Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Brittiläiset kokeilee suomalaisia karkkeja, suklaaita ja sipsejä, tietysti oksentaa salmiakista - "Trying Amazing Snacks from Finland"

Vierailija
14.06.2019 |

Eivät luontaisesti pitäneet salmiakista, jopa oksentivat salmiakit pois kun on NIIN PAHAA. 24 min kohdasta eteenpäin on salmiakkikarkkeja ja heidän oksenteluaan.

Joka kerta tämä ihmetyttää, että miten niin hyvä kuin salmiakki on ulkomaalaisista pahaa?

Jos haluat viihdettä niin katso tuo pätkä nopeutettuna. Varoitan vaan, että tulee into hakea herkkuja.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa karkinsyöntikin on miehuuskoe.

Vierailija
2/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut salmiakkikarkit on kieltämättä aika hirveitä. Sitten on näitä helpompia joissa on usein lakua ja/tai sokeria mukana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä kun miettii, mitä kaikkea ns. ruokaa britit itse pitävät herkkuna...

Vierailija
4/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on tottunut syömään kaiken maailman pas%aa, niin silloin ei maistu maukas salmiakki.

Vierailija
5/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kyllä, että tuleeko se salmiaista tykkääminen suomalasille ihan jo kohdussa, koska luulis, että suomalaisetkin oksentelis ekan kerran sitä maistaessaan, eivätkä toiste moiseen koskisi.

6/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkinpippurit on hyviä!

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
7/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se yllättää, että ihan vain nuolaisi salmiakkia ja jo siitä tuli puistatus.

Olen nähnyt samanlaisen pätkän jossa aasialaisille tarjottiin salmiakkia ja nekin nuolaisi vain ja olivat jo melkein tillin tallin.

Suomalaisena ei voi ymmärtää, ei se edes varsinaisesti tunnu omassa mielessäni "suolaiselta" kuten nuo ulkomaalaiset sitä kuvailee. Sillä eihän se ole suolan maku, se on salmiakin maku. Kai suomalaiset ovat oppineet elämänsä aikana pienestä pitäen tykkäämään salmiakin mausta ja sen tunnistaa eritavalla salmiakiksi ja ulkomaalaiset tunnistaa sen vain suolaksi.

Vierailija
8/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aito apteekin salmiakki on niin hyvää että aijai. Niistä mentolinhuuruisista pastilleista en itsekään välitä.

Pitääkö nämä maut sitten oppia jo lapsuudessa? En käsitä miten joku voi olla tykkäämättä.

Vierailija
9/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki suomalaisetkaan pidä salmiakista, vaikka useimmat kyllä. Itse olen aina ihmetellyt, mikä siinä karsean makuisessa tökötissä joitakuita viehättää.

Vierailija
10/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten munuaispiirasta ja purkkiin säilöttyjä munuaisia. Lukion englanninkielen opettaja kertoi englannissa asuessaan ostaneensa näitä purkissa olevia munuaisia ja syöneen niitä mutta kun kerran purkissa olikin vähän vanhentuneita munuaisia jotka haisivat k#uselle niin sen jälkeen ei enää näitä syönyt.

Vierailija
11/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri tarjosin suolakaloja ulkomaan kollegoille. Yksi meinasi oksentaa, toinen sylki heti pois, kolmas tykkäsi ja söi kokonaan.

Eli näyttäisi vaihtelevan laidasta laitaan, mutta suurin osa ei tykkää. Onhan se varmaan raju maku jos ei ole ikinä kokeillut.

Vierailija
12/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se aito apteekin salmiakki on niin hyvää että aijai. Niistä mentolinhuuruisista pastilleista en itsekään välitä.

Pitääkö nämä maut sitten oppia jo lapsuudessa? En käsitä miten joku voi olla tykkäämättä.

Jossain aasiassahan mädät linnun kananmunat, joissa on poikasalkio sisällä on suurinta herkkua. Suomalainen tai kuka tahansa länkkäri on lähellä oksentamista pelkästä haistamisesta.

Joten kyllähän sitä kai oppii pienestä pitäen siihen, tai ei opi ollenkaan. En tiedä vaikka kuinka me yritettäisiin alkaa nauttia noita mätiä kananmunia joissa on linnunalkio sisällä, niin ei se vaan alkaisi maistumaan herkulta edes ajan kanssa.

Sama varmaan näillä ulkomalaaisilla tuon salmiakin suhteen. Ennakkoluulot ovat myös aina vahvasti pelissä, eikä niitä hevillä muuteta.

Vierailija
13/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten munuaispiirasta ja purkkiin säilöttyjä munuaisia. Lukion englanninkielen opettaja kertoi englannissa asuessaan ostaneensa näitä purkissa olevia munuaisia ja syöneen niitä mutta kun kerran purkissa olikin vähän vanhentuneita munuaisia jotka haisivat k#uselle niin sen jälkeen ei enää näitä syönyt.

Munuaisten syömisessä ei ole mitään outoa

Vierailija
14/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä hinkua aina kaikkialla (myös muualla kuin Suomessa) maistattaa ulkomaalaisilla kaikki ne erikoisimmat maut, ja antaa ymmärtää, että "kaikki meidän maassa näitä syö ja rakastaa". Kuten juuri salmiakki tai vaikka mämmi.

Mulle maistuu vain osa salmiakeista, meidän teini taasen ei tykkää salmiakista eikä lakusta ollenkaan.

Vierailija
15/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattas muijan ajella käsikarvat. Näkyy tänne asti.

Vierailija
16/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ulkomaalaisten salmiakki-inho johtuu? 

Vierailija
17/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittikaverini, vanhempi nainen, tykkää sekä lakritsista että salmiakista!

Eikä asu tai ole koskaan asunut Suomessa, että olisi täällä tottunut. Ei edes suomalaisia sukujuuria!

Vierailija
18/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vain ole tottuneet, heidän mielestään karkin kuuluu olla makeaa eikä suolaista.

Eivät tunnista umamia salmiakista.

Vierailija
19/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä hinkua aina kaikkialla (myös muualla kuin Suomessa) maistattaa ulkomaalaisilla kaikki ne erikoisimmat maut, ja antaa ymmärtää, että "kaikki meidän maassa näitä syö ja rakastaa". Kuten juuri salmiakki tai vaikka mämmi.

Mulle maistuu vain osa salmiakeista, meidän teini taasen ei tykkää salmiakista eikä lakusta ollenkaan.

No, fakta kyllä on että suurin osa suomalaisista tykkää näistä. Ei kaikki tietenkään. Aina on poikkeuksia, mutta sanoisinko konservatiivisesti että 70% suomalaisista tykkää ja se on suurin osa tietenkin. Aina on vaikkapa 3/10 ihmisistä, joilla on täysin eri maku.

Vierailija
20/21 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni korealainen tuntuu tykkäävän salmiakista, ostavat sitä kaupoista pusseittain. Oman maan ruokakulttuurin maut varmaan vaikuttavat, jos oman maan ruoat (esim englantilaisten) ovat mauttomia, on salmiakki ehkä makunystyröille järkytys :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän