Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vainoaminen

Vierailija
14.06.2019 |

Mitä tehdä kun tyyppi seuraa esim.kaupassa ja kaupan pihalla melkein autoon asti?ja ajelee kotini ohi selvästi seuraten.kyseessä entuudestaan tuttu henkilö joka ei ymmärrä kun olen sanonut ettei kiinnosta.kotirauha kai suojelee omakotitalossa ja sen pihalla?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi ei tee mitään jos tyyppi ei ole käynyt kiinni tai muuten selkeästi uhkaillut. Ainoa mikä minulla auttoi että en näyttänyt enää pelkoani vaan kovaan ääneen käskin tyypin lopettaa seurailun ja uhkasin poliisilla. Hain myös apua vieraista ihmisistä kadulla ja vainoaja tietää nyt ettei kannata tulla liian lähelle ainakaan. Koita saada myös todisteita kuvaamaalla.

Tämä ei pidä paikkaansa. Vainoaminen on nykyisin lailla kielletty.

Tiedän mutta poliisi sanoi ettei voi tehdä mitään kun ei ole käynyt minuun käsiksi. Siksi on ollut pakko itse uskaltaa sanoa sille päin näköä että nyt riittää! Paremmin olen saanut olla rauhassa mutta olen myös muuttanut hyvin paljon sitä missä liikun ettei hän löydä minua.

Olen eri, mutta olet kyllä ymmärtänyt väärin. Sulla ei ehkä ollut tarpeeksi todisteita seuraamisesta, jolloin poliisi ei voinut aloittaa esitutkintaa. Mua vainonnut ihminen sai kahdesti laajennetun lähestymiskiellon vain seuraamisesta ja tekstareiden lähettämisestä. Tietosi ovat siis vääriä.

Vierailija
22/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi ei tee mitään jos tyyppi ei ole käynyt kiinni tai muuten selkeästi uhkaillut. Ainoa mikä minulla auttoi että en näyttänyt enää pelkoani vaan kovaan ääneen käskin tyypin lopettaa seurailun ja uhkasin poliisilla. Hain myös apua vieraista ihmisistä kadulla ja vainoaja tietää nyt ettei kannata tulla liian lähelle ainakaan. Koita saada myös todisteita kuvaamaalla.

Tiedän mutta poliisi sanoi ettei voi tehdä mitään kun ei ole käynyt minuun käsiksi. Siksi on ollut pakko itse uskaltaa sanoa sille päin näköä että nyt riittää! Paremmin olen saanut olla rauhassa mutta olen myös muuttanut hyvin paljon sitä missä liikun ettei hän löydä minua.

Olen eri, mutta olet kyllä ymmärtänyt väärin. Sulla ei ehkä ollut tarpeeksi todisteita seuraamisesta, jolloin poliisi ei voinut aloittaa esitutkintaa. Mua vainonnut ihminen sai kahdesti laajennetun lähestymiskiellon vain seuraamisesta ja tekstareiden lähettämisestä. Tietosi ovat siis vääriä.

Lisäys vielä, että laittomista uhkauksista ja kunnianloukkauksesta saa erillisen tuomion. Pelkkä seurailu tuo sen tuomion, mutta se pitää tietysti todistaa. On turha mennä poliisille, jos ei ole todisteita kerättynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin poliisin puheilla, sain tietenkin neuvoja pitää kirjaa seurailuista ym, mutta sillä hetkellä eivät voineet asialle tehdä mitään. Kävin siis neuvonnassa en tekemässä virallista rikosilmoitusta mutta olisin tehnyt rikosilmoituksen jos olisivat sanoneet että se olisi aiheellista tehdä.

Vierailija
24/24 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin ja kysyin poliisilta niin kertoi että julkisella paikalla kuvaaminen on sallittu.eli jos tyyppi seurailee voin kuvata todistusaineistoksi materiaalia. Sain hyviä neuvoja jos kyttääminen vielä jatkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän