskus 70-luvun alussa vaimonsa vuosia jatkuneen sinnikkään nalkutuksen tuloksena mutta tarinan todenperäisyyttä ei valitettavasti ole pystytty varmistamaan.

Vierailija
16/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TotuusSattuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YksÄ-Vaan kirjoitti:

Tietysti jos sinua ei kiinnosta lainkaan mitä se toinen tuntee niin voit toki kadota vain. Mutta voin kertoa että yksi suurimmista syistä avioeroon on juuri se että ei ole pysähdytty kuuntelemaan miltä siitä toisesta tuntuu ja juuri tehty kuten sinä eli kadottu paikalta.

Minulle herää myös kysymys että mikä on se motovaatio viedä se lautanen tiskikoneeseen toisen käskemänä jos itseä ei niin huvita tai pidä asiaa tärkeänä? Tuskin kukaan haluaa vain olla kotonaan muiden käskettävänä ja tehdä asioita vain siksi että toinen käskee. Minä ainakin haluan tehdä asioita siksi että koen ne motivoiviksi ja se motivaatio voi olla vaikkapa se että toinen ilahtuu kun teen jotain.

Lautanen viedään koneeseen, oli motivaatiota tai ei.

Vierailija
17/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

YksÄ-Vaan kirjoitti:

Näytä mulle se mies, joka ottaa tuosta onkeensa 😄 Nimim. Kokeiltu on

Vierailija
18/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TotuusSattuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YksÄ-Vaan kirjoitti:

Lautanen viedään koneeseen, oli motivaatiota tai ei.

Tuo toimii armeijassa ja diktatuurissa mutta vapaassa kahden aikuisen suhteessa itseä kiinnostamattomiin toimiin pitäisi löytyä myös joku aito motivaatio. Eikä se motivaatiio edelleenkään yleensä syty nalkuttamalla tai käskemällä. Tuota on kokeiltu niin kauan kuin parisuhteita on ollut olemassa ja tulokset eivät ole kovin vakuuttavia. Silti sitä jaksetaan markkinoida jatkuvasti ikäänkuin se ratkaisisi kaikki ongelmat.

Vierailija
19/19 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YksÄ-Vaan kirjoitti:

Näytä mulle se mies, joka ottaa tuosta onkeensa 😄 Nimim. Kokeiltu on

Oma mieheni. Oli aikanaan paljonkin konflikteja ja myönnän sortuneeni paljonkin ihan klassiseen nalkutukseen. Kerran sitten mies kysyi että "miksi ihmeessä minä tekisin sen asian?". Ja minä vastasin että "koska se tuntuisi minusta tosi hyvältä ja siitä tulisi minulle hyvä mieli". Mies meni aika hiljaiseksi eikä sanonut heti mitään mutta kyllä vähitellen moni asia muuttui parempaan suuntaan. Ei toki kaikki mutta luulen että tajusi kuitenkin jotain tuossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän