Miksi tuot sairaita lapsia julkisille paikoille??
Olimme tässä viikolla kirjastossa (Oodissa, terveiset tutuille, joille olen jo asiasta valittanut) kun lasten leikkialueelle ilmestyy kaksi kantasuomalaista rokkoista lasta. Katselin jo silloin, että jaaha enteroa tarjolla, mutta en voinut uskoa, että oikeasti joku sairaita lapsiaan toisi julkisille paikalle muiden lasten joukkoon ja uskottelin itselleni, että kyse oli hyttysenpistoista.
No ei h*lvetti ollut hyttysenpistoja vaan sitä nimenomaista enteroa kun nyt omissa käsissä on kutisevia näppylöitä. Ja kyllä taudin voi saada mistä ja milloin vaan, mutta ajallisesti menee kyllä nyt niin nappiin. Entero itää 3-7 vuorokautta. Ja eikö siinäkään mitään, että välillä sairastuu, mutta nyt oma lomareissu on menossa pilalle tämän takia. Kuka oikeasti tuo sairaita lapsia julkisille paikoille muita tartuttamaan?!
Kommentit (23)
Näin keväällä kun vanhemmat tulivat 2 noroa sairastavan lapsen kanssa apteekkiin. Lapset sitten pitelivät kaikkea eteen osuvaa, vanhemmat eivät kieltäneet yhtään. Kassalla äiti sitten nosti vielä toisen lapsen tiskille istumaan... lapset likaisissa vaatteissa, haisivat oksennukselta ja ulosteelta.
Apteekin jälkeen perhe suuntasi samassa rakennuksessa sijaitsevaan prismaan. Jälleen lapset lähmivät aivan kaiken eteensä osuvan, huippuna kävivät irtokarkkien kimppuun paljain käsin. Vanhemmat eivät edelleenkään kieltäneet. Kassajonossa pienempi oksensi kaaressa, perhe siirtyi viereiseen jonoon kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, ilmoittamatta kenellekään.
Kassa onneksi näki tapahtuman ja kutsui siivoojan paikalle. Mitä ihmettä ihmisten mielessä liikkuu. Eikö toinen vanhemmista voinut jäädä lasten kanssa kotiin.
Mä muistan oman lapsen päiväkotiajoilta tapauksen, kun päiväkodissa oli vesirokkoa liikkeellä. Kiersi suunnilleen jokaisen, joka ei vielä ollut sairastanut. Siellä oli sitten yksi virikehoitolapsi (3 pv / vko), joka toki myös rokon sai. Äiti siis pienempien kanssa kotona. Oli tämä äiti sitten lähtenut katraan kanssa perhekahvilaan ja siellä tuskaillut, että "piti sitten tulla tänne, kun ei tuo xxx voi päiväkotiin rokon kanssa mennä". Tän jutun kertoi mulle äitiyslomalla tuolloin ollut naapuri, joka oli ollut samassa perhekahvilassa. Aika äkkiä oli naapuri kerännyt lapsosensa ja lähtenyt kohti kotia.