Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tumma pigmenttiviiva navasta alas ja sen puute?

25.05.2006 |

Heippa! Onkos teillä muilla se mahaviiva tullut joka raskaudessa tai sitten ei missään...

Mietin vain, että mitkä siihen vaikuttaa tuleeko vai ei. Ekassa raskaudessa viiva tuli jo ajat sitten ja pysyi vielä pitkään synnytyksen jälkeen, nyt ollaan enää parin kuukauden päässä LA:sta ja vieläkään ei ole tullut. Vaikuttaakohan esim, jospa tämä olisi eri sukupuolta tai jotain?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ylös asti. Tyttöjä ovat kaikki, joten en osaa sanoa mitään ' poikaviivasta' .

Vierailija
2/15 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen raskaus: viiva ylsi ylös asti ja tuli tyttö. Molemmissa raskauksissa viiva ilmestyi pikku hiljaa jo aika alku raskaudesta.

Nyt kolmas raskaus ja viivaa ei ole tullut...joten enpäs osaa sanoa mistä johtuu tuleeko viiva vai ei.

Liekkö sitten vaikutusta sukupuoleen, taitaa olla niitä uskomuksia tämäkin. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekassa ja tokassa raskaudessa tumma viiva. Esikoista odottaessa se meni yli navan (tyttö), toisessa oli vain napaan asti (tyttö jälleen). Nyt olen 29.rv:llä, eikä vielä näy mitään viivaa. Mutta nyt sitten napa on muuttunut ruskeaksi. Näyttää aika huvittavalta ;) Enpä osaa kyllä kysymykseesi vastata, mutta ihmetellyt olen itsekin tätä pigmenttiviivan puuttumista tällä kertaa.

Jamssa

Vierailija
4/15 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viiva ylsi hienosti ylös asti ja poika tuli

Vierailija
5/15 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yltää ihan alhaalta ylös asti. Se on kyllä erittäin himmeä. En tiedä kumpi on tulossa.

Tytteli-83 rv 37+1

Vierailija
6/15 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta tuli jo aika alussa. nyt enää pari kk laskettuun ja ei viivaa näy..

ultran mukaan olis toista sukupuolta tulossa mut en menis vannomaan et liittyy mitenkään viivaan=)

Vierailija
7/15 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nimenomaan pigmenttiviiva- eli kaikilla se on, värittömänä, mutta joillakin raskauden aikana ihossa tapahtuu pigmenttimuutoksia, jolloin mm. tämä viiva vatanahassakin saattaa tummua. Useimmiten tummemmilla naisilla, harvemmin ihan vaaleaihoisilla. Viiva tummuu mm. estrogeenin ja progesteronin vaikutuksesta. Sukupuolella ei pitäisi olla mitään tekemistä asian kanssa, vaikka usein sitä poikaviivaksi kutsutaankin...:) Jos viiva tummuu, tummuvat ylensä myös esim. nännipihat ja alapää (jee)...sekä luomet/pisamat.

Joissakin raskauksissa hormonit aiheuttavat erinäisiä oireita/vaivoja, toisissa sitten ei taas mitään. Joskus odottaja kärsii pahoinvoinnista ensimmäiset 3kk raskaudesta ja toisesta taas ei mitään. Nämä ovat näitä ' selittämättömiä' juttuja, joita ei kukaan oikein ymmärrä...;) Tämä linea negra- pigmenttiviiva, kuuluu tähän kategoriaan.

t.sitruska, jolla pojasta poikaviiva, tytöstä ei mitään vielä..;) rv 33+3

Vierailija
8/15 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudessa minulla oli se viiva selvänä ja tummana ylös asti. Poika tuli.

Toisessa raskaudessa ei tullut viivaa ja sain taas pojan.

Minun kohdalla ei siis ollut sukupuolella merkitystä viivan tulemiseen.

Vierailija
9/15 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei,

minulla ei kummassakaan aiemmassa raskaudessa ole näkynyt viivaa (eka tyttö, toka poika). Tästä kolmannesta en pysty sanomaan, koska hätäsektion arpi peittää juuri sen kohdan enkä tiedä sukupuolta, mutta veikkaan, että kuulun siihen joukkoon, jolle viivaa ei tule.

kolmatta odottava rv 32+5

Vierailija
10/15 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...noissa viivoissa ja sukupuolissa/raskauksien määrissä! Johan nää eri vastaajien kokemukset ovat hyvin erilaisia. Mulla kävi niin, että ekassa raskaudessa (tyttö tuli) viiva tuli jo ennen raskauden puolta väliä ja ylettyi yli navan. Tässä toisessa raskaudessa mennään viikolla 28 eikä mitään viivaa näy (poikaa odotellaan).

Kerttukasperi rv27+3

Vierailija
11/15 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päinvastoin kuin joillakin muilla kirjoittajilla, eka lapsi poika ja viiva selkeä ja yli navan, nyt tyttö tulossa ja viivaa ei ole tullut vielä ollenkaan (nyt 29+3)

Vierailija
12/15 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka: viiva ylös asti - tyttö

Toka: navasta alaspäin - poika

Nyt kolmannesta viiva ylös saakka, eikä tietoa kumpi tulee

-elli 41+4

Vierailija
13/15 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut niin että ensimmäinen oli poika; tumma viiva napaan asti. Toinen oli tyttö; viiva jatkui navasta koko mahan yli. Nyt ei ole viivaa ollenkaan; tyttö tulossa.

Hannele rv32

Vierailija
14/15 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu raskauden alusta ihan varma et poika tulee, viivaa loytyy ja mahan muoto on poikamainen eli kompakti pallo. Nyt alko jannittaa josko meian poika onki tytto... Mies ois innoissaan, han ku ei sanojensa mukaan tee muita ku tyttoja- 2 poikaa, 1 tytto- ja innoissaan ois myos tyttopuoli, joka sanojensa mukaan tunkis vauvan sinne mista tuliki eika antais ruokaa jos vauva sattuis poika olemaan. Ihanaa! Itelleni on sama mika tulee, suurin pettymys olis jos oma intuitio ei pitais paikkansa!

Vierailija
15/15 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on poika ja silloin oli se viiva rinnoista alaspäin tuherokarvoitukseen asti, aika tumma se oli.

Se häipyi muutamassa kuukaudessa vauvan syntymästä.

Nyt odotan tyttöä, ei ole viiva vielä tullut.