Voiko selkeästi lukihäiriöinen päästä lukioon?
Kannattaako? Menee nyt 8. luokalle ja itse mietin kannattaako kannustaa lukioon.
Kommentit (7)
Ei lukihäiriö ole este lukioon menemiselle. Onko lapsesi muuten hyvä koulussa ja ahkera opiskelija? Jos oletettavaa on että suorittaa lukion ”rimaa hipoen” on vähän kyseenalaista kannattaako... itse ainakin ajattelen että hyvä amis-todistus on parempi kuin huono yo-todistus.
Voi päästä ja pärjätä. Siskollani on lukihäiriö ja adhd, mutta ei se estänyt häntä valmistumasta juuri yliopistosta.
Voit joutua tekemään töitä vähän enemmän kuin useat muut, mutta sekin vain kasvattaa. Usko omaanitseensä on tärkein.
Menestystä opiskeluihin :)
Vierailija kirjoitti:
Voi päästä ja pärjätä. Siskollani on lukihäiriö ja adhd, mutta ei se estänyt häntä valmistumasta juuri yliopistosta.
Voit joutua tekemään töitä vähän enemmän kuin useat muut, mutta sekin vain kasvattaa. Usko omaanitseensä on tärkein.
Menestystä opiskeluihin :)
Hups. Luin, että menen, eikä menee.
Ja minä olen se ei lukihäiriöinen sisko :D
Voi.
Itse olen lukihairioinen.
Jatkoin yliopistoon lukemaan fysikkaa
peruskoulun lukuaineitten paastotodistus 7.9
Lukion 8,7
L paperit
fil,tri
M45
Hienoa kuulla. Olen ollut hieman huolissaan pojan puolesta. Koulu kuitenkin sujuu suht ok, keskiarvo on noin 8 luokkaa, ja lukihäiriö todettiin vasta nyt, joten saanee siihen ensi vuonna jotain apua :)
Kyllä voi. Omalla pojalla lukihäiriö ja kävi lukion 4 vuodessa. Sai kokeisiin exra-aikaa ja ongelma huomioitiin koulussa minusta hyvin. M-paperit sai.
Voi kyllä. Lukihäiriöhän ei tarkoita että olisi muuten minkäänlaisia ongelmia oppimisessa. Todistus todetusta lukihäiriöstä kannattaa ilman muuta hankkia ja toimittaa kouluun jotta tietyn tyyppisiä kirjoitusvirheitä ei huomioida arvioinneissa. Mun tyttö kävi lukihäiriöstä huolimatta lukion ja kirjoitti M paperit. Fiksuuden puolesta olisi varmasti parempaankin pystynyt, mutta tyttö kävi lukion vähän hutaisten, ei ollut motivaatio ihan kohdillaan ja kaverin/ poikaystävän kanssa hengailu kiinnosti enemmän...